فرماندار فومن:

سرشماری عمومی نفوس و مسکن یک ماموریت ملی همانند انتخابات است

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، مومنی‌زاده با بیان اینکه همه آحاد ملت در این رویداد ملی سرشماری می شوند گفت: سرشماری کاملترین و موثرترین شیوه جمع آوری اطلاعات مورد نیاز کشور است و از ویژگی کشور محسوب می شود.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، میرشمس مومنی‌زاده، فرماندار فومن در جلسه ستاد سرشماری عمومی نفوس و مسکن این شهرستان در فرمانداری فومن اظهار داشت: سرشماری عمومی نفوس و مسکن یک ماموریت ملی همانند انتخابات است.photo_2016-09-17_20-22-41

مومنی‌زاده با بیان اینکه همه آحاد ملت در این رویداد ملی سرشماری می شوند گفت: سرشماری کاملترین و موثرترین شیوه جمع آوری اطلاعات مورد نیاز کشور است و از ویژگی کشور محسوب می شود.

وی سرشماری را یک طرح آمارگیری جامع و کامل دانست که طبق آن اطلاعات تک تک افراد جمع آوری می شود تا شناخت دقیق تعداد افراد جامعه و ویژگی فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی آن ها را فراهم کند.

مومنی‌زاده در دست داشتن آمار و اطلاعات را در برنامه ریزی حائز اهمیت خواند و گفت: همکاری و مشارکت مردم و مسوولین در جمع آوری اطلاعات و برنامه ریزی های مختلف اقتصادی، اجتماعی، آموزشی، بهداشتی و رفاهی مهم است.

وی با بیان اینکه موظفیم طبق برنامه تدوین شده سرشماری را در شهرستان اجرایی کنیم، افزود: همه دستگاه‌های اجرایی موظف هستند حداکثر همکاری را برای انجام به موقع این ماموریت داشته باشند.

فرماندار فومن گفت: آمار و اطلاعاتی که در جریان این سرشماری به دست می‌آید، پایه، معیار و مبنای همه تصمیم‌گیری‌ها در کشور است و مورد استفاده برنامه‌ریز‌ی‌های کلان در همه سطوح و بخش‌ها قرار می‌گیرد.

مومنی‌زاده با بیان اینکه در انجام این سرشماری باید دقت کافی مدنظر باشد، تصریح کرد: براساس توانمندی‌ها تقسیم کار صورت می‌گیرد و بیشترین دقت را نیز مسئولان فرمانداری باید داشته باشند.

فرماندار فومن خاطرنشان کرد: سرشماری نفوس و مسکن از مهر ماه سالجاری همزمان با سراسر کشور در شهرستان فومن اجرا می‌شود.

مومنی‌زاده با بیان اینکه سرشماری به دو شیوه اینترنتی و مراجعه حضوری تصریح کرد: روش اینترنتی از ۳ تا ۲۴ مهر ماه و روش حضوری با حضور مامور در محل و با استفاده از تبلت انجام می شود.

وی سرشماری اینترنتی را کاهش حجم کار ماموران، کاهش هزینه و صرفه جویی در وقت خواند و گفت: پر کردن فرم سرشماری اینترنتی گامی بزرگ در راه کاهش هزینه های کشور است.

فرماندار فومن خطاب به مردم شهرستان فومن گفت: مشارکت مردم و ارائه اطلاعات درست و صحیح در اجرای سرشماری و برنامه‌ریزی کشور نقش مهمی خواهد داشت لذا مشارکت در سر شماری و دستیابی به نرخ بالای مشارکت در آن به عنوان وظیفه ملی و میهنی نه تنها موجب صرفه جویی در منابع کشور بلکه در ارتقاء جایگاه کشور در صحنه بین المللی نیز از اهمیت ویژه دارد.

photo_2016-09-17_20-24-47

tel final1

Share