گفتگوی دیارمیرزا با همسر و دختر شیون فومنی

دغدغه شیون فقط مردم بود/من و شیون دوست هم بودیم/از فرزندانم انتظار دارم تا راه پدرشان را ادامه دهند/اولین کسی بودم که شعرش را می شنیدم

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا همسر شیون فومنی گفت: دغدغه شیون فقط مردم بودند. او حتی در زمان بیماری‎اش و با وجودی گه بستری بود می پرسید کها قیمت کالا و میوه مناسب است تا مردم قدرت خربد داشته باشند؟!

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا خانم زهرا اقبال شعار همسر شیون فومنی در گفتگو با خبرنگار دیارمیرزا گفت: زندگی من با شیون سراسر خاطره است و من امروز با او زندگی می کنم و او در کنارم هست.photo_2016-09-16_19-25-20

خانم اقبال شعار به ازدواجش با شیون زمانی که ۱۷سال سن داشت اشاره کرد و گفت: سال ۴۸ با ایشان ازدواج و مدتی در مازندران و سمنان بودیم چون او معلم بود بعد به شهرستان فومن آمدیم و بعد به رشت رفتیم.

وی افزود: زندگی ما همه اش شعر بود و او اکثرا شبها در خلوت خود شعر می سرود و همیشه من اولین کسی بودم که شعرش را می شنیدم. من و شیون دوست هم بودیم.

همسر شیون فومنی در ادامه گفت: سعی می کردم تمام خرید و کار خانه را انجام دهم و حیف می دیدم ایشان وقتش را برای این کارها بگذارد. دغدغه شیون فقط مردم بودند. او حتی در زمان بیماری‎اش و با وجودی گه بستری بود می پرسید که قیمت کالا و میوه مناسب است تا مردم  قدرت خربد داشته باشند؟!

وی افزود: شیون همیشه از من تشکر می کرد و می گفت تو ایثار زیادی کردی تا من به اینجا برسم.

خانم اقبال شعار دلیل موفقیت را داشتن خانواده محکم می دانست و تاکید کرد؛ از فرزندانم انتظار دارم تا راه پدرشان را ادامه دهند و نامش را با حفظ آثارش زنده نگه دارند.

« آنک» تنها دختر شیون نیز در گفتگو با خبرنگار دیارمیرزا گفت: من اگر چه سن و سالم کم بوده ولی ویژگی‌های منحصر به فرد و مردمی بودن پدر در ذهنم بر جسته است.
وی افزود: سعادت نداشتم که بیشتر در کنار پدر باشم ولی او همیشه با ما است. من بسان دیوان حافظ به کتاب بابا تفال می زنم.

«آنک» اشعار پدر را چراغ راهی در زندگی خود خواند و گفت: شعر پدر مرا در بهتر زندگی کردن یاری می کند. من تلاش کردم تا شعر پدر را به زبان انگلیسی ترجمه کنم.

tel final1

Share