فرماندار رودسر : نمازجمعه وسیله تقرب به خدا و پایگاه وحدت ملت و دولت است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا جانبازی گفت: نمازجمعه همانند همه اجتماعات دینی برادری و اتحاد را در میان مسلمانان تقویت می کند و باعث می شود تا آحاد جامعه از مسائل مهم سیاسی و اجتماعی و فرهنگی آگاهی پیدا کنند و مطلع از امور در جامعه حضور یابند .

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا جلسه شورای اداری با موضوع معارفه امام جمعه جدید رودسر ، حجه الاسلام والمسلمین حاج آقا روحانی در محل سالن جلسات فرمانداری با حضور فرماندار و مسئولین استانی و شهرستانی برگزار شد.photo_2016-09-03_17-10-24
امیرجانبازی در این جلسه ضمن تسلیت سالروز شهادت حضرت جوادالائمه و تقدیر و تشکر از زحمات و حضور موثر حجه الاسلام والمسلمین دکتر دستجردی که بیش از دو سال در این شهرستان به خدمت پرداختند گفت : حضور دکتر دستجردی در این شهرستان تاثیرگذار بوده و همیشه از رهنمودهایشان در بخش های مختلف مدیریتی استفاده کرده ایم.
فرماندار رودسر با ابراز خرسندی از حضور حجه الاسلام والمسلمین روحانی امام جمعه جدید رودسر افزود: حاج آقا روحانی از اندیشمندان و خوبانی هستند که چندین سال در شهرستان املش از لطف و مرحمتشان بهره مند شده ایم و راهنمایی هایشان ارائه طریق بود تا مسئولین بتوانند با استفاده از آن مسیرشان را هموار نمایند.
وی در ادامه با تاکید بر جایگاه نماز و نقش آن بر ایجاد وحدت جامعه اسلامی افزود : تمامی مسلمانان هم به برکات نماز و هم به آسیب های سبک شمردن نماز آگاهی دارند و بر کسی پوشیده نیست که نماز از اهمیت و نقش بسزایی در روند زندگی شخصی و همچنین اجتماعی ما دارد.
جانبازی با اشاره به اینکه در دین اسلام سفارش ویژه به برپایی نمازجماعت شده است گفت : از آنجاییکه دین اسلام جوابگوی تمام نیازهای دنیوی و اخروی انسان است اهمیت نمازجماعت بیش از پیش پیدا و نمایان می شود .
وی با بیان این مطلب که در میان نمازهای جماعت ، نماز جمعه از جایگاه ارزشمندی برخوردار است افزود : نمازجمعه مرکز روشنگری های سیاسی، مذهبی و فرهنگی مسلمین است و بهمین سبب از اهمیت خاصی برخوردار است.
جانبازی اظهارداشت : در نمازجمعه وحدت و انسجام مسلمین در عرصه های مختلف متجلی می شود و ما می توانیم وحدت روزانه را در نمازجماعت ، وحدت هفتگی را در نمازجمعه و وحدت جهانی را در کنگره عظیم حج دریابیم.
وی خاطرنشان کرد : در نمازجمعه ما می پذیریم مسئولیت جمعی در دفاع از حریم ایمان و عقیده اسلامی است و نمازجمعه نیز همانند تمامی اجتماعات دینی برادری و اتحاد را در میان مسلمانان تقویت می کند و باعت می شود آحاد جامعه از مسائل سیاسی و اجتماعی آگاهی پیدا کند و مطلع از امور در جامعه حضور یابند و در این مسائل به وحدت نظر میرسیم.
جانبازی اعلام داشت : نمازجمعه وسیله تقرب به خدا و پایگاه وحدت ملت و دولت ، مایه وحدت و استحکام امت اسلامی است و نباید از نقش موثر آن در تقویت روحیه برادری ؛ رشد و تقویت فکری و سیاسی ؛ تقویت روحیه جمعی و اینکه مرکزی است برای بسیج مردمی و یاری رساندن به مشکلات اجتماعی ؛ غافل باشیم.
فرماندار رودسر با تاکید بر اینکه قدرت عظیم مسلمانان در نمازجمعه متجلی می شود و باید همواره مورد توجه قرار گیرد افزود : به هیچ وجه نباید از حضور در این صحنه عبادی وسیاسی غفلت نماییم
وی در پایان قدوم حجه الاسلام والمسلمین حاج آقا روحانی را در شهرستان رودسر مبارک دانست.

tel final1

Share