نوبخت در جمع خانواده های شهدای مدافع حرم

دولت افتخار دفاع از شهدای مدافع حرم را در کارنامه خود ثبت کرده است/درود بر جوانان ما که به صحنه رفتند و ما را سرافراز کردند/تشکیل کارگروه ویژه در راستای رفع نیازهای خانواده های شهدای مدافع حرم

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: دولت تدبیر و امید، افتخار دفاع و حمایت از شهدای والامقام مدافع حرم را در کارنامه خود ثبت کرده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از ایرنا, محمدباقر نوبخت پنجشنبه شب در نشست صمیمی با خانواده های معظم شهدای گیلانی مدافع حرم در رشت افزود: کار شهدای مدافع حرم و خانواده های آنان، در تاریخ ثبت خواهد شد(گزارش تصویری)photo_2016-09-17_00-00-51
وی با بیان اینکه اثرگذاری شهدا در صحنه های مختلف متفاوت است٬ اظهار کرد: گاهی شهادت در جهان اسلام موجب احقاق حقی می شود و گاهی دفاع از سرزمین و در هر کجایی، این کار ارزشمند است و هریک از این شهیدان، در مقاطع و صحنه های مختلف، توانسته اند افتخارات بزرگی را بیآفرینند.
نوبخت با اشاره به دسیسه های استکبار جهانی و خدمتی که شهدای مدافع حرم برای خنثی کردن توطئه های آنها انجام داده اند٬ گفت: استکبار به دنبال آن بود که برخی دولت ها را ساقط کرده و دولت هایی جدید بر سر کار آورد و به گونه ای وانمود سازد که این تغییر، خواست مردم است.
وی خاطرنشان کرد: در همین راستا، افکار عمومی را طوری هدایت می کردند که گویی مردم در تلاش برای ساقط کردن این دولت ها هستند اما امروز، مشخص شده که آنها مردم نبودند و اکنون، داعش می خواهد همین صحنه را در سوریه پیاده سازی کند.
نوبخت با اشاره به تفاوت های سوریه در جهان اسلام گفت: سوریه، در خط مقدم مقابله با رژیم صهیونیستی است و اگر درک سیاسی داشته باشیم، درمی یابیم که بقای سوریه، موجب بقای خط مقاومت در جهان اسلام است.
معاون رئیس جمهوری ادامه داد: درود بر جوانان ما که خوب تشخیص دادند٬ به صحنه ای رفتند و از جایی دفاع کردند و تاثیری که گذاشتند؛ صحنه جنگ را عوض کرده و آنها، ما را سرافراز کرده اند.
photo_2016-09-16_23-59-27وی گفت: همه این جانفشانی ها چه در دوران پیروزی انقلاب، چه در دوران پر افتخار دفاع مقدس و چه امروز، کار بسیار بزرگ و ارزشمندی است.
نوبخت این اقدام مهم را نشانگر آگاهی و بصیرت شهدای مدافع حرم دانست و به خانواده های این شهیدان، برای افتخارآفرینی فرزندان آنها تبریک گفت و خاطرنشان کرد: تاریخ٬ کار بزرگ این عزیزان را ثبت می کند.
نوبخت ادامه داد: بنده از سوی دولت، خود را موظف می دانم در سازمان برنامه و بودجه، پشتیبانی های لازم را انجام دهم، چراکه این شهیدان جایگاهی ویژه دارند و با شهادت خویش، مسئولیت سنگینی بر دوش ما گذاشتند که بخشی از آن مسئولیت در عرصه های ملی و بخشی دیگر در حوزه های بین المللی است.
وی خواستار تشکیل کارگروه ویژه ای در استان گیلان در راستای رفع نیازهای خانواده های معظم شهدای مدافع حرم شد و گفت: باید بکوشیم این کارگروه، الگویی برای سایر استان ها باشد.
در پایان این مراسم، تابلویی از عکس شهدای مدافع حرم به محمدباقر نوبخت معاون رئیس جمهوری اهدا شد.
استان گیلان ۱۷ شهید مدافع حرم دارد.
tel final1

Share