رسولی با اعلام آمادگی برای برگزاری جلسه هیات رئیسه

به دنبال ریاست شورا نبوده و نیستیم/ باید از توان همه‎ی‎ اعضا در تصمیم‎گیری‎ها استفاده شود

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، رسولی با اعلام آمادگی برای برگزاری جلسه هیات رئیسه گفت: به مردم قول خواهیم داد که هر تصمیمی که برای هیات رئیسه گرفته شود در راستای پیشبرد رشت و توسعه شهری خواهد بود و هیچگونه نگرانی برای تشکیل این جلسه وجود ندارد

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، رضا رسولی عضو شورای شهر رشت برگزار نشدن جلسه انتخاب هیات رئیسه شورا را به دلیل عدم اجماع اعضا دانست و گفت: امثال آقایان حاجی پور، نیکومنش، جذب، موسوی روزان، خانوم شیرزاد، علوی و بنده هیچ گاه به دنبال ریاست نبوده و نیستیم و حتی آقای علوی که کاندیدا ریاست بودند پس از این اتفاقات گفتند که اصراری به ریاست ندارند.rasoolio_2016-08-24_12-55-40

رسولی تصریح کرد: آنچه سبب نگرانی ما است تبعات برخی تصمیم گیری ها است که در شورا گرفته می‎شود. در دوسال اخیر شورا نتایج عملیاتی خوبی را داشته است و اکنون نیز طرح ها و لوایحی وجود دارد که برای به نتیجه رساندن آن نیاز به یک وفاق و همدلی در بین اعضا شورا داریم.

وی با بیان اینکه آنچه که امروز در شهر رشت اتفاق افتاده است حاصل کار عملیاتی یک نفر نیست گفت: شهر رشت در دوره چهارم شورای با تمام بی نظمی که از بیرون دیده می‎شود دارای نظمی بود که توانست چهره شهر را تغییر دهد و این نتیجه فعالیت تنها شهردار یا شورا نبوده است بلکه همه دست در دست هم دادیم تا توسعه شهری به جریان بیفتد.

رسولی یادآور شد: فرماندار و به تبع آن دولت این حق را دارد که پس از برگزاری شش جلسه متوالی و عدم حضور اعضای شورا در جلسات پرونده شورا به شورای حل اختلاف ارجاع دهد و فرستادن پرونده به شورای حل اختلاف نیز الزاما به معنای انحلال شورا نیست و شورای حل اختلاف تصمیمات متعددی می‎تواند درباره این نهاد مردمی بگیرد. اما آنچه تا به امروز ما از فرماندار رشت دیدیم حس نیت ایشان به این نهاد مردمی بوده و هست و این را در عمل نیز نشان داده اند.

عضو شورای شهر رشت افزود: شهر رشت شهر سیاست زده‌ای است و شورای شهر نیز از این امر مستثنا نیست. همه ما باید صبور باشیم و به رضایت مردم فکر کنیم. کسانی که همراه و همدل با دولت تدبیر و امید هستند این را باید در نظر داشته باشند که با جلب رضایت مردم می‎توانند به این دولت کمک کنند تا در انتخابات به نتیجه مطلوب برسد.

رسولی با اعلام آمادگی برای برگزاری جلسه هیات رئیسه گفت: به مردم قول خواهیم داد که هر تصمیمی که برای هیات رئیسه گرفته شود در راستای پیشبرد رشت و توسعه شهری خواهد بود و هیچگونه نگرانی برای تشکیل این جلسه وجود ندارد. امروز شورای شهر رشت در نقطه ای خوبی از طرح ها و مصوبات است اگرچه در شرایط سخت اقتصادی قرارداریم و برای بیرون آمدن از این شرایط سخت نیاز به همدلی همه اعضای شورا داریم.

وی با اشاره به اینکه هر نهادی که در مقابل توسعه شهری قرار بگیرد همان بهتر که نباشد گفت: بنده هیچ وقت دنبال ریاست نبودم و تمام دغدغه من متوقف نکردن توسعه شهری است و اگر قرار است نهادی سبب توقف این جریان شود همان بهتر که منحل شود. امیدوارم تا کنون که اعضای شورا بر روی ریل حرکت توسعه شهری حرکت کردند از این به بعد نیز حرکت کنند تا رشت به جایگاه واقعی خودش برسد.

رسولی با بیان اینکه برای ریاست شورا روی هیچ کاندیدایی حساسیت ندارد اظهار کرد: همه‎ی اعضا نمایندگان مردم هستند و باید از توان همه ی اعضا در تصمیم گیری های شورا استفاده شود.

عضو شورای شهر رشت در پایان اظهار کرد: انشاالله همه به یک نقطه مشترک خواهیم رسید و از خودخواهی و تمامیت خواهی دست برمی‎داریم تا شهر بار دیگر طعم همدلی و باهم بودن را بچشد. البته من به مردم این قول را خواهم داد که پس از برگزاری جلسه هیات رئیسه علت های اساسی شرکت نکردن در جلسات را بیان کنم.

گفتنی است امروز دوشنبه فرماندار رشت طی نامه ای شنبه سوم مهرماه را روز برگزاری جلسه انتخاب هیات رئیسه شورا اعلام کرد.

tel final1

Share