رفع اشکالات در حوزه مدیریت شهری نیازمند تنظیم قوانین جدید است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا قائم مقام سازمان همیاری شهرداری ها و دهیاری های کشور با اشاره به خلاء قوانین لازم برای حوزه مدیریت شهری در کشور گفت: رفع اشکالات در حوزه مدیریت شهری نیازمند تنظیم قوانین جدید است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا قائم مقام سازمان همیاری شهرداری ها و دهیاری های کشور با اشاره به خلاء قوانین لازم برای حوزه مدیریت شهری در کشور گفت: رفع اشکالات در حوزه مدیریت شهری نیازمند تنظیم قوانین جدید است.۵۰۰-۶۳

 خلیل راحتی در کمیته معاونان و مدیران برنامه ریزی و توسعه کلانشهرهای کشور که در هجدهمین گردهمایی معاونان و مدیران برنامه ریزی و توسعه شهرداری های کلانشهر رشت که در رشت برگزار شد با اشاره به اینکه برای رفع اشکالات در مدیریت شهری باید قوانین لازم تصویب شود، افزود: تصویب این قوانین مستلزم طی مراحل خاصی از بررسی در کمیسیون های خاص تا تصویب در مجلس است.

وی با بیان اینکه در اصلاح لوایح از نظرات کلانشهرها استفاده می کنیم، افزود: اگر نقد و مشکلی در این خصوص احساس می شود باید از سوی مدیران کلانشهرها بیان شود تا مد نظر قرار گیرد.

قائم مقام سازمان همیاری شهرداری ها و دهیاری های کشور به لایحه های مخصوص شهرداری که در دولت مطرح است اشاره و اظهار کرد: باید تلاش شود که این لوایح در این دوره تعیین تکلیف شود تا مشمول زمان نشود.

راحتی با تأکید بر تعامل و هم افزایی بین دولت، مجلس شورای اسلامی و مدیران کلانشهرها تصریح کرد: برای رسیدن به نتایج مثبت وجود این تعامل ضروری است.

  وی به ارتباط بین وزارت کشور و شهرداری ها اشاره کرد و یادآور شد: باید نقش وجودی این ارتباط برای همه، شفاف سازی شود.

قائم مقام سازمان همیاری شهرداری ها و دهیاری های کشور با اشاره به بحث بودجه نویسی در شهرداری ها، گفت: نیاز است که یک آئین نامه واحد برای بودجه نویسی در شهرداری ها که بارها مورد تأکید قرار گرفته اجرایی شود.

راحتی ضرورت آئین نامه واحد برای بودجه نویسی را به دلیل نواقصی دانست که برای اختصاص حمایت های دولتی از شهرداری ها به وجود می آید.

وی به نبود حضور فعال و تعیین کننده از سوی شهرداری ها در بسیاری از مسائل مربوط به حوزه های خود اشاره و تصریح کرد: زمانی که هیچ لایحه یا طرحی از سوی شورای عالی استان ها ارائه نمی شود این تصور پیش می آید که هیچ مشکلی در حوزه فعالیتی شهرداری های کشور وجود ندارد.

راحتی پایش و پیمایش سازمان حمل و نقل بار را یکی از منابع درآمدی پایدار برای شهرداری ها عنوان کرد و افزود: شهرداری ها باید در این زمینه تلاش بیشتری از خود نشان دهند.

قائم مقام سازمان همیاری شهرداری ها و دهیاری های کشور از برگزاری نشست شهرداران کلانشهرها با وزیر کشور خبر داد و گفت: پیش از این نشست، باید مشکلات و نواقص خود را بیان کنند.

tel final1

Share