در دوره آموزشی مداخلات مددکاری اجتماعی با حضور مسئولان گیلان عنوان شد

سونامی طلاق برای کل کشور است / محیط گرم خانواده تبدیل به محیط ولرم شده است/مدیران پرخاشگر دچار خانواده های متزلزلی هستند

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری گیلان با بیان اینکه زنان بیشتر از مردان بعد از طلاق دچار آسیب می شوند، گفت: بهترین راه برای کاهش طلاق پیشگیری است و بهترین راه پیشگیری مشاوره است.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، دوره آموزشی مداخلات مددکاری اجتماعی در مراقبت از خانواده در طلاق جهت مددکاران کلینیک های مددکاری ۱۳ استان با هدف ارتقاء سطح دانش و به روز نمودن اطلاعات مددکاران در زمینه کاهش طلاق با حضور آقایی، معاون قضایی و اجتماعی پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان گیلان، فاطمه رفیعی مدیر کل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری گیلان، سرهنگ خیر خواه معاون امور اجتماعی نیروی انتظامی استان صبح امروز در سالن دکتر خزائلی واقع در اداره کل بهزیستی در رشت برگزار شد.photo_2016-08-31_11-00-32

به گزارش خبرنگار دیارمیرزا از رشت, محمدرضا پارسی مدیرکل بهزیستی استان گیلان با بیان اینکه آمار طلاق در بیشتر کشورها رو به افزایش است، گفت: آمار طلاق در ایران ۲۳ درصد می باشد اما در برخی کشورها مانند سوئد و آمریکا این آمار به ۵۰ درصد می رسد.

وی با اشاره به اینکه علل طلاق در کشورها با یکدیگر یکسان نیست، افزود: اولویت های علل طلاق در حال تغییر می باشند. و امروزه با جوانانی روبرو هستیم که با تردید ازدواج می کنند و می گویند اکر موفق نشدیم طلاق می گیریم.

مدیران پرخاشگر دچار خانواده های متزلزلی هستند

آقایی، معاون قضایی و اجتماعی پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان گیلان ضمن تبریک هفته دولت و گرامیداشت شهیدان باهنر و رجایی، اظهار کرد: استان گیلان دارای مدیران بسیاری خوبی است که باهم تعامل بسیار خوب و سازنده ای دارند و این تعامل باعث موفقیت این استان در بخش های متفاوت این استان است.

وی با اشاره به اینکه بشر در دو حوزه بیماری ها و کج اندیشی ها همیشه دچار مشکل و تهدید بوده است، اظهار داشت: بشر با ورود در هزاره سوم موفقیت های زیادی در حوزه علم بدست آورد اما بزهکاری ها و کج اندیشی ها افزایش یافته و بصورت بزهکاری های مدرن شده است و مصداق آن را در عراق و سوریه مشاهده می کنید که حاصل افکار زشت بشر است.

آقایی ادامه داد: بشر نتوانسته در بحث اخلاق و تقوا رشد نماید و به صورت تک بعدی رشد کرده است. انقلاب فرانسه نمونه ای از این کار است که با وجود انقلاب، بزهکاری آنها بالا رفت و با تحقیق متوجه شدند که عدم توجه به دین باعث این امر شده است.

معاون قضایی و اجتماعی پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان گیلان با بیان اینکه در شکل گیری کج اندیشی ها دو نهاد تربیتی و اجتماعی نقش کلیدی دارند، اظهار داشت: بزهکاری یک پدیده اجتماعی و انسانی است.
وی با اشاره به اینکه مهم ترین نهاد تربیتی، خانواده است، تصریح کرد: در خانواده های ناکارآمد مطمئنا فرزندان مشکل دار رشد می کنند.

آقایی با بیان اینکه خانواده در غرب دچار تزلزل شده است و فرزندان خانواده را مرکز ارضا احساسات خود نمی داند، اظهار کرد: غرب امروز برنامه ریزی کرده است که خانواده را در ایران دچار تزلزل نماید.
وی با اشاره به اینکه مادر نقش کلیدی را تکوین و رشد شخصیت فرزندان دارد، گفت: مردان اگر موفق می شوند به دلیل وجود همسر و مادر خوب است.

آقایی با بیان اینکه مدیران پرخاشگر دچار خانواده های متزلزلی هستند، گفت: خانواده مهترین بنیاد و نهاد است و مقام معظم رهبری به صیانت از خانواده تأکید می کنند. و دادگستری حمایت از خانواده را سرلوحه کار خودش قرار داده است.

سونامی طلاق برای کل کشور است / محیط گرم خانواده تبدیل به محیط ولرم شده است

photo_2016-08-31_11-01-23رفیعی مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری گیلان با بیان اینکه ارزش های اخلاقی هرچقدر پررنگ تر نماییم می توانیم موفقیت های زیادی کسب کنیم، گفت: همه مردم برای نهادینه کردن اخلاق باید کمک نمایند.

وی افزود: مشکل یا سونامی طلاق برای کل کشور یک مشکل است و مربوط به یک یا دو استان نیست.

رفیعی با اشاره به اینکه علل طلاق متعدد هستند، گفت: موازی کاری و جزیره ای کاری سازمان ها از مشکلات موجود است و باید نهاد در تعامل با یکدیگر باشند.

مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری گیلان با بیان اینکه زنان بیشتر از مردان بعد از طلاق دچار آسیب می شوند، گفت: بهترین راه برای کاهش طلاق پیشگیری است و بهترین راه پیشگیری مشاوره است.

وی با اشاره به اینکه محیط گرم خانواده تبدیل به محیط ولرم شده است، اظهار داشت: سعی نماییم محیط ولرم خانواده سرد نشود و آن را تبدیل به گرما کنیم.

رفیعی مشاوره پیش از ازدواج را بسیار مهم دانست و تصریح کرد:  کم کردن هزینه مشاوره و جانمایی آن در بیمه ضروری است و مشاوره پس از ازدواج نیز باید مورد توجه قرار گیرد.

مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری گیلان عدم توجه به جنسیت سالاری مهم دانست و اظهار داشت: باید به هر یک از اعضای خانواده در جایگاه خود توجه شود.

طلاق عاطفی پیش از طلاق شناسنامه ای

خیرخواه معاون امور اجتماعی نیروی انتظامی استان گیلان با بیان اینکه چندسالی است که رویکرد پلیس تغییر کرده است، گفت: پلیس دو رویکرد سلبی و ایجابی دارد.

وی با اشاره اینکه پلیس معتقد است که بسیاری از مشکلات بزهکاری دلایل اجتماعی دارد، اظهار کرد: مشکلات ما پیش از طلاق شناسنامه ای طلاق عاطفی است. خیرخواه درخواست کرد که سازمان ها با پلیس بیشتر تعامل نمایند.

معاون امور اجتماعی نیروی انتظامی استان گیلان فرهنگ سازی در زمینه مشاوره را مهم دانست و افزود: علاوه بر هزینه های مشاوره، برچسب هایی که به خانواده هایی که به مشاوره مراجعه می کنند از دیگر مشکلات است.

خیرخواه افزود: پلیس مدتی است که خود در بحث مشاوره ورود کرده و کلینک مشاوره ای را احداث کرد است. و سعیکنیم جزیره ای عمل نکنیم و همه دست به دست هم این مشکلات را حل کنیم.

photo_2016-08-31_20-50-07

tel final1

Share