میرزا بنویس

شورای شهر رشت؛ حکایت افرادی با همت خاکی و زندگی نجومی!

بدانید و آگاه باشید مردم ما هوشیار هستند. ظاهرا شما عزیزان هنوز باورنکرده در معرکه یک جنگ اقتصادی تمام‌عیار قرارداریم. این میدان خدمت فرماندهانی از جنس حاج عبدالحسین برونسی می‌خواهد، مردانی با همت نجومی و زندگی خاکی، نه همت خاکی و درآمدهای نجومی!

میرزا بنویس در شماره پنجم هفته نامه «جوانان دیارمیرزا» به انتقاد صریح از وضعیت کنونی شورای شهر رشت پرداخت.
tefuntitled

بر اساس قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران اداره امور کشور باید به اتکای آرای عمومی انجام شود، همانطور که قانون اساسی مقرر نموده است مداخله سیستم در حکومت از طریق ریاست جمهوری، مجلس شورای اسلامی، مجلس خبرگان، و شوراهای کشور تحقق می‌یابد. بنابراین نهادهای حکومتی را نهادهای اعمال حق حاکمیت ملی می‌نامند.
شورای شهر نهاد نوپایی است که در مدت ظهور خود اگر چه نقطه عطفی در مدیریت محلی کشور محسوب می‌شود ولی با بی اقبالی دولتمردان در دولت‌های مختلف و همچنین ناکارآمدی اعضا در ادوار مختلف نتوانست به جایگاه اعلای خود دست پیدا کند. شوراها به ویژه در شهرهای بزرگ و همواره با اتهام سیاسی گری و اعمال سلیقه‌های سیاسی به حاشیه رانده شده‌اند این در حالی است که این نهاد مردمی می‌تواند قویترین تشکیلات مدیریتی در کشور باشد. در این بین اما داستان شورای شهر رشت خیلی جذاب و خواندنی است. شورایی که قرار بود قویترین تشکیلات مدیریتی شهر باشد امروز از نظر مردم جای خود را به یکی از ضعفی‌ترین و کم اثرترین مجموعه مدیریت شهری داده است.
ظاهرا قرار نیست هیچ وقت مردم شهر رشت که مدال بسیاری از اولین‌ها را بر گردن تاریخ غنی خود آویخته اند روز و شبی آرام و بدون حاشیه از شورای این شهر داشته باشند.
حال این روزهای شورا و شورانشینان هم خوب گزارش نمی‌شود آنها بجای اینکه به خاطر منافع مردم به فکر عمران و آبادانی این شهر باشند در گیر منافع خود هستند و هنوز سال چهارم این شورا ترکیب هیات رییسه خود را نشناخته است.
در این وجیزه میرزابنویس قصد دارد چند کلامی را خطاب با منتخبان مردم صحبت کند. آقایان و خانم‌های بالا نشین ساختمان میرزا خلیل رفیع، شماها توسط مردم انتخاب شدید تا مشکلات شهری این مردم را پیگیری کنید.
شما منتخب مردمانی هستید که به شما رای دادند تا به عملکرد مدیریت شهری نظارت کنید. شما انتخاب شدید که به فکر توسعه شهرمان باشید نه اینکه منافع شخصی و گروهی و حزبی خودتان را بر منافع مردم ترجیح بدهید. اما متاسفانه چند روز پیش مصاحبه‌ای از یکی از این شورانشینان محترم خواندم که در آنجا اشاره کرده بود قطعا یک نفر از تیم ما رییس می‌شود و فلان عضو شورا که عضو تیم ما نیست انتخاب نخواهد شد.
عضو محترم شورا ایا مردم فقط به شما هفت یا هشت نفر تیمتان رای دادند یا به پانزده عضو شورا؟!
آقایان و خانم‌ها خیلی از مردم امروز از فضایل و خوبی‌های شورا نشینان دوره سوم ذکر خیر می‌کنند شورایی که منحل شد!
امروز متاسفانه گویا کسی در شورای شهر رشت به فکر مردم نیست انها همه نگران سال آخر شورا و نحوه ورود به انتخابات سال آتی هستند.

اما بدانید و آگاه باشید مردم ما هوشیار هستند. ظاهرا شما عزیزان هنوز باورنکرده در معرکه یک جنگ اقتصادی تمام‌عیار قرارداریم. این میدان خدمت فرماندهانی از جنس حاج عبدالحسین برونسی می‌خواهد، مردانی با همت نجومی و زندگی خاکی، نه همت خاکی و درآمدهای نجومی!

tel final1

Share