ابتکار در جلسه کارگروه مدیریت پسماند

صندوق ملی محیط زیست در دولت کنونی احیا شد/کود پسماند مورد تأیید وزارت جهاد کشاورزی است/ پسماند باید اقتصادی شود/دولت پیگیر احیای رودخانه‌های زرجوب و گوهررود و تالاب انزلی است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،رئیس سازمان حفاظت محیط زیست با بیان اینکه در دولت مصوبه خوبی برای طرح‌های پسماند داریم، گفت: کود پسماند مورد تأیید وزارت جهاد کشاورزی قرار گرفته و شهرداری‌ها در این زمینه می‌توانند درآمدزایی داشته باشند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا  ،به نقل از فارس ،رئیس سازمان حفاظت محیط زیست با بیان اینکه در دولت مصوبه خوبی برای طرح‌های پسماند داریم، گفت: کود پسماند مورد تأیید وزارت جهاد کشاورزی قرار گرفته و شهرداری‌ها در این زمینه می‌توانند درآمدزایی داشته باشند.(گزارش تصویری)photo_2016-08-26_19-44-46

معصومه ابتکار عصر امروز در جلسه کارگروه مدیریت پسماند در سالن غدیر استانداری گیلان از حضور در این استان ابراز خرسندی کرد.

وی دولت را منتخب و خدمتگزار مردم دانست و افزود: امیدواریم با هدفگذاری متعالی که دولت دارد، بتوانیم حرکت موثری در پیشرفت گیلان داشته باشیم.

معاون رئیس جمهور گفت: شهیدان رجایی و باهنر دو شهاب روشنی بودند که مسیر روشنی را برای دولت‌ها در نظام اسلامی ترسیم کردند.

وی با اشاره به اینکه نباید شرایط آغاز به‌کار دولت را فراموش کنیم، ادامه داد: تورم ۴۰ درصدی و فضای بسیار ناامیدکننده برای احزاب وجود داشت.

ابتکار تحریم‌های ظالمانه را فراموش‌نشدنی خواند و گفت: در چنین شرایطی اجازه صدور نفت را نداشتیم.

وی ادامه داد: مردم در سال ۹۲ برنامه‌های تدبیر و امید را انتخاب کردند و دولت با شرایط سخت زیست‌محیطی کار خود را آغاز کرد.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: اگر چه نمی‌توانیم بگوییم دولت یازدهم پس از سه سال به تمام اهداف خود رسیده، اما به طور یقین پیشرفت خوبی در عرصه‌های مختلف داشته است.

وی با تصریح بر اینکه امروز با ثبات و آرامش اقتصادی مواجه هستیم، اضافه کرد: وضعیت رشد منفی معکوس شده، اما هنوز نمی‌توانیم بگوییم به اهداف اقتصادی رسیده‌ایم و در این مسیر حرکت می‌کنیم.

ابتکار با اشاره به اینکه سازمان حفاظت محیط زیست در حوزه مشاغل سبز ورود کرده است، یادآور شد: امیدواریم کارگاه‌های کارآفرینی برای بانوان در گیلان برگزار کنیم.

وی از تعریف ۲۰۰ شغل در حوزه محیط زیست خبر داد و افزود: توجه به بحث بهبود مناسبات تجاری با دنیا از برنامه‌های دولت است و ۱۲ تفاهمنامه در حوزه محیط زیست با کشورهای دنیا منعقد کردیم.

معاون رئیس جمهور اضافه کرد: از سال آینده ۱۰۰ دوره محیط زیستی با سازمان‌های مردم‌نهاد برگزار می‌کنیم و این امر مبتنی بر مطالعات است.

وی تلاش در عملکرد شفاف دولت را از اهمیت ویژه‌ای دانست و یادآور شد: اگر محیط زیست نتواند عملکرد خوبی داشته باشد در عرصه اقتصادی موفق نمی‌شود.

ابتکار با بیان اینکه امروز دولت به اقتصاد سبز توجه دارد، خاطرنشان کرد: صندوق ملی محیط زیست ایران در دولت کنونی احیا شده است.

وی با اشاره به اینکه امروز احیای یک‌در هزار درآمد واحدهای صنعتی از برنامه دولت است، گفت: آیین‌نامه اجرایی این طرح را به استان‌ها ابلاغ کردیم.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست افزود: امروز رویکرد ما در قالب توسعه پایدار اجرای سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری است.

وی با اشاره به اینکه امروز اقتصاد دوار است و دیگر به طور خطی نیست، تصریح کرد: میزان برداشت از طبیعت در ۷۰ سال گذشته سه برابر شده و باید برای آن باید برنامه داشته باشیم.

ابتکار گفت: احیای اختصاص یک‌در هزار درآمد واحدهای صنعتی برای اجرای طرح‌های زیست‌محیطی و آیین‌نامه آن به استان‌ها ابلاغ شده است.

وی با بیان اینکه در دولت مصوبه خوبی برای طرح‌های پسماند داریم، یادآور شد: کود پسماند مورد تأیید وزارت جهاد کشاورزی قرار گرفته و شهرداری‌ها در این زمینه می‌توانند درآمدزایی داشته باشند.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست تفکیک زباله از مبدأ را از موضوع‌های مهم دانست و اظهار کرد: اکنون روش زندگی به گونه‌ای است که تنها زباله تولید می‌کنیم.

وی با اشاره به اهمیت بازیافت پسماند، گفت: پسماند باید اقتصادی شود.

ابتکار درباره احیای رودخانه‌های زرجوب و گوهر رود رشت، افزود: دولت پیگیر احیای رودخانه‌های زرجوب و گوهررود و تالاب انزلی است.

وی خاطرنشان کرد: به سواحل دریا که ضوابط زیست‌محیطی را رعایت کنند پرچم آبی اختصاص داده می‌شود و این امر در جذب گردشگر و برنامه‌های اقتصادی تاثیرگذار است.

به گفته معاون رئیس جمهور، مخاطرات زیست‌محیطی باید با رویکرد علمی پیگیری و برطرف شود.

tel final1

Share