در مراسم افتتاح پروژه بازآفرینی و بهسازی سبزه میدان رشت با حضور معاون وزیر راه عنوان شد

بازآفرینی سبزه میدان نشان دهنده فرهنگ و تمدن گیلان است / دست مریزاد به مدیران شهرداری رشت بابت چنین جسارت و خلاقیتی/خاطرات «انوش نصر» از زمانی که تارزان می‌شد

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا معاون وزیر راه و شهرسازی خاطرنشان کرد: بازآفرینی سبزه میدان نشان دهنده فرهنگ و تمدن این استان است و دست مریزاد به مدیران شهری شهر رشت که چنین جسارت و خلاقیتی داشتند و ارتقای کیفیت زندگی شهری در رشت را در اولویت خود قرار دادند.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا مراسم بهره برداری از فاز دوم گام اول سند ملی بازآفرینی بافت فرهنگی تاریخی سبزه میدان رشت با حضور ایزدی معاون وزیر راه و شهرسازی برگزار شد.(گزارش تصویری)

شهروندان باید خود یک شهردار باشندphoto_2016-08-29_14-08-09

به گزارش خبرنگار دیارمیرزا از رشت, فرانک پیشگر عضو شورای شهر رشت در این مراسم ضمن قدردانی از مجموعه شهرداری شهر رشت اظهار کرد: بازسازی سبزه میدان و پروژه هایی که این مدت در سطح شهر رشت در حال انجام بوده در جهت سیاست های شورا و شهرداری و در راستای توسعه پایدار, برندسازی و اعتمادسازی شهر رشت است.

وی افزود: پایداری اجتماعی زمانی به وجود می آید که مردم از محیط اطراف خود لذت ببرند و تعلق خاطر داشته باشند و خود را در حفظ و نگهداری شهر کوشا بدانند و در واقع به عنوان یکی از شهرداران رشت باشند.

موضوعات اجتماعی اصلی ترین هدف ماست

محمدعلی ثابت قدم شهردار رشت نیز در این مراسم اظهار کرد: این میدان یک بافت تاریخی با ۳۰ هزار متر مربع وسعت دارد و احیای آن مربوط به بخشی ازدوره قاجاریه و پهلوی است.

شهردار رشت گفت: انشاالله استفاده مردم از این بافت بتواند در ترویج نگاه اجتماعی کمک حال ما باشد و امیدوارم همین نگاه اجتماعی را به سطح محلات برسانیم تا در بعد اقتصادی نیز از آن بهره گیریم.

وی افزود: قطعا موضوعات اجتماعی اصلی ترین هدف ماست و مسن تر ها با انتقال تجربیات به نسل های بعد می توانند کمک زیادی به فرهنگ اصیل ما کنند.

خاطرات «انوش نصر» از زمانی که تارزان می‌شد

انوش نصر نیز در ادامه مراسم گفت: ۷۵ سال سن دارم و ۷۰ سال را قشنگ به خاطره دارم.

وی افزود: سبزه میدان درخت های قطوری داشت, آنگونه که وقتی فیلم های تارزان را می‌دیدم از درخت های چنار مانند تارزان بالا می رفتم و بازی می کردیم.

بازیگر پیشکسوت تئاتر و سینمای ایران در ادامه خاطراتی را از دوران کودکی و گذشته سبزه میدان برای حاضرین تعریف کرد.

بازآفرینی سبزه میدان نشان دهنده فرهنگ و تمدن گیلان است / دست مریزاد به مدیران شهرداری رشت بابت چنین جسارت و خلاقیتی

photo_2016-08-29_14-10-57محمدسعید ایزدی معاون وزیر راه و شهرسازی نیز در این مراسم گفت: به یاد دارم در مراسم افتتاحیه بافت تاریخی میدان شهرداری رشت از رشت به عنوان اولین ها یاد می‌کردند و خوشحالم که یک اولین دیگر به آن اضافه می‌شود.

وی افزود: شهر رشت اولین شهری است که اقدام به سند بازآفرینی کرده است و موضوع بازآفرینی به عنوان یک سیاست های دارای اولویت در وزارت است و آن چه در رشت رخ داده یک آرزوی بزرگ است که روزی و روزگاری شهر را به کیفیت مطلوب برای شهروندان خود برگردانیم.

ایزدی تصریح کرد: نظام برنامه ریزی کمی در دو دوره گذشته اجاره نداده که به کیفیت توجه کنیم و سند باز آفرینی در کنار ارتقا کیفیت زندگی به هویت بخشی یک شهر نیز تاکید می‌کند.

معاون وزیر راه و شهرسازی خاطرنشان کرد: بازآفرینی سبزه میدان نشان دهنده فرهنگ و تمدن این استان است و دست مریزاد به مدیران شهری شهر رشت که چنین جسارت و خلاقیتی داشتند و ارتقای کیفیت زندگی شهری در رشت را در اولویت خود قرار دادند.

وی افزود: تردید ندارم که حمایت های بی‌دریغ مسئولان استان شرایط لازم را برای شهردار رشت برای جسارت انجام اینگونه کار ها فراهم می کند.

ایزدی یادآور شد: علاوه برحمایت از تدوین برنامه سند باز آفرینی شهر رشت از اجرای پایلوت های این طرح و طرح های اتی آن هم حمایت خواهیم کرد.

معاون وزیر راه و شهرسازی به طرح های بازآفرینی لنگرود هم اشاره ای داشت و گفت: امیدواریم آنچه که در شهر رشت رخ داده را بتوانیم در لنگرود نیز داشته باشیم.

وی افزود: لاهیجان و انزلی هم شهر های هدف و پایلوت ما در وزارت خانه هستند و امیدواریم اتفاقی که برای شهر رشت افتاد در این شهرها نیز داشته باشیم.

ایزدی تصریح کرد: زمانی یک سند باز افرینی و یا سایر طرح ها می تواند موفق باشد که یک مطالبه اجتماعی خاص روی دهد.

گفتنی است در پایان این مراسم از سردیس ایت الله بهجت و آیت الله ضیابری رونمایی شد.

tel final1

Share