برگزاری نمایشگاه صنایع دستی اولین حرکت ملی در حوزه صنایع دستی در گیلان است

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا امینی برگزاری اولین نمایشگاه صنایع دستی و گردشگری در مرکز همایش ها و نمایشگاه های منطقه آزاد انزلی را اولین حرکت ملی در حوزه صنایع دستی دانست و گفت: محصولات صنایع دستی کشور در ۸۵ غرفه به معرض دید عموم درآمده است.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا سیاوش امینی در گفتگو با دیارمیرزا برگزاری اولین نمایشگاه صنایع دستی و گردشگری در مرکز همایش ها و نمایشگاه های منطقه آزاد انزلی را اولین حرکت ملی در حوزه صنایع دستی دانست و گفت: محصولات صنایع دستی کشور در ۸۵ غرفه به معرض دید عموم درآمده است.photo_2016-09-01_09-28-27

مدیر عامل و نائب رئیس شرکت سرمایه گزاری و توسعه منطقه آزاد انزلی گفت: گیلان و بعد از آن استان اصفهان بیشترین مشارکت را داشته اند. در این مراسم آیین های ویژه‌ی سنتی برگزار شد و به نظر می رسد که منطقه آزاد توانسته با همکاری در زمینه برگزاری این نمایشگاه نقش خود را در کمک به اقتصاد مقاومتی و همچنین توجه به صنایع دستی استان گیلان نشان دهد.

وی افزود: با برگزاری این نمایشگاه نقش مرکز نمایشگاهی و همایش های منطقه آزاد بیشتر از همیشه مشخص شده و منطقه آزاد انزلی نیز در حوزه صنایع دستی و گردشگری فعالیت های بسیار ارزشمندی را از طریق معاونت گردشگری و امور اجتماعی خود انجام داده است.

امینی با بیان اینکه به زودی حجم قابل توجهی از صادرات برای اولین بار توسط منطقه آزاد انزلی صورت می گیرد, یادآور شد: سازمان منطقه آزاد انزلی حمایت مالی از صنایع دستی را در کنار آموزش مورد توجه قرار داده و این نمایشگاه برای اولین بار توانست دستگاه هایی مثل سازمان منطقه آزاد انزلی را در کنار سازمان میراث فرهنگی, صنایع دستی و گردشگری قرار دهد و یک هم افزایی به وجود آورد.

وی با تاکید بر لزوم صادرات محصولات صنایع دستی اظهار امیدواری کرد تا  نمایشگاه مشترکی با مشارکت کشورهای حوزه خزر در منطقه آزاد انزلی برپا شود.

tel final1

Share