مشروح سخنان علی طلوعی

مزیت‎های نسبی گیلان یا فراموش شده و یا خود تبدیل به مسئله شده‎اند

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا طلوعی مزیت های نسبی را در گیلان بی نظیر دانست و افزود: مزیت های نسبی در گیلان یا فراموش شده است یا خود تبدیل به مسئله شده اند مانند تالاب انزلی و برنج.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، صبح امروز آیین تکریم و معارفه مدیرکل صداوسیما مرکز گیلان در سالن اجتماعات بانک صادرات استان گیلان برگزار شد. (گزارش تصویری سری اول و دوم)

به گزارش خبرنگار دیارمیرزا از رشت, در مراسم امروز که با حضور علی دارابی معاون امور استان‌های سازمان صدا و سیما برگزار شد, حسن ظهیری به عنوان مدیرکل جدید صداوسیما مرکز استان گیلان معارفه و از تلاشهای علی طلوعی قدردانی شد.

در مراسم امروز علاوه بر حضور استاندار گیلان, نمایندگان سابق  فعلی گیلان در مجلس, جمع کثیری از مدیران کل, چهره های سیاسی و اجتماعی, اصحاب فرهنگ و رسانه حضور داشتند.

photo_2016-09-18_13-30-33چهار جمله ای که استراتژی مدیریتی طلوعی را تشکیل داد

علی طلوعی مدیرکل سابق صداوسیما مرکز گیلان در واکنش به تعاریف سیدرضا سیددانش مجری برنامه از وی گفت: صحبت های مجری تعارفی بیش نبود و بنده عدد این حرف ها نیستم.

وی ضمن خیر مقدم به حضار گفت: آقای دارابی از افتخارات رسانه ملی هستند.

طلوعی با بیان اینکه اصولا مسوولان یا فرهنگی هستند و یا مدیر اظهار کرد: آقای دارابی با چاپ ۲۰ کتاب هم مدیر هستند و هم فرهنگی.

مدیرکل سابق صداوسیمای مرکز گیلان با اشاره به اینکه زمان معارفه بنده در دهه کرامت بود و زمان تودیع من در دهه ولایت اظهار کرد: این موضوع را به فال نیک می گیرم و البته حضور و خداحافظی بنده نیز مصادف با هفته دفاع مقدس است.

وی همچنین تصریح کرد: کار در همدان و گیلان برای من همزمان با کنگره شهدا بوده که افتخار بزرگی برای بنده است.

طلوعی اظهار کرد: ۴ جمله تک خطی، «فرصت ها مثل ابر می گذرندپس فرصت های خیر را غنیمت دانید» از حضرت علی(ع)، «خداوند اهل ثروت را با فقر می سنجد از امام صادق (ع)»، «در جمهوری اسلامی ایران هرکجا هستید باید مرکز دنیا باشد» و «با شیوه سیاست مداران نمی شود کار فرهنگی کرد» از رهبر معظم انقلاب در دوران مدیریت من در استان گیلان استراتژی ما بود.

وی با اشاره به اینکه سعی نمودیم هیچ وقت مواضع سیاسی نداشته باشیم و کار فرهنگی نماییم، اظهار داشت: مدیریت عارض بر ماست نه هویت ما.

مدیرکل سابق صداوسیما گیلان اظهار داشت: طرح جامع تحول رسانه گیلان براساس برنامه ششم توسعه نگاشته شده است.

 مزیت های نسبی گیلان بی نظیر است/ گیلان می تواند مانند کن، پایتخت تئاتر شود

photo_2016-09-18_13-28-47طلوعی مزیت های نسبی را در گیلان بی نظیر دانست و افزود: مزیت های نسبی در گیلان یا فراموش شده اند و یا خود تبدیل به مسئله شده اند مانند تالاب انزلی و برنج.

وی استان گیلان را استان اولین ها عنوان کرد و گفت: این استان کانون اولین ها است و اگر یکی از آنها در هر استانی بود به عنوان مزیت نسبی و برند آن استان تبدیل می شد.

طلوعی با اشاره به اینکه ۲۰ درصد هنرمندان نمایش کشور در استان گیلان حضور دارند، اظهار داشت: گیلان می تواند مانند کن، پایتخت تئاتر شود.

وی همچنین افزود: متاسفانه هنرمندان گیلانی اصولا در سریال ها و فیلم های کشوری در نقش های فرودستان و پایین بازی می کنند.

طلوعی با بیان اینکه استان های دیگر برای افتخارات خود فیلم ها و سریال ها متعددی تولید کردند، گفت: البته در بسیاری از این سریال ها مانند دکتر قریب و شهریار نقش اصلی را بازیگران گیلانی بازی کرده اند.

وی افزود: این استان افتخارات بسیار زیادی دارد که متاسفانه تولیدی برای آنها نداشتیم. گیلان پیش از اسلام و پس از آن و در زمان مشروطه تاریخ بسیار غنی دارد که متاسفانه در این زمینه نیز در رسانه فعالیتی نداشتیم.

مدیرکل سابق صداوسیما مرکز گیلان حضور شهیدانی مانند خوش سیرت و املاکی، سبک زندگی و لباس های گیلانی و موسیقی را از دیگر مزیت های نسبی گیلان دانست و افزود: باید در این زمینه فعالیت کنیم.

وی با بیان اینکه انتصاب آقای ظهیری باعث وفاق استان شده و مطمئنا این مسئله باعث پیشرفت استان می گردد اظهار کرد: آقای ظهیری با این انتصاب خود جزو اولین های استان شدند و به عنوان اولین مدیرکل بومی صداوسیما استان گیلان منصوب شدند و این خود مزیت نسبی است.

طلوعی با اشاره به اینکه به علت بومی نبودن بنده در زمان حضور من در استان گیلان، عده ای ناراحت بودند گفت: خوشبختانه امروز اشتیاق را به علت رفتن بنده و حضور آقای ظهیری در استان می بینم و از دکتر دارابی به این علت تشکر می کنم.

پایان بخش سخنان وی شعر گلیکی بود که با تشویق ممتد حضار همراه شد.

photo_2016-09-18_10-39-57
photo_2016-09-18_10-40-04

tel final1

Share