مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان گیلان خبرداد:

هزینه اجرای پروژه‌های آبرسانی در روستاهای گیلان ۳ برابر میانگین کشوری است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان گیلان گفت: به دلیل تراکم بالای جمعیت و موقعیت جغرافیایی این استان، میزان لوله‌گذاری برای آبرسانی به هر خانوار روستایی در گیلان بیشتر از متوسط کشوری است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از ایسنا، ۷۰۱۷۶محمدعلی فرامینی با بیان اینکه هزینه اجرای پروژه‌های آبرسانی در روستاهای گیلان ۳ برابر میانگین کشوری است، اظهار کرد: برای آبرسانی به هر خانوار روستایی در گیلان به طور متوسط  ۶ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان اعتبار نیاز است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان گیلان افزود: به دلیل تراکم بالای جمعیت و موقعیت جغرافیایی این استان، میزان لوله‌گذاری برای آبرسانی به هر خانوار روستایی در گیلان بیشتر از متوسط کشوری است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر از ۲ هزار و ۵۹۲ روستای گیلان که یک میلیون نفر جمعیت را در خود جای داده است، تعداد یک هزار و ۷۶۲ روستا از نعمت آب شرب سالم و بهداشتی برخوردارند، تصریح کرد: به منظور تامین آب شرب هر خانوار روستایی در استان نیاز به ۷۵ متر لوله‌گذاری است، در حالی که در سایر استان‌ها این عدد برابر با ۱۴ متر می‌باشد.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه حدود ۴۰ درصد از جمعیت استان در مناطق روستایی سکونت دارند و سالانه حدود ۱۵ میلیون نفر جمعیت شناور به جمعیت روستایی گیلان افزوده می‌شود لذا بحث تامین و تقویت آب آشامیدنی روستاها در استان از اهمیت دوچندانی برخوردار است.

فرامینی جمعیت روستایی گیلان را بالغ بر ۳.۴ درصد جمعیت روستایی کشور دانست و گفت:۴۰ درصد از جمعیت این استان در روستاها سکونت دارند و تراکم جمعیتی آن ۱۷۷ نفر در واحد سطح می‌باشد، در حالی که میانگین تراکم کشوری برابر با ۴۷ نفر است.

گیلان از شمال به دریای خزر و کشورهای مستقل مشترک‌المنافع، از غرب به استان اردبیل، از جنوب به استان‌های زنجان و قزوین و از شرق به استان مازندران محدود شده است.

tel final1

Share