دلیل فیلترینگ نامشخص

خبرگزاری موج و خبرگزاری برنا به دستور کمیته مصادیق مجرمانه فیلتر شدند

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا خبرگزاری برنا و خبرگزاری موج به دستور کمیته مصادیق مجرمانه فیلتر شدند.در روزهای گذشته سایت معماری نیوز نیز فیلتر شده بود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از ایلنا, محمد مبین مدیر عامل خبر گزاری برنا با تایید این مطلب گفت: خبرگزاری برنا به دستور کمیته مصادیق مجرمانه فیلتر شده است.فیلتر+۱

وی گفت: دقایقی پیش از طریق شرکت سرور و هاست سایت خبرگزاری مطلع شدیم که نامه‌ای به دست آنها رسیده که بر اساس آن دبیرخانه کارگروه تعیین مصادیق مجرمانه بر اساس ماده ۲۳ قانون جرائم رایانه‌ای درخواست مسدودسازی برای سایت خبرگزاری برنا کرده بود. بر همین اساس شرکت مذکور نیز به دستور این کارگروه اقدام به فیلتر کردن سایت خبرگزاری برنا کرده است.

وی ادامه داد: دقیقا هیچ اطلاعی از دلایل این فیلتر نداریم و اینکه چرا چنین مساله‌ای برای خبرگزاری برنا به وجود آمده است. در و اقع به جز ۲ شکایت رئیس سابق صدا و سیما و همین طور یکی از بانک‌ها که با رضایت همراه بوده هیچ موردی از شکایت از خبرگزاری برنا به دست ما نرسیده است.

وی گفت: در مساله شهرداری تهران نیز خبرگزاری برنا ورودی چندان جدی به ماجرا نداشته و واقعا علت این مساله را نمی‌دانیم.

مبین در پایان تاکید کرد: در حال حاضر به دنبال رایزنی و گفت‌وگو از طریق مراجع قضایی هستیم تا جویا شویم که این حکم چرا و بر چه اساسی برای سایت خبرگزاری برنا صادر شده است.

همچنین سردبیر خبرگزاری موج گفت: دقایقی پیش نامه‌ای به دست ما رسید که بر اساس آن دبیرخانه کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه بر اساس ماده ۲۳ قانون جرائم رایانه‌ای درخواست مسدودسازی برای سایت موج کرده بود.

امیر مرتضوی تصریح کرد: شرکت پارس آنلاین نیز به دستور این کارگروه اقدام به فیلتر کردن خبرگزاری موج با هر دو دامنه «ir» و «com» کرده است.

وی گفت: در حال حاضر به دنبال رایزنی و گفت‌وگو از طریق مراجع قضایی هستیم تا جویا شویم که این حکم چرا و بر چه اساسی برای پایگاه خبری موج صادر شده است.

سایتهای پویش، ۹صبح و پرشین فیلتر شدند

پس از خبرگزاری‌های موج و برنا، سایت‌های پویش (وابسته به اصلاح‌طلبان)، ۹صبح (ارگان غیررسمی کارگزاران) و پرشین خودرو نیز فیلتر شدند.

فیلتر شدن این سایت‌ها به دستور کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه بوده است.

در روزهای گذشته سایت معماری نیوز نیز فیلتر شده بود.

tel final1

Share