در مصاحبه باب گراهام با یک نشریه آمریکایی مطرح شد؛

طراحی وقایع ۱۱ سپتامبر از سوی بوش و عربستان برای تغییر رژیم در ایران

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،نشریه Real News در مصاحبه با باب گراهام، رئیس سابق کمیته اطلاعات سنا ـ که شخصا در تحقیق و تفحص از وقایع یازده سپتامبر دخیل بوده ـ به موضوع نقش دولت بوش و دیک چنی در ماجراهای مرموز این واقعه پرداخته است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از تابناک ،امروز سالگرد وقایع ۱۱ سپتامبر سال ۲۰۰۱ است. وقایعی که به نظر بسیاری از تحلیلگران آن را نقطه عطفی در تاریخ سیاست خارجی می دانند و بسیاری تحولات قرن اخیر را به قبل و بعد از این وقایع تقسیم کرده اند. اکنون مصاحبه ای با باب گراهام، رئیس سابق کمیته اطلاعات سنا انجام داده ایم که جزئیات قابل توجهی را در مورد این وقایع و همکاری جورج بوش، دیک چنی و دولت عربستان سعودی در این ماجرا فاش کرده است.

نشریه Real News در مصاحبه با باب گراهام، رئیس سابق کمیته اطلاعات سنا ـ که شخصا در تحقیق و تفحص از وقایع یازده سپتامبر دخیل بوده ـ به موضوع نقش دولت بوش و دیک چنی در ماجراهای مرموز این واقعه پرداخته است.

در این مصاحبه، باب گراهام تأکید دارد که سفیر وقت عربستان سعودی در ایالات متحده از تمامی وقایع یازده سپتامبر مطلع بوده و در روزهای منتهی به ۱۱ سپتامبر ۲۰۰۱ مرتب با بوش دیدار داشته، بدون آنکه در مورد این مسأله سخنی بگوید.

به گفته وی، تلاشی عامدانه برای عدم آگاهی از این ماجرا هم در دولت بوش و هم در مقامات سعودی به چشم می خورد.

۶۳۲۲۷۹_۹۸۰

هماهنگی گسترده حکومتی در ایالات متحده قبل از وقوع حوادث

باب گراهام می گوید: تمامی آژانس های حاکمیتی و مقامات دولتی در یک جهت هماهنگ برای مخفی نگه داشتن این ماجرا و ماهیت آن حرکت کرده اند؛ از کارمند فرودگاه اورلاندو که ورود اتباع سعودی به ایالات متحده را انکار کرده تا دولت بوش که اجازه خروج شمار بسیاری از شهروندان سعودی را بلافاصله بعد از وقوع حوادث داد تا هیچ گاه اطلاعات کافی در مورد اصل ماجرا در اختیار نداشته باشیم. قطعا بدون وجود یک رهبر و هدایت گر اصلی ـ که به همه اینها بگوید در کدام جهت حرکت کنند ـ این هماهنگی گسترده امکان پذیر نبوده است.

گراهام تأکید می کند، این هماهنگی در واقع قبل از وقوع حوادث صورت گرفته است. بعد از حوادث این هماهنگی از صورت حمایت از سعودی ها برای انجام عملیات به سمت مخفی نگه داشتن نقش آنها در نتایج وقایع پیش رفته است. وی صراحتا بیان می کند که بعد از وقایع ۱۱ سپتامبر دولت ایالات متحده از یک تاکتیک فریب استفاده و کل سناریوی یازده سپتامبر را از نوع بازنویسی کرده تا نقش عربستان سعودی را به کل محو کند.

گراهام در پاسخ به اینکه منظور وی از یک رهبری منسجم و متمرکز برای هماهنگ ساختن نهادها و آژانس های حکومتی – که اگر از ماجرا اطلاع داشتند قادر به جلوگیری از آن بودند – چیست و چه کسی این رهبری را به عهده داشته است، می گوید: من فکر می کنم، این رهبر رئیس جمهور وقت ایالات متحده بوده است؛ تنها کسی که می تواند به همه نهادها و آژانس ها مستقیم دستور دهد، زیرا آنها در نهایت به خود شخص رئیس جمهور پاسخگو هستند.

پرل هاربور جدید و تغییر رژیم در ایران

در این بخش از مصاحبه، «پل جی» خبرنگار Real News تشریح می کند، در این صورت باید یک اشتراک منافعی بین سعودی ها، جورج بوش و دیک چنی و باقی نومحافظه کاران آمریکا وجود داشته باشد. وی این اشتراک منافع را به پروژه ای سری به نام «قرن جدید آمریکایی» ارتباط می دهد که مربوط به تغییر رژیم ایتدا در عراق، سپس در سوریه و بعد از آن در ایران است و سعودی ها به شدت به دنبال تغییر رژیم در ایران بوده و هستند.

وی با تشریح نفرت سعودی ها از شیعیان و ایران بیان می کند، این فصل مشترک بین سعودی ها و القاعده نیز هست و همچنین هدف غایی بوش و چنی نیز تغییر رژیم در ایران بوده و بارها در راه تلاش برای جنگ با ایران، ژنرال های آمریکایی از آن ممانعت کرده اند. در نتیجه، نیاز به یک اشتراک منافع بر سر چیزی بوده است که در پروژه قرن جدید آمریکایی از آن به «پرل هاربور جدید» یاد شده است – حمله ژاپن به بندر پرل هاربور آمریکا در دسامبر ۱۹۴۱ که منجر به ورود آمریکا به جنگ دوم جهانی شد.

از سخنان بیان شده در این مصاحبه، تنها یک نتیجه می توان گرفت و آن این که چنانچه این بیانات درست باشد ـ گراهام شخصا و مستقیم خود از مقامات ارشد تحقیق و تفحص از وقایع یازده سپتامبر بوده است ـ باید گفت یازده سپتامبر در نهایت سناریویی برای دولت بوش و با همکاری عربستان سعودی برای تغییر رژیم در عراق و سوریه و نهایتا ایران بوده است.

tel final1

Share