سخنگوي وزارت خارجه :

ظریف قطعا کاندیدای ریاست جمهوری نمی شود/فرد متهم به جاسوسی عضو ستاد برجام نبود‎

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،بهرام قاسمی صمن اشاره به سخنان کریمی قدوسی، ادعای دستگیری فرد متهم به جاسوسی در هواپیمای حامل ظریف در سفر به ترکیه را قویا تکذیب کرد و آن را افترا نامید.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از انتخاب ،سخنگوی وزارت خارجه کاندیداتوری ظریف در انتخابات را رد کرد.ghasemi

بهرام قاسمی صمن اشاره به سخنان کریمی قدوسی، ادعای دستگیری فرد متهم به جاسوسی در هواپیمای حامل ظریف در سفر به ترکیه را قویا تکذیب کرد و آن را افترا نامید.

وی تاکید کرد که وارد مباحث امنیتی و قضائی این موضوع نمی شود و هر رایی که برای فرد مزبور از سوی دستگاه قضا صادر شود را لازم‌الاتباع می‌داند.

سخنگوی وزارت خارجه که با میزان گفتگو می کرد با رد برخی اخبار در مورد حضور دیپلمات های دوتابعیته تصریح کرد که هیچ دیپلمات یا کارمند دوتابعیتی در وزارتخانه متبوعش مشغول فعالیت نیست؛ وی همچنین این را هم گفت که اگر دوتابعیتی بودن عضوی از وزارت خارجه آشکار شود، وی باید عطای حضور در دستگاه دیپلماسی را به لقایش ببخشد.

قاسمی همچنین به برخی اخبار در مورد کاندیداتوری ظریف واکنش نسان داد و گفت: این موضوع قاطعانه تکذیب می شود. من خودم با او در این زمینه صحبت کردم و مطمئنا وی وارد این داستان نمی شود و همچنین موضوع سبب شده تا عده ای شروع به تخریب و جبهه گیری علیه وی کنند.

قاسمی افزود: وی حتی برای دوران تصدی وزارت خارجه نیز چندان مایل نبود و در همان ابتدای روی کار آمدن دولت یازدهم تمایل داشت تا بحث هسته ای را به شکل دیگری دنبال کند. در وزارت خارجه نیز هیچکس بحث کاندیداتوری ظریف در انتخابات را جدی نگرفته چون این مسئله اصلا مطرح نیست.

tel final1

Share