فرمانده سپاه قدس گیلان مطرح کرد

جوان‌گرایی در سپاه قدس گیلان/به دنبال حزب و گروه بودن را در شأن بسیج نمی‌دانیم/امروز در دانشگاه‌ها برخی پول نظام را می‌خورند اما خیانت می‌کنند

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا فرمانده سپاه قدس گیلان گفت: مبارزه با نظام سلطه تمام‌شدنی نیست زیرا گفتمان انقلاب اسلامی و اسلام ناب با اهل ظلم و فساد کنار نمی‌آید.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از فارس, سردار محمد عبدالله‌پور ظهر امروز در مراسم تکریم و معارفه مسؤول بسیج دانشجویی گیلان با اشاره به اینکه سپاه پاسداران برای حراست از انقلاب اسلامی در تمام عرصه پیشتاز است، اظهار کرد: عرصه فرهنگی از موضوع‌های مهم در جامعه است‌.IMG_3886abdollahpoor

وی به مسؤولیت‌پذیری افراد در نظام اسلامی اشاره کرد و افزود: در دوران دفاع مقدس شهدا به دنبال پست و مقام نبودند.

فرمانده سپاه قدس گیلان با بیان اینکه سلاح به اندازه کافی در دوران دفاع مقدس در اختیار نداشتیم، خاطرنشان کرد: رزمندگان با جسم خود موانع را کنار زدند و به شهادت رسیدند.

عبدالله‌پور روحیه امتناع از مسؤولیت را قابل ستایش خواند و بیان کرد: مسؤولیت‌ها باید به طرف انسان بیاید.

وی بر حرکت با استحکام در مسیر شهدا تأکید کرد و گفت: حرکت بسیج دانشجویی باید در راستای آرمان‌های امام(ره) و شهدا باشد.

فرمانده سپاه قدس گیلان با اشاره به وجود۲۵۰ هزار نفر دانشجو در ابتدای انقلاب اسلامی در کشور، تصریح کرد: در طول انقلاب اسلامی منشأ اثر خیر بسیار شدند.

عبدالله‌پور به وجود پنج میلیون نفر دانشجو در کشور اشاره کرد و یادآور شد: از سرمایه بزرگ دانشجویان باید برای پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی استفاده کنیم.

وی با بیان اینکه تشکیل بسیج طلاب و دانشجویی توسط امام(ره) نشان‌دهنده تاثیرگذاری این اقشار در جامعه است، یادآور شد: مبارزه با نظام سلطه تمام‌شدنی نیست زیرا گفتمان انقلاب اسلامی و اسلام ناب با اهل ظلم و فساد کنار نمی‌آید.

فرمانده سپاه قدس گیلان به مقابله با انقلاب اسلامی برخی در داخل و خارج از کشور اشاره کرد و افزود: جمهوری اسلامی با کسی دعوا ندارد اما ویژگی انقلاب اسلامی استکبارستیزی است.

عبدالله‌پور با اشاره به اینکه اگر روزی با نظام سلطه کاری نداشته باشیم انقلاب از بین می‌رود، گفت: انقلاب نکردیم تا با نظام سلطه، ظلم و جور کنار بیاییم زیرا خودمان دارای قدرت هستیم و باید تمدن اسلامی شکل بگیرد.

وی، دو قشر طلبه و دانشجو برای رسیدن به تمدن اسلامی را مهم خواند و تصریح کرد: مبارزه با استکبار پایان‌ناپذیر بوده و اگر در عرصه حوزه و دانشگاه درست عمل شود در مبارزه طولانی مشکلی نداریم.

فرمانده سپاه قدس گیلان به هزینه بسیار دشمن در انحراف بین قشر طلبه و دانشجو اشاره کرد و گفت: حقایق انقلاب باید برای جوانان تبیین شود تا بتوانیم در مقابل دشمنان دفاع جانانه داشته باشیم.

وی ادامه داد: امروز در دانشگاه‌ها برخی پول نظام را می‌خورند اما خیانت می‌کنند و بیشتر آنها مزدور هستند و در این فضای سخت بسیج دانشجویی وظیفه دارد از انقلاب اسلامی حفاظت کند.

عبدالله‌پور با اشاره به اینکه ملامت تعدادی مسؤول و نبود امکانات نباید اختلالی در کارها به وجود آورد، تصریح کرد: شهدا این نگاه را نداشتند.

سپاه طرفدار در هیچ جناح و حزبی نیست و تنها در خط ولایت فقیه است

وی با تأکید بر اینکه سپاه و بسیج به دنبال حزب، گروه و اختلاف نیست، خاطرنشان کرد: به دنبال حزب و گروه بودن را در شأن بسیج نمی‌دانیم.

فرمانده سپاه قدس گیلان افزود: به سپاه اتهام می‌بندند که طرفدار این جناح یا آن گروه است اما خط ما مسیر ولایت بوده و متوجه شدیم ولایت را نباید در هیچ شرایطی تنها بگذاریم و بسیجیان پشت سر ولایت حرکت می‌کنند و هر کس با ولایت زاویه پیدا کند با سپاه و بسیج زاویه پیدا کرده است.

وی متذکر شد: اگر کسی با ولایت باشد با او هستیم و اعتقاد داریم راه نجات ملت حرکت پشت سر رهبری است و در این مسیر از ملامت دیگران ترسی نداریم.

جوان‌گرایی در سپاه قدس گیلان

سردار محمد عبدالله‌پور با اشاره به بازنشسته شدن نسل گذشته در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اظهار کرد: تعدادی از پاسداران قدیمی فعالیت می‌کنند و وظیفه انتقال تجربه به نسل جوان را به عهده دارند.

وی از جوان‌گرایی در رده‌های مختلف سپاه قدس گیلان خبر داد و افزود: یقین داریم نسل جوان موفق عمل کرده و آینده پاسداری از انقلاب اسلامی را تضمین می‌کند.

*رژه نیروی مسلح در گیلان

فرمانده سپاه قدس گیلان در ادامه با بیان اینکه هفته دفاع مقدس همزمان با سراسر کشور در استان برگزار می‌شود، تصریح کرد: هفته دفاع مقدس یادآور ارزش‌ها، رشادت‌ها و شهادت‌ها در دوران دفاع مقدس است.

عبدالله‌پور از رژه نیروهای مسلح مستقر در گیلان همزمان با ۳۱ شهریور ماه جاری در شهر رشت خبر داد و بیان کرد: در هفته دفاع مقدس برنامه‌های متعددی در استان تدارک دیده شده است.

*فصل شیدایی اثر هنری ارزشمند

وی همچنین به برگزاری نمایش فصل شیدایی از ۲۴ شهریورماه جاری به مدت ۱۰ شب در گیلان اشاره کرد و گفت: نمایش مذکور با کمک سازمان‌های فرهنگی، نهادهای انقلابی و گروه‌های مردمی و خودجوش در ورودی لشکر ۱۶ قدس گیلان برگزار می‌شود.

فرمانده سپاه قدس گیلان با دعوت از مردم برای دیدن نمایش بزرگ فصل شیدایی، خاطرنشان کرد: نمایش بزرگ مذکور برای نخستین بار در گیلان اجرا می‌شود.

tel final1

Share