سخنرانی رئیس سازمان حج و زیارت کشور در مصلی رشت:

فاجعه منا فراموش نمی‌شود/وحشت آل‌سعود از افشای حقیقت فاجعه منا/اشک اوحدی هنگام گزارش شهدای فاجعه منا/ تصویب نامگذاری خیابان‌ها و معابر شهرها به نام شهدای منا

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا،رئیس سازمان حج و زیارت با بیان اینکه عظمت شهدای منا بالاست، گفت: فاجعه منا فراموش شدنی نیست.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،به نقل از فارس, سعید اوحدی پیش از ظهر امروز در مراسم نخستین سالگرد جانباختگان فاجعه منا در مصلای امام خمینی‌(ره) شهر رشت با درود به ارواح پاک، مطهر و مظلوم شهدای سرزمین منا اظهار کرد: خدا را سپاسگزاریم که در آخرین روزهای نخستین دهه بزرگداشت شهدای منا در جمع خانواده این شهدا هستیم.photo_2016-09-11_12-53-26

وی با بیان اینکه نسبت به شهدای منا در گیلان ادای دین و بدهی به لحاظ اخلاقی و درونی داریم، افزود: عظمت شهدای منا بسیار بالاست.

رئیس سازمان حج و زیارت مظلومیت و ارزش شهدای منا را بالا دانست و تصریح کرد: مقام معظم رهبری فرمودند، این فاجعه نباید فراموش شود و برای بنده که شاهد فاجعه بودم این روزها سخت است.

اوحدی با بیان اینکه در دوران دفاع مقدس، اسارت و شهدا را مشاهده کردیم، اضافه کرد: اما فاجعه منا سخت‌تر بوده و بی‌تدبیری آل‌سعود فاجعه منا را ایجاد کرده است.

مستندات موجود نقش پلیس عربستان در فاجعه منا/وقوع فاجعه دوم منا در بیمارستان‌های عربستان

وی با اشاره به اینکه شهدای منا به کدامین گناه به شهادت رسیدند، افزود: سال گذشته در فضای معنوی حج پلیس عربستان با بی‌انصافی راه حاجیان را بست و در این زمینه مستندات داریم.

رئیس سازمان حج و زیارت گفت: دولت عربستان با بی‌لیاقتی و بی‌کفایتی حج را مدیریت نکرد و فاجعه اتفاق افتاد و عوامل کمک کننده در محل را دستگیر کردند.

وی ادامه فاجعه منا را در بیمارستان‌های عربستان عنوان کرد و یادآور شد: ۸۰۰ مجروح را از زیر جسد حاجیان نجات دادند و اگر امکانات درمانی و احیا وجود داشت ۶۰ درصد کشته شدگان فاجعه منا اکنون زنده بودند.

اوحدی با بیان اینکه فاجعه سوم منا با ورود ارتش عربستان رخ داد، خاطرنشان کرد: جسد شهدای حاجی را با بی‌احترامی و اهانت در داخل ۲۵ کانتینر حمل کردند.

سخنان مقام معظم رهبری عامل نخست برگرداندن پیکر شهدای منا شد

وی گفت: دو عامل موجب شد تا بتوانیم پیکر شهدا را برگردانیم که عامل نخست سخنان مقام معظم رهبری در جمع نظامیان کشور بود.

این مقام مسؤول با اشاره به اینکه موردی در فاجعه غمبار منا وجود دارد که باید آن را تبیین کنیم، اظهار کرد: تفکر انحرافی وهابیت اعتقادی به برگرداندن پیکر مطهر شهدای منا نداشت.

وی ادامه داد: در هشتم مهرماه سال گذشته سخنان مقام معظم رهبری در نوشهر موجب شد که عربستان پیکر ۱۱۸ نفر شهدای حاجی منا را برگرداند.

اوحدی سخنان مقام معظم رهبری را موجب تغییر تمام شرایط در عربستان دانست و یادآور شد: مظلومیت و ایثار گروه‌های تفحص برای برگرداندن شهدای منا بسیار مهم بود، ضمن اینکه ۳۷ شهیده زن اهل سنت در فاجعه منا داشتیم.

به گفته وی، جمهوری اسلامی ایران تنها کشوری بود که با صدای رسا توانست شهدای خود را تحویل بگیرد و کشورهای دیگر بیش از پنج نفر از جانباختگان خود را نتوانستند تحویل بگیرند.

اشک اوحدی هنگام گزارش شهدای فاجعه منا/ تصویب نامگذاری خیابان‌ها و معابر شهرها به نام شهدای منا

photo_2016-09-11_12-50-34رئیس سازمان حج و زیارت که هنگام ارائه گزارش اشک در چشمانش جمع شده و حاضران در مجلس با گریه وی را همراهی می‌کردند، گفت: مقام معظم رهبری سه مطالبه جدی را مطرح فرمودند.

وی افزود: مطالبه نخست این است که از تمام مسؤولان پیگیری حقوقی خانواده شهدای فاجعه منا را با جدیت می‌خواهیم و اینکه خیابان‌ها و کوچه‌ها باید به نام شهدای فاجعه منا باشد که این امر را در بنیاد شهید به تصویب رساندیم.

اوحدی با بیان اینکه هر گامی برای رضایت خانواده شهدای فاجعه منا برداریم سیلی محکمی به چهره آل‌سعود است، افزود: ۹۵ درصد از شهدای منا اهل سنت هستند و آل‌سعود حاضر به پاسخگویی به کشورهای اسلامی نیست.

وی با اشاره به اینکه طبق آیه‌های قرآن عربستان هیچ مالکیتی بر مکه و مدینه ندارد، اظهار کرد: عربستان در خانه خدا حقی ندارد و تمام حکام آل‌سعود خبیث و ملعون هستند.

*وحشت آل‌سعود از افشای حقیقت فاجعه منا/ پیگیری جدی مطالبات رهبری درباره منا

رئیس سازمان حج و زیارت رژیم آل‌سعود را کودک‌کش خواند و خاطرنشان کرد: تفکر وهابیت منجمد بوده و حج حق خداوند به زائران است.

وی یادآور شد: اگر عربستان ریگی به کفش ندارد کمیته حقیقت‌یاب را تشکیل دهد، اما حکام این کشور از افشای فاجعه منا وحشت دارند.

اوحدی از پیگیری مطالبات رهبری در زمینه حقیقت فاجعه منا خبر داد و گفت: دستگاه دیپلماسی کشور پیگیر جدی مطالبات مقام معظم رهبری است.

tel final1

Share