مهم‌ترین محدودیت‌های صنعتی در گیلان

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا،مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی گیلان گفت : بهره مندی از زیرساخت های صنعتی و مدیریت بهینه زیست محیطی مزیت استقرار صنعت در شهرک های صنعتی است.

 به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا،مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی گیلان گفت: بهره مندی از زیرساخت های صنعتی و مدیریت بهینه زیست محیطی مزیت استقرار صنعت در شهرک های صنعتی است.

 lahooti_6796طهمورث لاهوتی اشکوری مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی گیلان در کنفرانس بین المللی عمران، معماری، مدیریت شهری و محیط زیست در هزاره سوم با اشاره به رشد روزافزون جمعیت و افزایش سطح تقاضا برای تأمین کالا گفت: توسعه فعالیت های صنعتی لازمه پاسخگویی رفع این نیازها است.

طهمورث لاهوتی تصریح کرد: در این میان همسو با رفع نیازهای جمعیتی و رشد و توسعه صنعتی، حفظ و صیانت از محیط زیست امری غیرقابل اجتناب است.

وی با اشاره به حساسیت های زیست محیطی استان گیلان بر لزوم استقرار و تمرکز واحدهای صنعتی جدیدالتأسیس در شهرک ها و نواحی صنعتی تأکید کرد و گفت: مدیریت یکپارچه، تقویت زیرساخت ها و مدیریت بهینه زیست محیطی به ویژه در اموری مانند تصفیه فاضلاب های صنعتی با اجتماع واحدهای صنعتی در شهرک ها به راحتی میسر است و با هزینه هایی کمتر و عملی تر می توانیم به اهداف توسعه صنعتی دست یابیم.

وی پراکندگی استقرار واحدهای صنعتی و عدم دسترسی راحت به صنایع مختلف در استان به دلیل مسافت زیاد شمالی- جنوبی استان و نیز مشکلات تخصیص زمین به عرصه های صنعتی را یکی از مهم ترین محدودیت های صنعتی در گیلان عنوان کرد و افزود: با توجه به آماده سازی زیرساخت ها در عرصه های صنعتیِ شهرک ها و نواحی صنعتی استان، سرمایه گذاری و آغاز فعالیت های صنعتی در این عرصه ها مواهب بسیاری در زمینه های مدیریتی، زیستی و اقتصادی دربر دارد.

وی برون سپاری بهره برداری و نگهداری از زیرساخت ها به بخش خصوصی و ایفای نقش نظارتی از سوی بخش دولتی و مدیریت صحیح هزینه کردها را از دیگر مزایای استقرار صنعت در شهرک های صنعتی عنوان کرد.

tel final1

Share