دبیرکارگروه جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی گیلان خبرداد:

برگزاری جشن مردمی «مائده ولایت» در عید غدیر/برگزاری مردمی جشن ولایت جامعه را در برابر هجمه دشمنان بیمه می کند/اطعام بیش از ۳۰ هزار نفر در روز و شب عید غدیر

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، دبیرکارگروه جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی گیلان با اشاره به برگزاری جشن مردمی «مائده ولایت» در عید غدیر، گفت: برگزاری جشن ولایت باحضور مردم جامعه را در برابر هجمه دشمن بیمه می کند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از مهر، حجت الاسلام و المسلمین سعید مهدوی پیش از ظهر یکشنبه در نشست با اصحاب رسانه به مناسبت در پیش بودن عید سعید «غدیرخم»، اظهار کرد: «عید غدیر خم» یکی از مناسبت های اسلامی و دینی است که نقش بسیار موثر در فرآیند سعادت بشریت دارد.mahdavi_0385

وی با بیان اینکه زنده نگه داشتن این عید بعد از اعلام پیامبر(ص) سبب این می شد که حوادثی همچون عاشورا رخ نمی داد، افزود: اگر پیام غدیر به عنوان مهم ترین پیام رسالت تمام انبیا الهی زنده و پویا می ماند، امروز بشر با ظلم، بی عدالتی، فقر و فساد مواجه نبود.

دبیرکارگروه جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی گیلان با اشاره به اینکه پیام غدیر به فرموده خداوند کامل شدن اصل دین است، گفت: امر ولایت و امامت بسیار حساس است به همین دلیل حسن ختام رسالت به اعلام ولایت امیرالمومنین امام علی (ع) ختم شد.

حجت الاسلام والمسلمین مهدوی تصریح کرد: اهل سنت واقعی اگر بخواهند سنت پیامبر(ص) را احیا کنند باید ابلاغ ولایت امام علی (ع) را نیز همانند پیامبر گرامی اسلام هرسال به بهانه عید غدیر تبلیغ کنند.

وی گرامیداشتن عید غدیر خم همانند نوروز را وظیفه شیعه واقعی عنوان و خاطرنشان کرد: زندگی شیعه واقعی باید براساس متون دینی برای تعظیم شعائر الهی همانند «غدیرخم»، تحت شعاع قرار گیرد.

اطعام بیش از ۳۰ هزار نفر در روز و شب عید غدیر

دبیر کارگروه جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی گیلان در ادامه به برخی از آداب و رسوم این عید بزرگ اشاره کرد و گفت: دادن صدقه، صله و هدیه دادن، اطعام مومنان، خواندن عقد اخوت و برادری برخی از آداب این عید بزرگ مسلمانان است.

وی با بیان اینکه ستاد مردمی بزرگداشت غدیر خم با عنوان «مائده ولایت» جهت شور آفرینی های اسلامی و دینی و ایرانی تشکیل و برنامه ریزی مناسبی برای اجرای برنامه انجام داده است، افزود: اطعام بیش از ۳۰ هزار نفر در شب و روز عید غدیر با استفاده از مشارکت های مردمی و نذورات آنها شاخص ترین برنامه ستاد است.

حجت السلام والمسلمین مهدوی با اشاره به هدف برگزاری جشن های «مائده ولایت»، ادامه داد: ارائه جشن ها به سبک دینی، مبارزه با هجمه وهابیت با احیا و اشاعه توزیع غذای تبرکی، احیای نهضت وقف و نذر برای تعظیم شعائر دینی، بهره مندی عموم مردم از آثار وضعی غذاهای تبرکی بخشی از اهداف این برنامه است.

به گفته این مسئول برگزاری جشن های مردمی و پرشور برای اینچنین عیدهایی، بیمه ای برای جامعه اسلامی ایران به ویژه جوانان در مقابل هجمه های فرهنگی نرم دشمنان می شود.

tel final1

Share