امام جمعه موقت رشت در خطبه‌های نماز عید قربان

دشمنان به دنبال مهجور کردن قرآن و خانه کعبه هستند/حرمت مومن از خانه کعبه بیشتر است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا حجازی تاکید کرد: دشمنان اسلام به شیوه‌های مختلف می خواهند خانه خدا از زائر خلوت باشد و به دنبال مهجور کردن قران کریم و کعبه هستند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از شبستان, حجت الاسلام سید ابوطالب حجازی، امام جمعه موقت رشت در خطبه‌های امروز(۲۲ شهریور) نماز عید قربان رشت که در مصلی امام خمینی(رحمه الله تعالی علیه) این شهر برگزار شد، حج را از ضروریات دین دانست و گفت: حج به فتوای اجماع علمای امت اسلام عملی واجب است.img09154356

وی به فضیلت عمل حج در آیات و روایات اسلامی اشاره کرد و گفت: طبق حدیثی از امام صادق( علیه السلام) هزینه یک درهم در راه حج از انفاق هزار درهم برتر است.

امام جمعه موقت رشت افزود: ثواب حج بهشت است و حج عمره کفاره گناهان است.

وی اذعان داشت: ثواب عمل حج عمره از انفاق تمام دنیا بیشتر است.

حجازی اظهار داشت: افرادی که سد طریق می‌کنند و مانع از حضور زائران خانه خدا در عربستان می‌شوند گناه بزرگی مرتکب شده‌اند.

وی با اشاره به سه تفکر رایج در خصوص سفر عمل عبادی سیاسی حج، گفت: عده‌ای فکر می‌کنند چرا باید به حج رفت و پول به جیب سعودی‌ها ریخت و عده‌ای هم اعتقاد دارند باید به هر شکل ممکن به حج رفت.

امام جمعه موقت رشت خاطرنشان کرد: عده‌ای هم معتقد به برگزاری عزتمندانه و همراه با حفظ شرافت و کرامت مومنین هستند.

وی با بیان اینکه خداوند کریم، خانه کعبه را مایه قوام اسلام قرار داده است، گفت: اگر کعبه از بین برود دین از بین می‌رود.

حجازی، از بین رفتن خانه کعبه را در کم شدن زائران خانه خدا دانست واظهای داشت: اگر کسی توان رفتن به خانه خدا را نداشت و کعبه از زائر خلوت شد، رهبر جامعه اسلامی وظیفه دارد عده‌ای را به زیارت خانه خدا بفرستد.

وی تاکید کرد: دشمنان اسلام به شیوه‌های مختلف می خواهند خانه خدا از زائر خلوت باشد و به دنبال مهجور کردن قران کریم و کعبه هستند.

امام جمعه موقت رشت با اشاره به اینکه بی لیاقتی آل سعود در مدیریت حج باعث شهادت هزاران نفر شده است، گفت: آل سعود شرایط تحقیر آمیزی برای برگزاری مراسم حج وضع کرده است.

حجازی با بیان اینکه حرمت مومن از خانه کعبه بیشتر است، گفت: رفتن به حجی که در آن حرمت مومن از بین برود ضرورت ندارد.

tel final1

Share