رییس صندوق حمایت از پژوهشگران و فن آوران کشور

سرمایه آینده دراختیار امپراتوری های فکری است/شرکت های بزرگ در دنیا ۷۰درصد از سرمابه هایشان، فکری است/آینده خوبی برای کشور پیش بینی می شود/کمک ۳۹۸میلیارد تومانی به شرکت های دانش بنیان

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،اظهار داشت: نصرت الله ضرغام، رییس صندوق حمایت از پژوهشگران و فن آوران کشور هم اکنون درجهان ۳۲/۶ درصد از مشاغل را بازی های رایانه ای ایجاد می کنند و چین با ۹۱میلیارد و ۲۵۲میلیون دلار درسال درآمد در راس همه کشورهاست.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،نصرت الله ضرغام، رییس صندوق حمایت از پژوهشگران و فن آوران کشور با بیان اینکه در کشور ما سازمان هایی که بتواند از فعالیت های پژوهشگران و فن آوران حمایت کند درحال توسعه است، اظهار داشت: راه کارآفرینی و تولیدات دانش بنیان همچنین رشد و توسعه علم و فناوری، حمایت از آن است.photo_2016-08-25_20-06-55

ضرغام با اشاره به اینکه شرکت های بزرگ در دنیا ۷۰درصد از سرمابه هایشان، فکری است و در تلاش برای مدیریت از این سرمایه ها هستند که سالیانه این سرمایه های فکری ارزشی برابر با ۲۰هزار میلیارد دلار ایجاد می کنند.

وی افزود: ۱۲ هزار میلیارد دلار از این سرمایه های فکری در اختیار ایالات متحده آمریکا است و ۴۰ درصد از این ۱۲هزار میلیارد متعلق به مهاجرین است.

ضرغام با بیان اینکه ۲۱ درصد مشاغل کشور آمریکا را مهاجران ایجاد می کنند و اقتصاد و سرمایه آینده دراختیار امپراتوری های فکری است، گفت: این اهمیت در کشور ما توجه شده و با این اشتیاق موجود درکشور و فراهم سازی زیرساختها آینده خوبی پیش بینی می شود.

رییس صندوق حمایت از پژوهشگران و فن آوران کشور با اشاره به اینکه در حال حاضر ۵میلیون نفر دانشجو در کشور داریم، اظهار داشت: این تعداد دانشجو برای ما فرصت هستند و باید برای آنها کار آفرینی کنیم که این موضوع حمایت از انجمن های دانش بنیان و حمایت از ایده پردازی است.

وی اظهار داشت: هم اکنون درجهان ۳۲/۶ درصد از مشاغل را بازی های رایانه ای ایجاد می کنند و چین با ۹۱میلیارد و ۲۵۲میلیون دلار درسال درآمد در راس همه کشورهاست.

ضرغام با اشاره به اینکه ما از پژوهش، ایده پردازی و نوآوری حمایت می کنیم، گفت: صندوق نوآوری و شکوفایی دولت برای این کار منابع خوبی را اختصاص داده است.

رییس صندوق حمایت از پژوهشگران و فن آوران کشور اظهار داشت: از جانب معاونت علمی و فناوری ۳۹۸میلیارد تومان به شرکت های دانش بنیان کمک کرده شده است.

وی در پابان با بیان اینکه با اشتغال سنتی برای این نسل جوان نمی توان شغل به وجود آورد، اظهار داشت: باید دنبال طرح های جدید و ایجاد شرکت های دانش بنیان باشیم و از طریق مراکز نوآوری یافته های پژوهشی را حمایت می کنیم.

tel final1

Share