واکنش استاندار گیلان به اقدامات شورای شهر رشت:

رشت بلاتکلیف است/ وزارت کشور در این زمینه تضمیم اتخاذ کند/ پایان وقت قانونی شورای شهر رشت

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،استاندار گیلان گفت: اعضای شورای شهر رشت نتوانستند رئیس انتخاب کنند و وقت قانونی آنها به پایان رسیده و شهر رشت بلاتکلیف مانده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از فارس ،محمدعلی نجفی پیش از ظهر امروز در گردهمایی فرمانداران و بخشداران گیلان اظهار کرد: ساعت شش صبح امروز در سطح شهر رشت بازدیدی داشتیم و نیمی از شهر را آب گرفته و شهر رها شده است.najafi_2016-08-28_13-27-24

وی با اشاره به عدم تفاهم اعضای شورای شهر رشت در انتخاب رئیس و هیأت رئیسه جدید، گفت: اعضای شورای شهر رشت نتوانستند در انتخاب هیأت رئیسه به جمع‌بندی برسند و وقت قانونی آنها به اتمام رسیده و شهر در بلاتکلیفی بسر می‌برد.

استاندار گیلان تصریح کرد: انتظار می‌رود وزارت کشور در این موارد تصمیم‌هایی را اتخاذ کند تا مردم از بلاتکلیفی خارج شوند.

وی در ادامه به پروژه‌های افتتاحی هفته دولت در گیلان اشاره کرد و افزود: امسال هفته دولت تعداد یک‌هزار و ۱۸۷ پروژه با اعتبار یک‌هزار و ۴۲۳ میلیارد تومان در گیلان افتتاح شده است.

نجفی ۷۵۰ میلیارد تومان از پروژه‌های افتتاحی گیلان را مربوط به بخش‌خصوصی دانست و یادآور شد: تعداد پروژه‌های افتتاحی گیلان به قدری زیاد است که هنوز به تمام آنها نرسیده‌ایم و نیاز است هفته دولت «دو هفته» باشد.

وی با اشاره به اینکه روز گذشته پروژه‌های مسکن گیلان افتتاح شد، خاطرنشان کرد: تاکنون ۸۲ درصد از مسکن مهر گیلان را تحویل متقاضیان داده‌ایم و تا پایان سال ۹۵ تمام مسکن مهر گیلان را تحویل می‌دهیم اما در برخی از پروژه‌ها مشکلاتی وجود دارد.

استاندار گیلان یادآور شد: در بحث مربوط به تورم و ستاد اقتصاد مقاومتی اقدام‌های بسیار بزرگی در گیلان انجام شده و حتی مخالفان منصف دولت نیز این موضوع را پذیرفته‌اند.

وی با بیان اینکه تورم در دولت تدبیر و امید به ۹ درصد کاهش پیدا کرده است‌، متذکر شد: امسال رشد اقتصادی چهار درصد را در کشور طی می‌کنیم و تا پایان سال جاری به پنج درصد می‌رسد.

tel final1

Share