معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی گیلان خبر داد:

راه اندازی سه داروخانه ی الکترونیکی در گیلان/بیشترین تخلفات در داروخانه ها چه بود؟

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،دکتر فیروز سرودی گفت: تا پایان سال حداقل سه داروخانه ی الکترونیکی در گیلان خواهیم داشت. در این راستا مهمترین هدف در راه اندازی داروخانه الکترونیکی، خدمت رسانی سریع به مردم از طریق فروش اقلام دارویی به صورت الکترونیکی و مجازی است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، دکتر فیروز سرودی در خصوص طرح ساماندهی داروخانه های الکترونیک گفت: با استفاده از طرح ساماندهی داروخانه های الکترونیکی ،داروخانه ها قادر خواهند بود به صورت مجازی و الکترونیکی به فروش اقلام دارویی موجود در داروخانه ها بپردازند.sorudi

وی افزود: در حال حاضر یک داروخانه مجوز فروش اینترنتی اقلام غیر دارویی از این معاونت اخذ کرده و صدور مجوز برای دو داروخانه نیز در دست اقدام می باشد و تا پایان سال حداقل سه داروخانه ی الکترونیکی در گیلان خواهیم داشت. وی مهمترین هدف راه اندازی داروخانه الکترونیکی را خدمات رسانی سریع به مردم از طریق فروش اقلام دارویی به صورت الکترونیکی و مجازی دانست.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی گیلان خاطر نشان کرد: بازدید از داروخانه ها و نظارت بر روند توزیع دارو از وظایف ذاتی این معاونت می باشد و در این پایش ها که به صورت مستمر در تمامی داروخانه ها انجام می شود کلیه امورات مربوط به نحوه ی عرضه این کالای حیات بخش مد نظر کارشناسان نظارت این معاونت قرار می گیرد.

دکتر سرودی افزود: در بازرسی ها ی کارشناسان این معاونت از داروخانه ها موید این مطلب است که تعداد اندکی از داروخانه هایی در استان بر اساس قوانین و مقررات اقدام به توزیع دارو نکرده اند . اما این اندک هم برای دانشگاه علوم پزشکی که مهمترین هدفش ارتقاء ،حفظ وتامین سلامت جامعه می باشد، بسیار زیاد است.

وی ادامه داد: بیشترین تخلفاتی که توسط کارشناسان این حوزه در بازدید از داروخانه ها گزارش شده شامل: باز بودن داروخانه در ساعات مغایر با پروانه داروخانه،گرانفروشی، توزیع داروهایی که خارج از شبکه وارد داروخانه گردیده و عدم حضور مسوول فنی می باشد که در این خصوص، برخود قانونی لازم از سوی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با آنها صورت گرفته است. استان گیلان دارای ۳۳۵ داروخانه خصوصی و ۳۴ داروخانه داخل بیمارستانی است.

tel final1

Share