بازرس ویژه ستاد ساماندهی سواحل وزارت کشور

منجیان غریق در زمان توفانی شدن دریا نیز در ساحل حضور داشته باشند/مردم باید از مخاطراتی که جان آنها را در دریا تهدید می‎کند مطلع شوند/لزوم برخورد قانونی با ناهنجاریها و حفظ حرمت مناسبت ها

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، نوبخت یادآور شد: علاوه بر انجام اقدامات فرهنگی و همچنین برخورد قانونی با ناهنجاری ها، باید درخصوص مناسبت های خاص در ایام سفر از جمله ارتحال حضرت امام (ره) و ماه مبارک رمضان در راستای حفظ حرمت این ایام، مراقبت بیشتری صورت گیرد.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا یونس نوبخت بازرس ویژه ستاد ساماندهی سواحل وزارت کشور پیش از ظهر پنجشنبه در جلسه ارزیابی عملکرد ستاد ساماندهی و نظارت بر سواحل شهرستان انزلی در فرمانداری این شهرستان اظهار کرد: روند رو به بهبود در خدمات رسانی به مردم و گردشگران در سواحل با وجود برخی مشکلات و نواقص فراهم شده و رضایتمندی مردم را در پی داشته است که افزایش این رضایتمندی موجب ارتقاء سطح کیفی خدمات میشود.photo_2016-09-16_19-14-22

به گزارش خبرنگار دیارمیرزا از انزلی, نوبخت با بیان اینکه در راستای پرداخت مطالبات معوقه ناجیان غریق اخیرا اعتباری از سوی وزارت کشور تخصیص شده است, اظهار کرد: طرح تاسیس سازمانی مستقل برای مدیریت سواحل به مجلس شورای اسلامی ارائه شد که طرح پس از تصویب در مجلس به تایید شورای نگهبان نیز رسیده اما براساس نظر دولت وزارت کشور کماکان به فعالیت خود در بخش سواحل براساس مصوبات شورای اجتماعی ادامه می دهد.

وی افزود: برای کمک به افزایش سطح عملکرد شهرستان علاوه بر رفع نواقص باید بسترهای لازم برای حفظ و توسعه این خدمات به مردم مهیا شود.

بازرس ویژه ستاد ساماندهی سواحل وزارت کشور خواستار حضور همیشگی منجیان غریق در سواحل شد و گفت: در زمان توفانی بودن دریا نیز منجیان غریق در سواحل حضور داشته باشند.

نوبخت گفت: با ایجاد فضای مناسب و جذاب و برگزاری هرچه بهتر برنامه های سالم فرهنگی در ساحل ناهنجاری ها نیز کاهش می یابد.

وی افزود: با توجه به شرایط حساس جامعه با مشارکت مردم درکارهای فرهنگی می توان آنها را به سمت استفاده از طرح های سالم سازی دریا سوق داد.

بازرس ویژه ستاد ساماندهی سواحل وزارت کشور با تاکید بر آموزش مخاطرات دریا با استفاده از سیستم های آموزشی و رسانه ها تاکید کرد و گفت: مردم از مخاطراتی که جان آنها را در دریا تهدید می کند مطلع شوند.

وی افزود: برعهده گرفتن بخشی از کار از سوی دهیاران و همچنین واگذاری مدیریت سواحل شهری به بخش خصوصی از کارهای خوبی است که علاوه برکاهش هزینه های جاری دولت، فعالیت های قابل قبولی نیز ارائه شد.

نوبخت یادآور شد: علاوه بر انجام اقدامات فرهنگی و همچنین برخورد قانونی با ناهنجاری ها، باید درخصوص مناسبت های خاص در ایام سفر از جمله ارتحال حضرت امام (ره) و ماه مبارک رمضان در راستای حفظ حرمت این ایام، مراقبت بیشتری صورت گیرد.

بازرس ویژه ستاد ساماندهی سواحل وزارت کشور در پایان اظهار کرد: شهرک ها و مکان هایی که درساحل دریا قرار دارند باید از ناجیانی با تایید وزارت ورزش و جوانان، نجات غریق و هلال احمر استفاده کنند.


tel final1

Share