فرماندار ماسال

ایران در مذاکرات، ضمن حفظ حقوق هسته ای، سربلند بیرون آمد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،فرماندار شهرستان ماسال همزمان با هفته ی دولت با حضور در نماز جمعه ی شهرستان ماسال به تشریح عملکرد و اقدامات دولت در سطوح ملی و شهرستانی پرداخت.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از روابط عمومی ماسال ،فرماندار ماسال پس از خطبه های نماز جمعه ی شهرستان ماسال با اشاره به سخنان اخیر مقام معظم رهبری در دیدار با هیئت دولت، اظهار داشت: همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند هفته ی دولت فرصت مناسبی برای ارزیابی منصفانه عملکرد دولت است و انتقاد ضرری ندارد اما این انتقاد باید منصفانه باشد.ghasemG_4561

محمود قاسم نژاد به تشریح سخنان مقام معظم رهبری در خصوص بهره بردن دولت از فرصت باقی مانده، رفع مشکلات و گره های اقتصادی و گفتمان سازی اقتصاد مقاومتی پرداخت و خاطرنشان کرد: ایشان در مسئله ی برجام با تاکید بر حمایت از تیم مذاکره کننده و عملکرد آنانفرمودند انتقاد من در موضوع برجام به بد عهدی و خباثت طرف مقابل برمی گردد نه عملکرد مذاکره کنندگان دولت زیرا آنان به اندازه ی توان خود تلاش شبانه روزی انجام دادند و ما قدردان زحمات آنان هستیم.

وی با تاکید براینکه برای ارزیابی منصفانه ی اقدامات هر دولت باید شرایطی که در ابتدای کار آن دولت وجود داشت را بدون سیاهنمایی و با رعایت انصاف در نظر داشته باشیم، افزود: در برهه ای که دولت یازدهم به سرکار آمد شرایط اقتصادی کشور بسیار بحرانی بود، تورم ۴۰ درصدی، رشد اقتصادی منفی و رکود کامل و تحریم های ظالمانه و نفس گیر که اجازه ی هر گونه صدور نفت و تبادلات شفاف اقتصادی را می گرفت برکشور حکمفرما بود.

فرماندار ماسال با بیان اینکه اولین اقدام دولت برهم زدن پروژه ی ایران هراسی دشمنان بود، گفت: دیپلماسی فعال دولت و تلاش های طاقت فرسای تیم مذاکره کننده موجب شد ایران در این مذاکرات،ضمن حفظ حقوق هسته ای، سربلند بیرون بیاید که دلایل اثبات این مدعا عصبانیت و سنگ اندازی کشورهای مزدور منطقه و نگرانی های عمیق رژیم غاصب اسرائیل است که هنوز هم ردپای آن در مسائل مختلف و بدعهدی آمریکایی ها  قابل مشاهده است.

قاسم نژاد با اشاره به اقدامات دولت در زمینه ی عمران و آبادانی کشور و خروج کشور از بحرانی که با آن روبرو بود، اظهار داشت: دولت با مهار تورم ۴۰ درصدی و ایجاد ثبات و آرامش اقتصادی در کشور از بروز نوسانات شدید ارزی که در گذشته شاهد بودیم جلوگیری کرد که نتیجه ی آن این است که دیگر شاهد افزایش چند برابری قیمت لوازم خانگی، اتومبیل و مواد غذایی نیستیم و امروز در تبادلات اقتصادی با جهان از قدرت چانه زنی بالایی برخورداریم.

وی رشد همراه با شتاب توسعه ی زیرساخت های ریلی و ارتباطی کشور را از جمله اقدامات مهم دولت دانست و افزود: تنها در ۳ سال گذشته شاهد راه اندازی ۵۶ بیمارستان در سطح شهرهای مختلف کشور بوده ایم.

فرماندار ماسال به اقدامات دولت در زمینه ی بهبود فضای کسب و کار و خروج کشور از شرایط رشد منفی اقتصادی اشاره کرد و عنوان داشت: در همین راستا در ارائه ی تسهیلات پرداختی به بخش های صنعت و معدن، خدمات و بازرگانی در سال ۹۴ به ترتیب شاهد رشد ۱۴/۵ ، ۲۸ و ۳۳ درصدی بوده ایم که نشان از توجه ویژه ی دولت به رونق کسب و کار در کشور دارد.

قاسم نژاد همچنین به خدمات دولت در سطح شهرستان ماسال اشاره کرد و یادآور شد: در هفته ی دولت امسال ۵۵ پروژه ی عمرانی در بخش های مختلف عمران شهری، روستایی، کشاورزی، مسکن مددجویان و گازرسانی افتتاح می شود که با اعتبار بالغ بر ۲۸۰ میلیارد ریالنسبت به سال گذشته بیش از ۳۰۰ درصد افزایش اعتبار داشته ایم.

وی گازرسانی به ۱۱ روستای شهرستان همزمان با هفته ی دولت را از جمله ی این پروژه ها عنوان کرد و تصریح کرد: با احتساب ۱۷ روستایی که در سال گذشته از نعمت گاز برخوردار شدند میزان برخورداری شهرستان از نعمت گاز به ۹۳/۵ درصد رسیده است که با توجه به اینکه این اقدامات در شرایط سخت تحریم انجام شده است بسیار با ارزش است.

فرماندار ماسال ادامه داد: با آبرسانی به ۱۷ روستای شهرستان که در سال گذشته صورت پذیرفت میزان برخورداری از آب آشامیدنی سالم از ۵۵ درصد به بالای ۷۵ درصد رسیده است.

قاسم نژاد توسعه ی زیرساخت های گردشگری و افتتاح ۳ هتل در سطح شهرستان را از جمله اقدامات روبه جلوی شهرستان برشمرد و افزود: با آسفالت ۱۶/۵ کیلومتر راه ییلاقات ماسال و ۴۰ کیلومتر راه روستایی در ۳ سال اخیر، میانگین آسفالت راه روستایی شهرستان با وجود کم برخوردار بودن از میانگین استانی آن بالاتر است.

وی همچنین با اشاره به در پیش بودن طرح سرشماری عمومی جمعیت سال ۹۵ اظهار داشت: این طرح در سال جاری در دو مرحله ی اینترنتی و غیر حضوری و مرحله ی حضوری اجرایی می شود که امیدواریم با توجه به اهمیتی که این گونه آمارها در جهت برنامه ریزی برای آینده ی کشور دارد شاهد همکاری عموم افراد جامعه در هر چه بهتر اجرا شدن این طرح بزرگ ملی باشیم.

tel final1

Share