در مراسم افتتاح اولین نمایشگاه سراسری صنایع دستی و گردشگری عنوان شد

فاتحی: اولین محموله صنایع دستی منطقه آزاد انزلی به امارات صادر می‌شود/احداث بزرگترین پردیس صنایع دستی شمال

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا فاتحی معاون فرهنگی و گردشگری منطقه آزاد انزلی گفت: اولین محموله صنایع دستی منطقه آزاد انزلی در ماه جاری به کشور امارات صادر خواهد شد.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا اولین نمایشگاه سراسری صنایع دستی و گردشگری با حضور بهمن نامور مطلق معاون صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی, صنایع دستی و گردشگری، مقامات کشوری و استانی در در مرکز نمایشگاه ها و همایشهای منطقه آزاد انزلی افتتاح شد.photo_2016-09-06_20-00-14

به گزارش خبرنگار دیارمیرزا از انزلی, مدیرکل سازمان میراث فرهنگی, صنایع دستی و گردشگری گیلان در این مراسم با اشاره به مزایای منطقه آزاد انزلی در حوزه اقتصادی و مبادلات تجاری و تاثیر آن در حوزه گردشگری و صنایع دستی اظهار کرد: باتوجه به پتانسیل‌های موجود منطقه آزاد انزلی می توانبهکانون مبادلات اقتصادی تبدیل شود.

رضا علیزاده با تاکید بر اقتصاد مقاومتی و توجه به شعار سال گفت: شعار سال همواره مورد توجهبوده و حمایت از صنایع دستی نیز در همین راستا است.

وی افزود: بیش از ۲۰ هزار هنرمند دز بیش از ۱۸۰ رشته از انفرادی تا کارگاره های گروهی در حوزه صنایع دستی فعالیت دارند و در ابتدای دولت جدید ۵۰ کارگاه صنایع دستی فعال بودکه با حمایت های استانداریبه بیش از ۹۰ کارگاه رسیده است.

علیزاده تصریح کرد: بخش صنایع دستی باید کارگاه محوری با اشتغال متراکم شود و بنا به توصیه استاندار باید به بازارچه های صنایع دستی توجه کنیم.

مدیرکل سازمان میراث فرهنگی, صنایع دستی و گردشگری گیلان از فعالیت برپایی چهار بازارچه صنایع دستی فعال در گیلان خبرداد و گفت: در رشت بازارچه صنایع دستی ایجاد می شود.

وی افزود: در بخش مشاغل خانگی بیش از ۶۰ میلیارد تسهیلات توسط بانک های رفاه, ملی و صندوق کارآفرینی امید در دولت تدبیر و امید اعطا شده است.

صادرات اولین محموله صنایع دستی منطقه آزاد انزلی به  امارات 

مجید فاتحی معاون فرهنگی و گردشگری منطقه آزاد انزلی نیز در این مراسم اظهار کرد: در راستای اجرای سیاست های اقتصادی ابلاغی مقام معطم رهبری بیش از ۱۱۵۲ نفر از شهروندان دوره های مختلف گلیم بافی، فرش بافی، حصیر بافی و سایر رشته های صنایع دستی را گذرانده اند.

وی افزود: اقدام دوم سازمان حمایت از تولید با امضا تفاهم نامه ای با صندوق کارآفرینی امید بوده که بیش از ۴۴۰ فقره وام اهدا شد.

فاتحی اقدام سوم سازمان منطقه آزاد انزلی را مدیرت صادارات دانست و گفت: اولین محموله صنایع دستی منطقه آزاد انزلی در ماه جاری به کشور امارات صادر خواهد شد.

وی تصریح کرد: همچنین بزرگترین پردیس صنایع دستی شمال کشور در راستای تولید, آموزش و عرضه صنایع دستی تا سال آینده افتتاح می شود.

tel final1

 

Share