شهردار رشت: هر شهر باید یک نسخه مدیریت محلی داشته باشد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا شهردار رشت با بیان اینکه کلانشهرها نباید منابع درآمدی شهرهای کوچک تلقی شوند، گفت: باید برای رفع این مشکل برای هر شهر نسخه مدیریت محلی نوشته شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا شهردار رشت با بیان اینکه کلانشهرها نباید منابع درآمدی شهرهای کوچک تلقی شوند، گفت: باید برای رفع این مشکل برای هر شهر نسخه مدیریت محلی نوشته شود.
محمدعلی ثابت قدم در کمیته معاونان و مدیران برنامه ریزی و توسعه کلانشهر کشور که در هجدهمین گردهمایی معاونان و مدیران برنامه ریزی و توسعه کلانشهرهای کشور در رشت برگزار شد اظهار کرد: در ساختار جدید شهرداری رشت، فعالیت ها به سوی نظام بخشی، کاهش هزینه ها و افزایش درآمدها با مشارکت مردمی مورد توجه است.IMG_0828sabet
وی با اشاره به آغاز به کار معاونت برنامه ریزی و توسعه در شهرداری رشت گفت: تقسیم کار، توجه به حوزه برنامه ریزی و استراتژیک شهری، برندینگ شهری و سرمایه گذاری قومیت های بومی و شهری از فعالیت هایی بوده که در طی این مدت انجام شده است.
شهردار رشت کاهش نیروی انسانی بر اساس مطالعات، کنترل پروژه، هزینه و فایده براساس تراز مالی و تنظیم سند توسعه محلات به همراه پایدارسازی درآمدهای شهرداری را از دیگر اولویت های شهرداری رشت اعلام کرد.
به گفته ثابت قدم،شهرداری رشت درحوزه منابع انسانی نیز طی ماه های اخیر کاهش معقول و شفافی انجام داده و در آینده نیز این روند را ادامه می دهد.
وی با بیان اینکه در تنظیم برنامه ششم توسعه کشور، برنامه مناسبی برای شهرداری های کلانشهرها در نظر گرفته نشده است، تصریح کرد: برای توجه به حوزه مدیریت شهری در برنامه ششم توسعه نیاز به تعامل و همفکری بین دستگاهی بیشتری احساس می شود.
شهرداررشت ادامه داد: با احیای مجدد سازمان مدیریت و برنامه ریزی، یک نگاه متمرکز بر روی شهرداری ها به وجود آمده که متاسفانه این روال به حوزه مدیریت شهری و محلی آسیب وارد کرده است.
وی با بیان اینکه کلانشهرها نباید منابع درآمدی شهرهای کوچک تلقی شوند، گفت: باید برای رفع این مشکل برای هر شهر نسخه مدیریت محلی نوشته شود.
ثابت قدم در ادامه با تأکید برایجاد یک مدیریت واحد در بحث مدیریت شهری، افزود: متاسفانه چندسالی بر روی این مورد تمرکز شده اما تاکنون نتیجه مثبتی به دنبال نداشته که هرچه سریعتر باید این مهم تعیین تکلیف شود.
ثابت قدم با اشاره به اهمیت فعالیت معاونت های برنامه ریزی و توسعه در شهرداری های کلانشهرها گفت: یکی از اساسی ترین حوزه هایی که نیاز بود بر اساس ذات مدیریت جمعی در شهرداری ها ایجاد شود معاونت برنامه ریزی است.
وی افزود: سازمان دهی حوزه های مختلف عملیاتی از جمله هشومندسازی، خصوصی سازی و همینطور نحوه چگونگی مدیریت منابع انسانی به دانش و برنامه ریزی ها بر اساس اطلاعات و آمار وابسته است.
شهردار رشت به اهمیت تدوین آئین نامه اداری استخدامی شهرداری های کلانشهرها اشاره و بیان کرد: باید در یک افق زمانی به چنین مهمی دست یافت زیرا وضعیت نیروهای انسانی در شهرداری ها به ساماندهی معقول نیاز دارد.
ثابت قدم تاکید کرد: امیدوار هستیم که این مهم با بحث و بررسی هایی که در هجدهمین گردهمایی معاونان و مدیران برنامه ریزی و توسعه شهرداری های کلانشهرهای کشور نهایی شود تا علاوه بر رشت در تمامی شهرداری های کلانشهرهای کشور تعمیم یابد.
tel final1

Share