نشست کارگروه پسماند استان گیلان عنوان شد

جعفرزاده:گیلان نیازمند حداقل سه دستگاه زباله سوز است/ شعبان‌پور: نیازمند دریافت اعتبارات بیشتری هستیم

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا جعفرزاده با بیان اینکه چند اتفاق خوب مانند جمع سنبل آبی در تالاب عینک رشت، مکان یابی در شهرک صنعتی رشت، لایروبی تالاب انزلی در استان گیلان رخ داد، گفت: استان گیلان نیازمند حداقل سه دستگاه زباله سوز است.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، نشست کارگروه پسماند استان گیلان عصر امروز با حضور معصومه ابتکار، رییس سازمان حفاظت محیط زیست کشور در استانداری گیلان برگزار شد.photo_2016-08-26_17-42-32

به گزارش خبرنگار دیارمیرزا از رشت, شعبان پور معاون عمرانی استاندار گیلان ضمن خیر مقدم به معاون رییس جمهور، گفت: استان گیلان با جمعیتی دو و نیم میلیونی دارای سرانه تولید زباله ۸۵۰ گرم میباشد.

وی با اشاره به اینکه روزانه ۱.۵ تن پسماند توسط مردم گیلان بدون حضور گردشگران تولید می شود اظهار کرد: سعی می کنیم بحران پسماند را در استان مدیریت نماییم.

شعبان پور آموزش را رکن اصلی مدیریت پسماند دانست و تصریح کرد: کارگروه های پسماند در فرمانداری تشکیل شده است.

وی با بیان اینکه کار مستمر و همکاری های با مردم را از دیگر موارد مورد اهمیت در مدیریت پسماند استان است اظهار داشت: ده جلسه کارگروه پسماند استان را در سال ۹۵ برگزار نمودیم.

معاون عمرانی استاندار گیلان با اشاره به اینکه ۵۱ مرکز دفن زباله در گیلان وجود داشت که بزرگترین آن در لندفیل سروان می باشد افزود: این عدد در سال ۹۴ به ۳۵ مورد و در سال ۹۵ به ۱۵ عدد می رسانیم و سعی می کنیم آن را به ۱۰ عدد برسانیم.

شعبان پور با بیان اینکه در حال احداث تصفیه خانه در لندفیل سروان می باشیم گفت: تفکیک زباله از مبداﺀ یکی از اقدامات مهمی بود که در شهرستان ها عملیاتی کردیم.

وی با بیان اینکه در استان گیلان سه کارخانه کمپوست وجود داشت که هیچ فعالیتی نداشتند ولی هم اکنون در رشت کارخانه های کمپوست ۳۵۰ تن در رشت ۱۵۰ تن در بندرانزلی و ۱۰۰ تن در رودسر پسماند دریافت می کنند، اظهار داشت: اعتقاد داریم راه نجات از پسماند همین کارخانه های کمپوست می باشند.

شعبان پور گفت: در گذشته پسماندهای بیمارستانی بدون ایمن سازی رها می شدند اما هم اکنون تمامی پسماندهای بیمارستانی ایمن سازی می شوند.

وی با بیان اینکه تاکنون در استان گیلان رسالت خود را انجام داده ایم تصریح کرد: ما تا جایی که اعتبارات اجازه داده اند فعالیت های خود را انجام دادیم و هم اکنون نیازمند کمک و دریافت اعتبارات بیشتری می باشیم.

شعبان پور اظهار داشت: استان گیلان نیازمند دستگاه زباله سوز است و در این راستا امیدواریم کمک های لازم صورت گیرد.

وی در پایان با بیان اینکه جمعیت استان گیلان گاهی با حضور مسافران به پنج میلیون نفر می رسد گفت: امیدواریم همانطور که برای استان های زیارتی اعتباری در نظر گرفته می شود برای استان گیلان نیز که استان مسافرپذیری می باشد بودجه ای در نظر گرفته شود.

گیلان نیازمند حداقل سه دستگاه زباله سوز است

جعفرزاده نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی ضمن خیرمقدم به ابتکار، اظهار داشت: در استان گیلان یک رابطه تعاملی با وجود استاندار موفق وجود دارد.

وی با بیان اینکه چند اتفاق خوب مانند جمع سنبل آبی در تالاب عینک رشت، مکان یابی در شهرک صنعتی رشت، لایروبی تالاب انزلی در استان گیلان رخ داد، گفت: استان گیلان نیازمند حداقل سه دستگاه زباله سوز است.

جعفرزاده نبود دستگاه زباله سوز، نبود تصفیه خانه های مناسب در شهرک های صنعتی و بیمارستان ها را جزو مشکلات زیست محیط استان گیلان است اظهار داشت: معیشت مردم استان گیلان به شدت به تالاب انزلی نیازمند است و امیدواریم به خوبی حل گردد.

نماینده مردم رشت در پایان افزود: وجود گونه های جانوری مزاحم که به محصولات کشاورزی استان آسیب می رسانند از دیگر مشکلات استان می باشند که امیدواریم با یک برنامه جامع این مشکل نیز رفع گردد.

tel final1

Share