مدیرعامل خانه مطبوعات گیلان خبر داد:

تشکیل صندوق مالی و حمایتی در خانه مطبوعات گیلان

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،خورسندی گفت: خانه مطبوعات گیلان با تشکیل کمیته هایی در صدد توسعه و تعالی روند کار خبرنگاران و همه دست اندرکارن این عرصه بوده و در پی شکل گیری چهار کمیته رفاهی، حقوقی ، انضباطی و آموزشی برای دستیابی به اهداف مدنظر خانه مطبوعات امیدواریم همه اعضا نیز به نوعی در کارهای آن مشارکت کنند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،در پی موافقت و تصویب اعضای هیات مدیره خانه مطبوعات گیلان قرار شد اعضا از روز شنبه تا چهارشنبه هر هفته به شکل دو نفره در این محل حضور یافته و پاسخگوی مسایل و مشکلات خبرنگاران و اصحاب رسانه گیلان باشند.IMG_4088khorsandi

مدیرعامل خانه مطبوعات گیلان با اعلام این خبر گفت: طبق برنامه ریزی صورت گرفته از روز شنبه تا چهارشنبه هر روز دو نفر از اعضای هیات مدیره از ساعت ۱۰ لغایت ۱۳ در خانه مطبوعات حضور یافته و برای هر گونه مذاکره و پاسخگوی به سوالات اصحاب رسانه و خبرنگاران حاضر باشند.

وی اعلام کرد: بر همین اساس روزهای شنبه هر هفته مجید محمدپور و کریم خورسندی، یکشنبه ها خانم عاطفی فرد و خانم رفیعیان، دوشنبه ها علی کریمی و حسن سامری، سه شنبه ها خانم نیک کار و خانم عباس زاده و چهارشنبه حسین داداشی و کریم خورسندی در خانه مطبوعات حضور خواهند داشت.

خورسندی همچنین اظهار داشت: ار کلیه افرادی که تاکنون نقص پرونده خود را در خانه مطبوعات برطرف نکرده اند خواهشمند است در اسرع وقت با تکمیل پرونده ما را در صدور کارت خانه مطبوعات یاری رسانند. همچنین آن دسته از اصحاب رسانه ای که تاکنون به هر دلیلی به عضویت خانه مطبوعات در نیامده اند می توانند در اولین فرصت با مراجعه به خانه مطبوعات و ارائه مدارک مورد نظر به عضویت خانه در آیند ضمنا درب خانه مطبوعات بر روی همه خبرنگاران، عکاسان، اصحاب رسانه و فعالین این عرصه باز بوده و می توانند با مراجعه به خانه مطبوعات و با مطالعه اساسنامه به عضویت خانه خودشان درآیند.

تشکیل صندوق مالی و حمایتی در خانه مطبوعات گیلان

در پی برگزاری نهمین جلسه خانه مطبوعات گیلان و اظهار رضایت هیات مدیره از برگزاری مراسم روز خبرنگار و تجلیل خبرنگاران از سوی مدیران و روسای دستگاه ها، نهاد ها و سازمان های دولتی و خصوصی در سراسر استان گیلان، مراتب تقدیر و تشکر خود را از استاندار گیلان، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی و دیگر مدیران و روسای استان رسما اعلام کردند.

مدیرعامل خانه مطبوعات گیلان در همین ارتباط گفت: با سعی و تلاش همه اعضای هیات مدیره خانه مطبوعات و نقش آفرینی اصحاب رسانه و خبرنگاران در مراسم روز خبرنگار، نشست ها و همایش های ویژه امسال که در شهر ها و نقاط مختلف استان برگزار شد شاهد ارج نهادن به جایگاه خبرنگاران سراسر استان بودیم ضمن اینکه فرمانداران، مدیران و روسای ادارات استان نیز به خوبی به ندای استاندار گیلان لبیک گفته و مراسم های ویژه ای را در سراسر استان برگزار کردند که جای تشکر و سپاس دارد.

کریم خورسندی افزود: این توجه و ارزش نهادن به جایگاه رفیع خبرنگار از سوی مدیران و مسئولان، وظیفه همه اصحاب رسانه و خبرنگاران را سنگین کرده و جا دارد که روزنامه نگاران استان برای توسعه و پیشرفت استان وفاق و همدلی موجود را بیش از پیش ارتقا داده و تلاش های مضاعفی را از خود نشان دهند.

وی اضافه کرد: در همین راستا خانه مطبوعات گیلان نیز با تشکیل کمیته هایی در صدد توسعه و تعالی روند کار خبرنگاران و همه دست اندرکارن این عرصه بوده و در پی شکل گیری چهار کمیته رفاهی، حقوقی ، انضباطی و آموزشی برای دستیابی به اهداف مدنظر خانه مطبوعات امیدواریم همه اعضا نیز به نوعی در کارهای آن مشارکت کنند.

مدیرعامل خانه مطبوعات گیلان خاطرنشان کرد: کمیته انظباطی چند هفته ای است که کار خود را به شکل منظمی آغاز کرده و با تصویب هیات مدیره، اعضای آن هم اکنون در حال بررسی پرونده اعضا هستند.

کمیته آموزش نیز با مشخص کردن ارکان خودجلسات مقدماتی را در حال تدارک است و به زودی فراخوان کلاس های آموزشی آن اعلام خواهد شد تا از مهرماه استارت رسمی این کمیته نیز خورده شود.

خورسندی ادامه داد: کمیته رفاهی خانه مطبوعات که از کمیته های مهم و پرکار خانه مطبوعات است با مشخص کردن ۱۱ عضو خود جلسات اولیه را از این هفته برای خدمت رسانی آغاز خواهد کرد و این مژده را نیز باید به اصحاب رسانه استان داد که با تشکیل صندوق مالی و برنامه های متنوع حمایتی و رفاهی برای کلیه اعضا، بسیاری از خلاء های موجود فعلی خبرنگاران برطرف خواهد شد.

مدیرعامل خانه مطبوعات تاکید کرد: با عزمی که نزد اعضای این کمیته وجود دارد و تلاش هایی که در آینده شاهدش خواهیم بود، اقدامات موثر کمیته رفاهی خانه مطبوعات گیلان را در سطح کشور زبان زد خواهد کرد.

وی یادآور شد: از چهار کمیته اولیه تنها کمیته حقوقی تاکنون اعضای خود را مشخص نکرده که البته در جلسه آتی وضعیت این کمیته نیز مشخص خواهد شد.

خورسندی در خاتمه اظهار داشت: خوشبختانه روز به روز وفاق و همدلی نزد اعضای خانه مطبوعات گیلان بیشتر می شود و با هدف گذاری های خوبی که انجام شده قطعا آینده خوبی پیش روی خانه مطبوعات و خبرنگاران استان خواهد بود.

tel final1

Share