سایه محرومیت در بیمارستان های گیلان

در عین ناباوری در بیمارستان رازی رشت برونکوسکوپی انجام نمی شود!

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،مرکز آموزشی درمانی رازی رشت که مرکز ریه استان محسوب می گردد دارای تنها یک برونکوسکوپ بود که به دنبال از کارافتادگی این دستگاه، در عین ناباوری از ۷ ماه قبل برونکوسکوپی در این مرکز آموزشی درمانی انجام نمی شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از گیلان آنلاین ،در اتفاقی نادر بیمارستان رازی رشت از ۷ ماه قبل فاقد دستگاه برونکوسکوپ می باشد.sardar_razi

مرکز آموزشی درمانی رازی رشت که مرکز ریه استان محسوب می گردد دارای تنها یک برونکوسکوپ بود که به دنبال از کارافتادگی این دستگاه، در عین ناباوری  از ۷ ماه قبل برونکوسکوپی در این مرکز آموزشی درمانی انجام نمی شود.

از آن جایی که برونکوسکوپی روشی تشخیصی و درمانی در بسیاری از بیماری های ریوی بوده و در برخی از موارد از جمله تشخیص سرطان و یا علت خونریزی و… نیز یک اقدام اورژانسی در پزشکی محسوب می گردد، فقدان آن در مرکز ریه استان، جان بسیاری از بیماران را با خطر جدی مواجه می سازد و از این جهت جا دارد مسئولان ارشد دانشگاه علوم پزشکی گیلان توجه بیشتری به مسایل و مشکلات ضروری مراکز درمانی دولتی استان داشته باشند.

گفتنی است در حال حاضر بیمارانی که به برونکوسکوپی نیاز دارند به ناچار به بخش خصوصی مراجعه می نمایند و بیمارستان رازی رشت در طول ۷ ماه اخیر توان ارائه خدمات در این زمینه را ندارد.

tel final1

Share