با حضور مسئولان استانی؛

رئیس جدید آموزش و پرورش صومعه سرا معرفی شد/ضرورت توجه همه دستگاه برای حل مشکلات معیشتی فرهنگیان

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،رئیس جدید آموزش و پرورش صومعه سرا با حضور مسئولان اداره کل آموزش و پرورش استان گیلان معرفی شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،به نقل از مهر ،رئیس جدید آموزش و پرورش صومعه سرا با حضور مسئولان اداره کل آموزش و پرورش استان گیلان معرفی شد.

۲۲۰۱۷۳۳ «مهرداد فیض بخش»عصر پنج شنبه طی مراسمی در کانون شهید بهشتی صومعه سرا با حضور محمدامجدی معاون پژوهش و برنامه ریزی اداره کل آموزش و پروش وبرخی دیگری از مسئولان استانی و شهرستانی به عنوان رئیس جدید آموزش و پرورش صومعه سرا معرفی شد.

محمد امجدی در این مراسم تفکر و تصمیم گیری جمعی را مهم ترین اولویت اداره کل آموزش و پرورش گیلان عنوان کرد و گفت: مردم دارای مطالبات به حقی بوده که باید به این خواسته ها پاسخ عقلانی داده شود.

وی با اشاره به پنج سیاست مهم وزارت آموزش و پرورش، افزود: ساماندهی و سازماندهی نیروی انسانی در حوزه آموزش و پرورش از مهم ترین این سیاست ها است.

ضرورت توجه همه دستگاه برای حل مشکلات معیشتی فرهنگیان و آموزش وپرورش

معاون پژوهش و برنامه ریزی اداره کل آموزش و پرورش گیلان به وجود ۱۹ میلیون دانش آموز و ۹۵۰ هزار فرهنگی دردهه ۸۰ اشاره و خاطرنشان کرد: در حال حاضر جمعیت دانش آموزی ایران به زیر۱۳ میلیون نفر رسیده و این درحالی بوده که امروز شاهد فعالیت بیش از یک میلیون فرهنگی در این نهاد هستیم.

وی با بیان اینکه هزینه های آموزش و پرورش بسیار بالا است، تصریح کرد: یکی از سیاست وزارت آموزش و پرورش کاهش هزینه های جاری در بطن این نهاد با عنوان متعادل کردن نیروی انسانی با بودجه آموزش و پرورش بوده که از سوی مقام عالی وزارت درنظر گرفته شد.

امجدی با اشاره به اینکه برهمین اساس و برطبق دستورالعمل های ابلاغی ساماندهی نیروی انسانی از دوسال گذشته آغاز شده است، اظهار کرد: در طول این سال هادر استان گیلان  ۲۷ هزار ساعت حق تدریس در طول هفته ارائه شده در عین حالی که حدود ۴۵ هزار ساعت ابلاغیه وجود داشته که تدریسی صورت نمی گرفت.

وی با بیان اینکه با کاهش این میزان ساعت در سال گذشته شاهد افزایش حقوق حدود ۸۰ هزار تومانی برای فرهنگیان دوره ابتدایی در سطح کلان کشوری و استانی بودیم، گفت: رتبه بندی فرهنگیان نیز از دیگر موضوعاتی بوده که مورد توجه مسئول این نهاد قرار گرفت.

معاون پژوهش و برنامه ریزی به افزایش ۸۳ درصدی حقوق فرهنگیان در دولت یازدهم اشاره کرد و افزود: البته با توجه به وجود برخی مشکلات در حوزه معیشتی فرهنگیان اقدامات انجام شده کافی نبوده و نیاز به تلاش بیشتر است.

به گفته این مسئول برای رسیدن به یک سطح مناسب از وضعیت معیشتی برای فرهنگیان و حل مشکلات این عزیزان همکاری و تعامل همه دستگاه های اجرایی ضرورت دارد.

وی تأکید کرد: رسیدگی به این موضوع تنها مشکل و معضل حوزه آموزش و پرورش نبوده بلکه وجود بسیاری از معضلات در بین دانش آموزان و فرهنگیان، دستگاه های آموزشی و…از جمله مسائلی است که باید به آن توجه و مرتفع شود.

وزارت آموزش و پرورش در مرحله تغییر و تکامل به سر می برد

در ادامه این مراسم فرماندار صومعه سرا نیز با بیان اینکه در انسان شناسی اصلی به عنوان تطور وجود دارد، اظهار کرد: این اصل تغییر و تکامل را باهم داشته و می تواند تکامل مثبت و منفی در کنار رخ دهد.

حسین اسماعیل پور تطور را لازمه ترقی عنوان کرد و گفت: آموزش و پرورش نیز در مرحله تطور خود به سر می برد.

وی با بیان اینکه متاسفانه در دوره ای شاهد حضور بسیاری از افراد بدون تخصص در آموزش و پرورش بودیم، خاطرنشان کرد: هموراه آموزش و پرورش دارای جایگاه مقدس در بین جامعه بوده که حضور در این نهاد بسیار سخت بوده است.

فرماندار صومعه سرا با اشاره به اینکه خوشبختانه امروز شاهد برگشت آموزش و پرورش به همان موضوع شایسته سالاری در جذب نیروی انسانی هستیم، تصریح کرد: نهاد آموزش و پرورش در تربیت فرهنگی در حوزه های اجتماعی، سیاسی، اقتصادی نقش تعیین کننده ای داشته که لازمه آن وجود این فرهنگ ها در خود وزارت آموزش و پرورش است.

وی با بیان اینکه هنوز راه طولانی در حوزه آموزش و پرورش باید طی شود، افزود: با شروع سال تحصیلی جدید که همزمان با سرشماری نفوس و مسکن بوده وظیفه سنگینی برعهده آموزش و پرورش با توجه به جامعه هدف گسترده آن بوده که نیاز به برنامه ریزی مناسب در این زمینه وجود دارد.

اسماعیل پور برنامه ریزی نامناسب در حوزه های مختلف را ناشی از نبود اطلاعات درست و دقیق از وضعیت شهرستان دانست و یادآورشد: آموزش و پرورش صومعه سرا می تواند به عنوان یک وزنه کمکی در تهیه، جمع آوری و ترغیب مردم برای مشارکت بیشتر و همه جانبه در زمینه سرشماری نفوس مسکن امسال کمک حال ما شود.

وی با اشاره به اینکه بیشتر آسیب از نبود اطلاعات درست و برنامه ریزی مناسب به حوزه آموزش و پرورش وارد شده است، اظهار کرد: باتوجه به آمار حدود ۳۵ درصد مدارس استان گیلان تعطیل هستند.

ضرورت بهره گیری از پتانسیل شهرستان برای توسعه آموزش و پرورش صومعه سرا

رئیس آموزش و پرورش صومعه سرا نیز در ادامه این مراسم با اشاره به اینکه آموزش و پرورش در همه دوران ها پرچم دار اعتلای رشد تعلیم و تربیت و مبارزه با تهاجم فرهنگی بوده است،گفت:در همه دوران شاهد این پرچم داری و اطلاع رسانی از سوی فرهنگیان بوده ایم.

مهرداد فیض بخش با بیان اینکه نتایج این پرچم داری د هشت سال دفاع مقدس و در جبهه های حق علیه باطل خود را به نمایش گذاشته است،افزود:امروز نیز این نقش تربیتی در تمایل و علاقه جوانان برای حضور در دفاع از حریم اهل بیت(ع) شاهد هستیم.

وی به گسترش فضا های مجازی و سوءاستفاده. استکبار از آن درجهت ریشه کن کردن فرهنگ،تمدن،دین، خودباوری و بنیان خانواده ها اشاره و خاطرنشان کرد: فرهنگیان به عنوان سربازان خط مقدم اطلاع رسانی و آگاهی. بخشی به جامعه عمل می کنند.

رئیس آموزش و پرورش صومعه سرا با اشاره به تأکیدات رهبری به نقش فرهنگیان و آموزش و پرورش در این زمینه،یادآورشد :ایشان تقویت ایمان اسلامی در سطح جامعه را وظیفه و رسالت آموزش و پرورش اعلا کرد.

وی در ادامه با بیان اینکه یکی از ارکان توسعه کشور  آموزش و پرورش است،اظهار کرد:باید از ظرفیت های موجود در حوزه آموزش و پرورش شهرستان در جهت اجرایی شدن اقتصاد مقاومتی،اقدام و عمل و اعتلای آموزش و پرورش شهرستان نهایت بهره را ببریم.

به گفته این مسئول نهایت تلاش خود را برای استفاده از ظرفیت نخبگان،متخصصان و مسئولان سایر نهادهای اجرایی را درجهت توسعه و رشد آموزشو پرورش شهرستان صومعه سرا بکار می بندیم.

در پایان از زحمات و تلاش های مجید آلیانی رئیس سابق آموزش و پرورش صومعه سرا تقدیر و مهرداد فیض بخش به عنوان رئیس جدید این نهاد معرفی شد.

tel final1

Share