همزمان با هفته دولت

رهاسازی بچه ماهی «کپور تالابی» در تالاب انزلی /ذخایر ماهیان تالاب در حال کاهش و نابودی است

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا رئیس پژوهشکده آبزی‌پروری آب‌های داخلی ایران‌ مرکز تحقیقات انزلی را از اولین مراکز تحقیقاتی کشور در بحث آبزی پروری خواند و گفت: امروز ذخایر ماهیان تالاب از جمله کپور در حال کاهش و نابودی است.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا اولین محموله بچه ماهی کپور تالابی مرکز تکثیر مصنوعی و بازسازی ذخایر کپور تالابی در تالاب انزلی رهاسازی شد.photo_2016-08-30_17-18-40

به گزارش خبرنگار دیارمیرزا از فومن, فرماندار فومن ضمن تقدیر از تمامی عوامل این مجموعه گفت: این پروژه سرمایه ملی در کشور و استان است.

میرشمس مومنی زاده لازمه استفاده از سرمایه و توسعه کشور را برنامه ریزی همراه با پژوهش و مطالعه خواند و گفت: طرح احیاء تالاب انزلی طرح بزگی است که در توسعه کشور تاثیر گذار است.

وی با بیان اینکه اگر چه تالاب انزلی در حوزه استحفاظی ما نیست ولی چنین مرکز و پژوهشکده ای می تواند به تالاب کمک کند.

دکتر خانی پور نیز در این مراسم گفت: انتظار چنین استقبالی را از فرماندار و مسئولان تراز اول شهرستان فومن نداشتیم و امروز بسیار خوشحال هستیم.

رئیس پژوهشکده آبزی‌پروری آب‌های داخلی ایران‌ مرکز تحقیقات انزلی را از اولین مراکز تحقیقاتی کشور در بحث آبزی پروری خواند و گفت: امروز ذخایر ماهیان تالاب از جمله کپور در حال کاهش و نابودی است.

خانی پور گفت: برای احیاء زیستی و احیاء فیزیکی تالاب نیاز به چنین پژوهشکده هایی داریم.

وی افزود: با کمک جامعه صیادی ۱۲۰ قطعه ماهی مولد را صید و روی انها پژوهش و تحقیق کردیم زیرا زنگ خطر برای انقراض این گونه ماهی به صدا در امده بود.

در این مراسم توموئو آئوکی مشاور ارشد تیم کارشناسی جایکا نیز حضور داشت.

مرکز پرورش و تکثیر مصنوعی و بازسازی ذخایر کپور تالابی در روستای حسینکوه شهرستان فومن احداث شده است.

tel final1

Share