دیارمیرزا گزارش می‎دهد

بررسی بارش شدید باران و آخرین وضعیت معابر رشت در گفتگوی دیارمیرزا با مدیران شهری

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا از ساعات اولیه بامداد هفدهم شهریور شاهد طوفان و بارش شدید باران در رشت و سایر شهرهای استان گیلان هستیم.

 اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا از ساعات اولیه بامداد هفدهم شهریور شاهد طوفان و بارش شدید باران در رشت و سایر شهرهای استان گیلان هستیم.photo_2016-09-08_20-38-09

در همین زمینه فرامرز جمشیدپور معاون حمل و نقل و تاسیسات زیربنایی شهرداری رشت در گفتگو با خبرنگار دیارمیرزا گفت: در سه سال گذشته هدایت آب های سطحی در ۱۸ نقطه آبگیر شهر رشت آغاز شده بود که از اوایل سال قبل برای ۱۱ خیابان با ۱۱ پیمانکار قرار داد بسته شد اما به علت اینکه چندین پروژه در سطح شهر در حال اجرا بود این پروژه انجام نشد و امسال آغاز به کار کردند.

وی افزود: پروژه جمع آوری آبهای سطحی از زمان آغاز تاکنون ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و برای کل سطح شهر طرح به مناقصه گذاشته شد که این پروژه به پیمانکار با مبلغ ۶۴ میلیارد تومان برای ۱۴ خیابان دیگر واگذار شد.

وی افزود: این نوید را به مردم رشت خواهیم داد تا پایان سال همه نقاط شهر رشت که مشکل آبگرفتگی دارند به طور کامل برطرف شود.

جمشیدپور در پایان اظهار کرد: با اجرای این پروژه ها که بالغ بر ۸۰ میلیارد تومان اعتبار برای اجرای آنها هزینه می‎شود می‎توانیم شهری بدون مشکل آب گرفتگی داشته باشیم.

عبداللهی: تمام نیروها در حالت آماده باش هستند

محمدتقی عبداللهی شهردار منطقه پنج رشت نیز در گفتگو با خبرنگار دیارمیرزا اظهار کرد: در منطقه پنج رشت دو نقطه با مشکل آب گرفتگی مواجه بودند که یکی از آنها ورودی باهنر و دیگری مسکن مهر است که شهرداری منطقه پنج در همان ساعات اولیه یعنی شش تا هشت صبح قبل از آغاز روز کاری این مشکل را برطرف کرد و در حال حاضر نیز تمام نیروهای شهرداری برای جمع آوری و برطرف کردن آبهای جمع شده در نقاط مختلف این منطقه به حالت آماده باش هستند.

اگر آب رودخانه بالا نباید در منطقه ۴ مشکلی نخواهیم داشت

علی مقصودی شهردار منطقه چهار رشت نیز در همین راستا گفت: منطقه چهار دارای مشکل جدی نیست و به غیر از خیابان دانشجو، بلوار کشاورز، بلوار شهید افتخاری تقریبا وضعیت آرامی را در منطقه چهار داشتیم و اگر سطح آب رودخانه بالا نرود به مردم اطمینان می‎دهیم تا هر زمان که بارندگی باشد با هیچ مشکلی مواجه نخواهند شد.

قول شهردار منطقه سه رشت به مردم 

سمیه رستگار شهردار منطقه سه رشت نیز در گفتگو با خبرنگار دیارمیرزا گفت: این بارندگی در فصل گرما و در ابتدای برگ ریزان صورت گرفته و بسیاری از نقاط آب رو با خاک و خاشاک پر شده است و همین امر سبب شد تا با کمی مشکل آب گرفتگی مواجه شویم که بیشترین آبگرفتگی در خیابان شهدا و جانبازانبوده اما سعی کردیم در ابتدای ساعات اولیه بارندگی این مشکل را برطرف کنیم.

وی با بیان اینکه طرح جامع جمع آوری آبهای سطحی از سوی شهرداری در کل شهر رشت انجام می‎شود گفت: با اجرای این و طرح لایروبی فاضلابها در شهر بحران آب گرفتگی در پاییز و زمستان نخواهیم داشت و بنده به مردم منطقه سه قول خواهم داد که پاییز و زمستان آرامی را از لحاظ نبود آبهای سطحی تجربه کنند.

عاطفی: بیشترین بحران در خیابان مطهری و میدان فرهنگ بود

مرتضی عاطفی شهردار منطقه دو شهر رشت نیز در مورد بارش باران در رشت گفت: بیشترین بحرانی که در این منطقه وجود داشت میدان فرهنگ و خیابان مطهری بود که تمام پرسنل رفت و روب و خدمات شهری سعی کردند این محور را از مشکل برطرف کنند و در حال حاضر پرسنل منطقه دو شهرداری رشت به حالت آماده باش هستند و تا اتمام بارندگی خدمات لازم را به مردم ارایه می‎دهند.

tel final1

Share