نشست سه روزه کشوری ارتقا سلامت به میزبانی اداره کل زندانهای گیلان برگزار شد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،نشست سه روزه کشوری ارتقا سلامت در زندانهای کشور با مشارکت صندوق جهانی بهداشت به میزبانی اداره کل زندانهای گیلان برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از روابط عمومی اقدامات تامینی و تربیتی اداره کل زندانهای استان گیلان ،نشست کشوری اهمیت ارتقا سلامت در زندانهای کشور با مشارکت صندوق جهانی بهداشت به میزبانی اداره کل زندانهای گیلان برگزار شد، این نشست که بمدت برگزار گردید روسای اندرزگاه های زندانهای سراسر کشور حضور داشتند.۰۰۱۱۰-۶۲۰x330

نشست سه روزه ویژه روسای اندرزگاه های زندانهای سراسر کشور در خصوص اهمیت ارتقا سلامت زندانهای کشور به میزبانی اداره کل زندانهای گیلان برگزار شد.

در این نشست در خصوص برنامه های کاهش آسیب و اهمیت آن، پیشگیری بیماریهای پرخطر، سلامت روان در زندان و … در زندانها به بحث و گفتگو پرداخته شد.

سید حمید حسینی مدیر کل زندانهای استان گیلان در شروع  این همایش سه روزه گفت: ایران می تواند در حوزه بهداشت و درمان به عنوان یک الگو در منطقه و جهان باشد و و مفاخر بسیاری در ایام گذشته و زمان معاصر وجود دارند که در این زمینه منشاء خدمات و تحولات بسیاری شده و ما از داشتن چنین مفاخری از جمله پرفسور مجید سمیعی که یکی از چهره های ماندگار و استاد برجسته جهانی را می باشند به خود می بالیم.

سید حمید حسینی به خاص و ویژه بودن جامعه زندانیان اشاره نمود  و  گفت بهداشت و درمان در مراکز جمعی به ویژه در زندانها که عمدتاً افرادی با شرایط اجتماعی اقتصادی پایین، فقربهداشتی، اعتیاد، سوء تغذیه و غیره به آن وارد می شوند از اهم اولویتهای بهداشتی درمانی جامعه محسوب می شود ،زیرا زندانیان همواره از جامعه آمده و به جامعه باز می گردند. از سوی دیگر لزوم رعایت حقوق شهروندی ایجاب می کند تا ارایه خدمات بهداشتی و درمانی به زندانیان همچون سایر شهروندان به نحو مقتضی صورت گیرد

وی به اهمیت ارائه  خدمات بهداشتی و درمانی در زندانها اشاره نمود و گفت که سطح کمی و کیفی برنامه های بهداشت و پیشگیری از بیماریها در زندانهای کشور واستان ارتقاء یافته که  گواه آن عدم وقوع همه گیری ها در زندانهامی باشد. وی در پایان به استفاده از ظرفیت های برون سازمان برای تقویت این  بخش اشاره نمود و گفت که برای اولین بار در کشور  با همکاری دانشگاه علوم پزشکی استان  و با استفاده از تجهیزات امکانات و منابع انسانی دانشگاه، مرکز بهداشت در زندان مرکزی  استان ایجاد گردیده که می تواند الگویی برای زندانهای کل کشور باشد.

tel final1

Share