وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی

همدلی باعث توسعه گیلان شده است / استاندار گیلان در هیات دولت حضور یابد/در هیچ دولتی به اندازه دولت تدبیر و امید به سوریه کمک نشده است

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا جنتی با اشاره به اینکه رشد استان گیلان چشمگیر بوده است از استاندار گیلان درخواست کرد که در هیئت دولت حضور یابد و ارائه گزارش دهد تا توسعه و تنگناهای استان گیلان مشخص گردد.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، گرامیداشت هفته دولت و مراسم شهیدان رجایی، باهنر و شهدای کارمند دولت استان گیلان صبح امروز با سخنرانی علی جنتی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در مصلی حضرت امام (ره) شهر رشت برگزار شد.(گزارش تصویری)photo_2016-08-29_11-20-12

علی جنتی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه خدا را شاکرم که در هفته دولت در جمع مردم عزیز و شریف استان گیلان هستم و با دغدغه های آنها آشنا شدم، اظهار داشت: از استاندار محبوب گیلان به خاطر تلاش هایشان جهت رشد و توسعه استان گیلان و برگزاری برنامه های هفته دولت تشکر می کنم.

وی ضمن زنده نگه داشتن هشت هزار شهید استان گیلان گفت: زندگی شهید باهنر و رجایی برای تمامی کارگزاران کشور الگو است.

جنتی با بیان اینکه شهیدان رجایی و باهنر نمونه بارز تلاش، فداکاری، از خودگذشتگی و اخلاص بودند، تصریح کرد: شهید رجایی یک سال در انفرادی بود و این اتفاق برای کمتر زندانی رخ داده است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به این که دلیل نمونه بودن شهیدان باهنر و رجایی، اخلاص آنها بود، افزود: آنها برای خدا کار می کردند و به هیچ چیز به غیر از خدا فکر نمی کردند.

وی افزود: اگر کار برای خدا باشد نتیجه اش بسیار سریع نمایان می شود.

در هیچ دولتی به اندازه دولت تدبیر و امید از نظر مالی و تدارکاتی به سوریه کمک نشده است

جنتی با بیان اینکه دشمن هر کاری کرد که ایران را سرنگون کند اما ایران سربلند، پرافتخار و استوار تر از همیشه ایستاده است، اظهار کرد: اگر ایران نبود امروزه داعش شهر شهرهای مذهبی عراق را تسخیر می کرد و ایران در کنار مردم عراق ایستاد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با اشاره به اینکه دشمنان فکر می کردند که سوریه مانند لیبی در مدت کوتاهی نابود می شود و بشار اسد را سرنگون می کنند، گفت: تحولات اخیر در منطقه به گونه ای است که شهر حلب به طور کامل از محاصره خارج می شود و به طور کامل تروریست ها از سوریه بیرون رانده می شوند و این قدرت جمهوری اسلامی ایران است و کمک هایی که به سوریه کرده است.

نماینده اعزامی دولت به گیلان اظهار کرد: به طور قاطع می گویم که در هیچ یک از دولت های گذشته به اندازه دولت تدبیر و امید از نظر مالی و تدارکاتی به سوریه کمک نشده است و این موضوع باعث شده که حزب الله و نیروهای مقاومت محفوظ بمانند.

نباید به دنبال غوغاسالاری و ریاست طلبی باشیم

وی با بیان اینکه تا زمانی که اخلاص در جمهوری اسلامی ایران باقی بماند پیروز خواهیم بود، گفت: نباید به دنبال غوغاسالاری و ریاست طلبی و… باشیم زیرا باعث شکست خواهد شد.

جنتی تصریح کرد: اگر خودمان را با اخلاص نگه داریم و برای خدا کار کنیم، فعالیت ما نتیجه می دهد.

همدلی باعث توسعه گیلان شده است / استاندار گیلان در هیات دولت حضور یابد

photo_2016-08-29_11-19-11وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اینکه استان گیلان، استان سرسبزی است و شاهد بسیاری از مردم فقط همین سرسبزی را ببینند، تصریح کرد: افراد اهل فن سرمایه های اجتماعی، افتخارات علمی و فرهنگی استان گیلان را مشاهده می کنند.

جنتی افزود: شما کدام استان را می شناسید که این همه فقیه عالی قدر در گذشته و معاصر داشته باشد؟ کدام استان کشور را سراغ دارید که عارفی مانند آیت الله بهجت(ره) داشته باشد؟کدام استان را می شناسید که این تعداد چهره های علمی در جهان داشته باشد؟

وزیر ارشاد با بیان اینکه سرمایه های عظیمی که در استان گیلان می بینم در جای دیگر مشاهده نمی کنم، گفت: استعدادهایی که در استان گیلان وجود دارد می تواند زمینه را برای توسعه کشور فراهم نماید.

وی با اشاره به اینکه همدلی و هماهنگی در استان گیلان به دلیل وجود آیت الله قربانی و استاندار فرهیخته بسیار مناسب است، اظهار داشت: این همدلی باعث توسعه استان گیلان شده است و این توسعه در چند سال اخیر کاملا ملموس است.

جنتی با تشکر از آیت الله قربانی، نماینده ولی فقیه در استان گیلان، عنوان کرد: ایشان فردی آینده نگر و خوش فکر هستند که چندین جلد کتاب مفید را به رشته تحریر آورده اند و در حمایت از دولت تدبیر و امید چیزی کم نگذاشته اند.

وی با اشاره به اینکه رشد استان گیلان چشمگیر بوده است از استاندار گیلان درخواست کرد که در هیئت دولت حضور یابد و ارائه گزارش دهد تا توسعه و تنگناهای استان گیلان مشخص گردد.

تاکید رهبر انقلاب به اقتصاد مقاومتی

photo_2016-08-29_11-20-09جنتی در بخش دیگری از سخنانش به سال اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل اشاره کرد و تصریح کرد: ستاد راهبردی اقتصاد مقاومتی با ۱۱ کارگروه در حال فعالیت است.

وی همچنین افزود: در چند سال اخیر سراغ ندارم که رهبر معظم انقلاب در مورد هیچ چیز به اندازه ی اقتصاد مقاومتی صحبت کرده باشد.

نماینده اعزامی دولت به گیلان با اشاره به اینکه دولت با تمام قدرت پیگیر اقتصاد مقاومتی می باشد، گفت: بخشی از مشکلات کشور به علت تحریم های ظالمانه بود که خوشبختانه دولت این مشکل را حل کرد.

جنتی تصریح کرد: امروز سیستم بانکی ما با دنیا در ارتباط است و ما می توانیم کالاهای مورد نیاز خود را خریداری نماییم.

وی با بیان اینکه از ورود کالاهای غیرضروری جلوگیری می شود، گفت: خوشبختانه صادرات ما از واردات پیشی گرفته و صادرات غیرنفتی نیز رشد چشمگیری داشته است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزایش ۴۰ درصدی محصولات کشاورزی را از دیگر اقدامات مهم دولت دانست و تصریح کرد: افزایش تولید گندم به ۱۱ تن از نمونه های بارز این موضوع است.

جنتی با بیان اینکه امروزه پتروشیمی های ما با قدرت فعالیت می کنند، گفت: در گذشته بنزین در کشور وارد می شد اما امروز علاوه بر تولید بنزین داخلی در حال صادرات آن هستیم.

وزیر ارشاد گفت: در زمینه ارتباطات و مخابرات سال ۹۱ فقط دو روستا کشور دسترسی به اینترنت داشتند ولی امروزه بیش از پنج هزار روستا به اینترنت دسترسی دارند.

وی با بیان اینکه مسکن مهر بار سنگینی بر دوش دولت بود، اظهار کرد: خانه هایی که به مردم تحویل داده می شد بدون هیچ زیرساخت و امکاناتی بود و تلاش دولت در این است همه واحدهای مسکن مهر تا سال آینده آماده گردند.

جنتی گفت: دولت تا کنون ۶۸۳ هزار واحد مسکن مهر را آماده و واگذار کرده است.

کشور در پناه امام رضا(ع) حفظ شده است /  مردم ما نیازمند نشاط و سرگرمی هستند
photo_2016-08-29_11-18-33

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه در کشورهای همسایه ما ناامنی زیادی وجود دارد اما نیروهای اطلاعاتی و امنیتی کشور هوشیار و بیدار جلوی تهدیدات را می گیرند، اظهار کرد: کشور در پناه امام رضا(ع) حفظ شده است.

وی با بیان اینکه وزارت کشور در انتخابات بسیار خوب عمل کرد، گفت: در گذشته در برخی از نقاط کشور درگیری های شدیدی پیش می آمد که گاهی منجر به کشته شدن افراد می شد اما وزارت کشور توانست به خوبی امنیت انتخاب را حفظ نماید.

جنتی در زمینه فرهنگی نیز با اشاره به اینکه هفت هزار و پانصد نشریه مکتوب و الکترونیکی در کشور در حال فعالیت هستند که چهار هزار در دولت تدبیر و امید مجوز گرفته اند، گفت: سال گذشته هشتاد هزار عنوان کتاب چاپ شد که متأسفانه به علت قیمت بالای کتاب تیراژ آنها پایین بود.

وی با بیان اینکه در حال حاضر سه هزار و ۲۰۰ کتابخانه در کشور موجود است که ۴۰۰ کتابخانه جدیدا افتتاح شده است، گفت: هفتاد تا هشتاد سینما ساختیم و صد سالن سینما در دست ساخت است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اینکه مردم ما نیازمند سرگرمی می باشند، گفت: در سال ۹۱، ۲۶ میلیارد تومان فروش بلیط سینما وجود داشت ولی در سه ماه اخیر بیش از ۶۰ میلیارد بلیط به فروش رسید که نشانه ی نشاط مردم است.

وی حوزه سلامت را بزرگترین پروژه دولت بعد از رفع تحریم ها دانست و اظهار داشت: فعالیت های دولت در حوزه سلامت کاملا مشهود بوده است و برخی کالاهای پزشکی مورد نیاز تا بیش از ۴۰ درصد کاهش قیمت داشته است.

جنتی در پایان آرزو کرد که با رهبری حکیمانه رهبر معظم انقلاب، فرمایشات امام خمینی(ره)، کمک خداوند متعال و تلاش کارگزارن دولتی پرچم را به دست امام زمان (عج) تحویل دهیم.

گفتنی است در این مراسم از نرم افزار چند رسانه ای (استاندار آسمانی) در وصف شهید علی اخوین انصاری، تنها استاندار شهید کشور و استاندار اسبق گیلان، توسط استاندار گیلان و وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی رونمایی شد.

tel final1

Share