استاندار در مراسم افتتاح همزمان پروژه های آب و فاضلاب شهری

بیش از ۲ هزار میلیارد تومان پروژه در رشت به بهره‌برداری رسیده است/مدیران باید عملکرد دولت را گزارش دهند/ نباید حتی یک آمار غلط به مردم داده شود/ دولتمردان منکر مشکلات کشور نیستند

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا استاندار گیلان در مراسم افتتاح همزمان پروژه های آب و فاضلاب شهری گفت : بیش از ۲ هزار میلیارد تومان پروژه درکمتر از ۳ سال اخیر در رشت به بهره‌برداری رسیده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا دکترمحمدعلی نجفی صبح امروز در آیین افتتاح همزمان ۴۸ پروژه آب و فاضلاب شهری با اشاره به نقش مهم گروه‌های مردم نهاد در توسعه استان ، آنان را همراه دولت و دولتمردان دانست و افزود: شوراها در کنار دولت  می توانند نقش بسزایی را در توسعه شهر ایفا نموده و باید به آن به عنوان فرصت‌ نگریست (گزارش تصویری)photo_2016-08-24_12-56-20

وی با اشاره به همراهی خوب شوراها و دولت اظهارداشت : استقبال از برنامه‌های شورای شهر در جهت ایجاد محیط زیبا و پاک از اندیشه‌های دولت و دولتمردان است.

دکتر نجفی با بیان اینکه به یمن امنیت فراهم شده در کشور و با تلاش خادمین نظام و دولتمردان بیش از هزار و ۱۸۷ پروژه با اعتباری بالغ بر هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان در هفته دولت سال جاری درگیلان به بهره‌برداری خواهدرسید افزود: بخش عظیمی از این پروژه‌ها توسط بخش خصوصی اجرایی شده است.

وی با بیان اینکه بیش از ۲ هزار میلیارد تومان پروژه درکمتر از ۳ سال اخیر در رشت به بهره‌برداری رسیده است افزود : در قیاس عملکرد دولت تدبیر و امید در طی ۳ سال اخیر  با ۴ ساله دولت گذشته، به حجم عظیم کارهای صورت گرفته در دولت یازدهم  پی خواهیم برد.

نجفی با بیان اینکه گاهی قیاس و نقدهایی از دولت بیان می‌شود که منصفانه نیست افزود: برای درک بهتر خدمات دولت یازدهم باید نگاهی به شرایط دشوار کشور در سال‌های ۹۱ و ۹۲ داشته باشیم و در آن صورت خواهیم توانست به کارهای خوب صورت گرفته در دولت تدبیر و امید پی ببریم .

وی به بالاترین درآمد نفتی در کشور در دولت گذشته اشاره کرد و افزود  : باتوجه به این درآمد بالا اما متأسفانه در طی آن سالها بیشترین واردات که عمدتاً موجب آسیب بخش تولید و کشاورزی بود وارد کشور ‌شد.

استاندار گیلان از افزایش صادرات کشور بر واردات برای نخستین بار پس از ۴۴ سال در دولت تدبیر و امید خبر داد و افزود : سال گذشته میزان  ۹۴۳ میلیون دلار و در ۴ ماهه نخست سال جاری نیز بیش از ۳.۵ تا ۴ میلیارد دلار صادرات کشور نسبت به واردات فزونی داشت .

وی با بیان اینکه بر طبق برنامه در سال جاری می‌بایست به میزان ۱۰ میلیارد دلار صادرات  کشور نسبت به واردات افزایش یابد افزود : این اقدامات ارزشمند دولت نشان دهنده جهت گیری خوب دولت در توسعه صادرات است .

دکتر نجفی با یادآوری تورم ۴۳ درصدی با رشد اقتصادی منفی ۶.۸ درصدی در دولت گذشته اظهار داشت : مشکلات آن دوران باعث ایجاد رکود بزرگی در کشور گردید که هنوز نیز ادامه دارد.

وی افزود : تلاش دولتمردان بر این است تا همانگونه که تورم ۴۳ درصدی را به زیر ۹ درصد کاهش داده است رکود را نیز کاهش دهد.

وی به کاهش ۴۰۰ درصدی ارزش پول ملی در دولت گذشته اشاره کرد و افزود: آمارهای ارائه شده از دولت گذشته به منظور تخریب و نادیده گرفتن عملکرد نیست بلکه قیاس با آن دوران جدید است.

دکتر نجفی با بیان اینکه امروز عملکرد مدیران روشن است افزود : مدیران باید عملکرد دولت را گزارش دهند.

نماینده عالی دولت در گیلان با بیان اینکه برنامه استکبار کاهش صادرات نفت کشور به ۲۰۰ هزار بشکه و حتی صادرات نفت تنها در مقابل دارو بود افزود : امروز بر طبق گزارش وزیر نفت صادرات نفت کشور به ۲میلیون و ۸۰۰ هزار بشکه افزایش یافته است.

دکتر نجفی با بیان اینکه دولتمردان منکر مشکلات کشور نیستند افزود : در بخش اشتغال باتوجه به بیکاری بخشی از جوانان و فارغ التحصیلان کشور در تلاش هستیم تا فرصت کاری را برای این عزیزان مهیا کنیم.

استاندار گیلان با اشاره به دستاوردهای استان در کاهش نرخ بیکاری اظهار داشت : با تلاش‌های صورت گرفته در دولت تدبیر و امید رتبه بیکاری گیلان از دومین و پنجمین استان بیکار کشور به جایگاه بیستم بهبود یافته ، هر چند که هنوز راضی نیستیم.

وی فعال‌تر شدن بخش‌های فناوری و شرکت‌‌های دانش بنیان را از جمله برنامه‌های استان برشمرد و افزود : باید با بهره برداری هر چه بیشتر پروژه‌ها در جهت بهبود معیشت و ارتقاء سطح رفاهی مردم تلاش کنیم.

استاندار گیلان با بیان اینکه اعتبارات کشور در ۳ ساله دولت یازدهم نسبت به ۴ سال گذشته خود به یک چهارم تقلیل یافته افزود : سعی گردید تا از این اعتبارات در بخش‌های عمرانی و رفاه شهری بیشتر پرداخته شود.

وی با اشاره به اقدامات خوب صورت گرفته در بخش گازرسانی استان اظهار داشت : امیدواریم اکثر شهرهای گیلان را در سال ۹۵ و نهایتاً در نیمه اول سال ۹۶ به عنوان شهر سبز اعلام کنیم.

دکتر نجفی با بیان اینکه ۲ هزار روستای بالای ۲۰ خانوار در استان گازرسانی شد افزود : باید خدمات دولت را به مردم گزارش داده و آنان را امیدوار کنیم.

وی با بیان اینکه انتقاد سازنده باید وجود داشته باشد افزود : نباید هرگز با تخریب کردن موجبات ناامیدی مردم را فراهم و تمامی گفتار درست را به غلط به باور مردم رسانیم.

وی تاکید کرد: خدمتگزاران امروز در دولت فرزندان همین انقلاب و نظام هستند که در صحنه های مختلف حضور داشته و به  مردم خدمت می کردند.

وی با بیان اینکه با بیان عملکردها مردم را امیدوار کنید افزود : مسئولین با گزارش به مردم آنان را به انقلاب و جایگاه کشور امیدوار کنند.

استاندارگیلان با بیان اینکه نباید حتی یک آمار غلط به مردم داده شود افزود : نباید به دلیل داشتن اندیشه غلط تمامی زحمات دولتمردان را زیر سوال ببرند.

tel final1

Share