معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گیلان اظهار کرد:

صنایع دستی می تواند هویت بخش باشد/ باید شرایط لازم را برای شادابی، نشاط و امید در جامعه فراهم کرد/ کنترل واردات برنج و حمایت از تولید داخلی خواسته مردم گیلان است

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گیلان گفت: محصول اول گیلان برنج است و برنج هم به نامش معروف است چون با رنج به دست می آید و یکی از خواسته های مردم گیلان حمایت دولت تدبیر و امید در کنترل واردات برنج در حمایت از تولید داخلی است.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،اولین نمایشگاه سراسری صنایع دستی و گردشگری با حضور بهمن نامور مطلق معاون صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، مقامات کشوری و استانی در مرکز نمایشگاه ها و همایش های منطقه آزاد انزلی افتتاح شد (گزارش تصویری).photo_2016-09-06_21-09-23

به گزارش دیارمیرزا از انزلی, معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گیلان به توفیقات منطقه آزاد انزلی به عنوان یکی از ارکان توسعه استان گیلان اشاره کرد و گفت: محصول اول گیلان برنج است و برنج هم به نامش معروف است چون با رنج به دست می آید و یکی از خواسته های مردم گیلان حمایت دولت تدبیر و امید در کنترل واردات برنج و حمایت از تولید داخلی است.

محمد احمدی پور خاطرنشان کرد: عشق، هنر و لطافت در قالب صنایع دستی توسط هنرمندان تولید می شود و می تواند ارتباط بین تمدنی را فراهم آورد.

وی با بیان اینکه صنایع دستی می تواند هویت بخش هر جامعه ای باشد، اظهار کرد: صنایع دستی می تواند هویت فرهنگی و ملی و قومی یک منطقه را معرفی کند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گیلان مباحث اقتصادی و فرهنگی را دغدغه مدیران ارشد دانست و گفت: مباحث اقتصادی براساس ابلاغیه مقام معظم رهبری تبیین شده و صنایع دستی به دلیل استفاده از نیروهای انسانی موجود علاوه برتامین نیروی انسانی مباحث فرهنگی را نیز رشد می دهد.

احمدی پور گفت: میراث فرهنگی و صنایع دستی می تواند نقش مهمی در رفع نیاز های اقتصادی داشته باشد. البته صنایع دستی درحال حاضر علاوه بر رقابت با صنایع دستی ماشینی باید با صنایع دستی وارداتی نیز رقابت کند.

وی با تاکید بر حمایت، نیاز سنجی، برنامه ریزی پژوهش محور و… گفت: یکی از صنایعی که در گیلان فراموش شده فرش بود اما امروز در حوزه فرش با توجه به کمک هایی که در قالب نهادهای حمایتی نظیر کمیته امداد و تسهیلات بانکها صورت گرفته در آینده می توان در بخش صادرات نیز توفیقاتی داشت.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گیلان در ادامه افزود: باید حاکمیت و دولت و هرکسی که در توان دارد شرایط لازم را برای شادابی، نشاط و امید در جامعه فراهم کند.

احمدی پور گفت: اگر در جامعه ای امید وجود داشته باشد و زمینه های نشاط و شادابی فراهم شود گرایش های مختلف در جامعه راه اقتصادی شدن خود را پیدا می کنند.

وی تصریح کرد: ارتباط بین استانها از طریق سازمان منطقه آزاد انزلی زیادتر شود تا هم مبادلات وسیعتر شده و هم تعداد گردشگر افزایش یابد.

tel final1

Share