وزیر ارشاد در جمع اهالی فرهنگ, هنر و رسانه گیلان

جنتی: کنسرت‎ها نه اشکال شرعی دارد و نه قانونی و عرفی / به خواسته‎های مردم احترام بگذاریم

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا جنتی با تاکید بر اینکه کنسرت ها اشکال شرعی, قانونی و عرفی ندارند, متذکر شد: باید به خواسته های جامعه احترام بگذاریم.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در جمع اهالی فرهنگ, هنر و رسانه گیلان با بیان اینکه یکی از بهترین لحظه های من زمانی است که در  جمع اصحاب فرهنگ و هنر هستم اظهار کرد: استان گیلان استانی است که بسیاری آن را با سرمایه های فرهنگی و طبیعی می شناسند.photo_2016-08-28_21-38-09

وزیر ارشاد تصریح کرد: وقتی به تاریخ گیلان می‌نگریم در می یابیم که ار دیرباز این استان در زمینه های مختلف دارای مفاخر و چهره های برتر بود و هست.

وی افزود: اهمیت فرهنگ بر کسی پوشیده نیست و فرهنگ را نباید ذیل سیاست و اقتصاد تعریف کرد و تمام فعالیت های ما رنگ فرهنگی دارند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با تاکید بر اینکه هنر به عنوان رساترین وسیله انتقال فرهنگ در کشور ما باید مورد توجه قرار گیرد, افزود: سابقه فرهنگی و تمدنی گیلان ایجاب می‌کند که توجه بیشتری به این استان صورت بگیرد.

فرستاده ویژه دولت خاطرنشان کرد: زمانی که سفیر ایران در کویت بودم فیلم «رنگ خدا» در جا به اکران در آمد و در این فیلم تصاویری از گیلان بود و در همان جا  از من سوال میکردند که آیا ایران چنین منظره هایی دارد؟

وزیر فرهنگ و ارشاد با تاکید بر نقش هنر و سینما در افزایش ورود توریست به کشور گفت: وقتی که فیلم ایرانی مثل «فروشنده» در کن جایزه میگرد شما ببنید تا چه اندازه تاثیر دارد که تمام رسانه ها و شبکه ها آن را پوشش می دهند و این برای جمهوری اسلامی ایران و ملت ما ارزش افرین است.

جنتی با بیان اینکه همه دنیا ملت ایران را به عنوان ملت دارای فرهنگ می‌شناسند, اظهار کرد: حتی رییس جمهور امریکا وقتی به مناسبت عید نورروز می‎خواهد پیام بفرستد از فرهنگ ایران تمجید می‎کند.

وی افزود: انباشت سرمایه ها در استان گیلان بیشتر از سایر استان هاست و باید آن را ارج بنهیم و بستر های لازم را برای شکوفایی آن فراهم کنیم.

فرستاده ویژه دولت گفت: در حوزه های مختلف فرهنگی به راحتی مجوز صادر می شود و کمتر با کارهایی که در گذشته توقیف می شدند مواجه هستیم.

جنتی تصریح کرد: اصحاب فرهنگ, فکر و اندیشه در چهارچوب قانون به راحتی فعالیت می‌کنند و قلم می زنند و گواه صحبت های من هم روزنامه ها رسانه های مخالف دولت است که به راحتی هر چی می‎خواهند می گویند.

وزیر ارشاد خاطرنشان کرد: اگر ملتی بخواهد رشد و توسعه یابد می بایست امید در آن وجود داشته باشد.

جنتی با تاکید بر اینکه کنسرت ها اشکال شرعی, قانونی و عرفی ندارند, متذکر شد: باید به خواسته های جامعه احترام بگذاریم.
وی افزود: موسیقی سنتی و پاپ در بعضی اجراها با وجود بلیط های گران قیمت مردم حاضرند یک ساعت بیایند و این کنسرت ها را ببیند اما وقتی ما از کنسرت سخن می‌گوییم برخی فکر می‌کنند کار اول و آخر ما فقط کنسرت است و کار دیگری نداریم.

جنتی ادامه داد: در حالی که فعالیت های گسترده دیگری در این وزارت خانه ها در حال انجام است.

وزیر ارشاد خاطرنشان کرد: سینمای ایران یک سینمای افتخار افرین است که توانسته خود را در فصای جهانی اثبات کند.

جنتی اظهار داشت: در حوزه مطبوعات مجوز های فراوانی صادر شده است و در استان گیلان می‌بینم که روزنامه ها و ماهنامه ها و هفته نامه های متعددی در حال انتشار است درصورتی که سال ها قبل با قیمت بالایی باید مجوز ها خریداری میشد زیرا مجوزی صادر نمی‌شد.

وزیر ارشاد گفت: یارانه مطبوعات طبق ضوابط پرداخت می شود و هیچ رانتی به هیچ کسی داده نمی‌شود و تمام مسائلش شفاف است و به مطبوعاتی که دولتی هستند یارانه تعلق نمی گیرد.

وی از آمادگی وزارت ارشاد برای واگذاری جشنواره و برنامه ها به بخش خصوصی خبر داد و افزود: تلاش کردیم که فرهنگ کتابخوانی در کشور ارتقا یابد و نشست های کتابخوان به خاطر این که فرهنگ کتاب خوانی افزایش پیدا کند در حال برگزاری است.

tel final1

Share