دبیر شورای عالی امنیت ملی اظهار کرد:

جمع‌بندی درخصوص FATF در شورای عالی امنیت ملی صورت گرفته/ در قرن٢١ بدون قدرت نظامی نمی‌توان امنیت داشت

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،دبیر شورای عالی امنیت ملی گفت: جمع‌بندی در خصوص FATF در شورای عالی امنیت ملی انجام شده، اما این جمع‌بندی زمانی اجرایی می‌شود که به تأیید رهبری برسد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از فارس ،علی شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی در حاشیه مراسم ختم همسر فرمانده ارتش پیرامون جمع‌بندی شورای عالی امنیت ملی پیرامون FATF گفت: این موضوع در شورا به جمع‌بندی رسیده و این جمع‌بندی زمانی اجرایی می‌شود که به تایید رهبری برسد و تا به آن مرحله نرسیده نمی‌توان چیزی گفت.shamkhani1

وی در پاسخ به این سوال که گفته شده شما یکشنبه ۴ مهرماه برای توضیح درباره FATF به مجلس می‌روید یا خیر؟ اظهار داشت: خیر، بنده چنین خبری رو نشنیده‌ام.

شمخانی در پاسخ به این سوال که آیا ضرورت دارد که FATF به تصویب مجلس برسد، خاطرنشان کرد: بعضی چنین نظری دارند، مجلس کار خودش را می‌کند و شورای عالی امنیت ملی هم کار خودش را انجام می‌دهد، من نظر فنی نمی‌توانم بدهم طبیعناً هر چه اجماع نسبت به این  معاهده بیشتر شود در آینده مشکلاتش کمتر خواهد بود، البته مجلس هم در کشور نقش محوری دارد.

شمخانی در پاسخ به این سوال که نظر شما درباره اینکه گفته شده برخی کشورها که نیروی نظامی قوی نداشتند اما پیشرفت بهتری داشتند چیست؟ گفت: البته گوینده این حرف، حرفش را پس گرفت و گفت چنین چیزی را نگفتم، دفتر ایشان یک بیانیه ای دادند، اصلا صلح و امنیت بدون قدرت امکان پذیر نیست، این قدرت چه می خواهد در یک خانواده و چه بخواهد دز یک فرد یا حکومت شکل بگیرد، نمی شود در قرن٢١ بدون قدرت نظامی بخصوص در منطقه خاورمیانه امنیت داشت و امکان ندارد؛ حداقلش این است همین تحریک‌هایی که توسط تکفیری‌ها در اطراف مرزهای ما صورت می گیرد در کنار حضور گسترده غربی ها و امریکایی ها و یا چنگ و نشان دادن رژیم صهیونیستی به کشورهای مستقل منطقه ایجاب می کند که نمی شود زندگی کرد اما نیروهای مسلح قدرمند و قوی باید رو به ارتقا باشد.

شمخانی در پاسخ به این سوال که نظر شما درباره اظهارات اخیر امریکایی ها مبنی بر تعامل با ایران در خلیج فارس چیست، گفت: این یک موضوع جدید نیست بلکه موضوعی است که سالها مطرح می کنند  و مهم این است که بدانیم و بدانید برخی از خطوط تبلیغاتی که اخیرا مطرح شد در خلیج فارس که شناورهای سپاه در تنگه هرمز تحرکات تحریک کننده داشتند یا هواپیماهایی که نزدیک به خریم ایران بودند هشدار پدافندی گرفتند روشن شد که انها به دنبال هیاهوی رسانه ای بدنبال یک ارتباط بی‌خاصیتی به نام ارتباط هستند اصولا حضور نیروهای امریکایی در خلیج فارس یک حضور فاقد پشتوانه حقوقی و خلاف خواسته ملت‌های منطقه است و طرح چنین موضوعی اشتباه است و رسانه‌های ما باید هوشیاری داشته باشند و عمق این موضوع را ارزیابی کرده و مبتنی بر آن موضع‌گیری کنند.

tel final1

Share