واکنش توکلی به فساد در شهرداری; باید بدون اتلاف وقت بررسی و درستی یا نادرستی اتهامات به سرعت آشکار شود

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،نماینده سابق مجلس گفت: گرچه مبارزه با فساد در همه جا ضروری است، دربرخی نهادها ضروری تر است که شهرداری یکی از این نهادهاست.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از ایرنا ،احمد توکلی در بیانیه ای با بیان این که خبر واگذاری زمین در شهرداری تهران، راست یا دروغ، آثار مهمی دارد، آورده است: دلیل آن، اهمیت شورای شهر و شهرداری مرکز کشور است.tavakoli

وی در ادامه این بیانیه افزود: این دو نهاد به منزله مجلس و دولت محلی در دموکراسی های فدرالی، و حتی در مردمسالاری دینی، نقش گسترده ای در زندگی اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی مردم دارند. در واقع به دلیل سابقه ذهنی که اکثر مردم از فساد در شهرداری ها دارند، این اعتقاد به وجود آمده که گرچه مبارزه با فساد در همه جا ضروری است، دربرخی نهادها ضروری تر است که شهرداری یکی از آن جاها است.

توکلی در این بیانیه خاطر نشان کرد: بنابراین دعاوی منتشر شده باید بدون اتلاف وقت بررسی و درستی یا نادرستی اتهامات به سرعت آشکار شود، این بررسی باید به اصلاح سریع فساد احتمالی، مجازات قاطع مرتکبان و ارزیابی مدیرانی منجر گردد که سوءاستفاده های احتمالی در مدیریت آنان واقع شده است.

وی در ادامه این بیانیه آورده است: سازمان مردم نهاد دیده بان شفافیت و عدالت بنابر وظیفه ذاتی خویش موضوع را در دستور کار خود قرار داده است و نیازمند یاری مردم خوب تهران است تا اطلاعات و اسناد خود را در این باره به دیده بان برسانند.

رییس هیات مدیره سازمان مردم نهاد دیده بان شفافیت و عدالت در این بیانیه تاکید کرد: انشاءالله این نهاد متعلق به مردم با سرعت و دقت وظیفه دینی و ملی خود در شفاف شدن امورشهرداری ادامه خواهد داد، به همین خاطر تا این جا، دیده بان از نامه شهردار تهران و رئیس شورای شهر تهران به مقامات قضایی و درخواست رسیدگی استقبال می کند.

توکلی در این بیانیه افزود: مردم محق هستند بدانند عوارضی که می دهند، چگونه خرج می شود، دیده بان شفافیت و عدالت در احقاق این حق دینی و عقلی پشتیبان مردم است و به کوشش خویش برای حاکم شدن شفافیت در همه عرصه های حکومت ادامه خواهد داد.

tel final1

Share