فرمانده سپاه قدس گیلان خبرداد

ایجاد دهستان‌های پیشرفته ایرانی اسلامی در گیلان/تاکید بر توجه به اشتغال در روستاها

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا فرمانده سپاه قدس گیلان از ایجاد دهستان‌های پیشرفته ایرانی اسلامی توسط سپاه با کمک ستاد اجرایی فرمان امام(ره)، بنیاد مستضعفان و دولت در غرب، شرق و جنوب این استان خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از فارس, سردار محمد عبدالله‌پور ظهر امروز در مجمع عالی بسیج گیلان با اشاره به ابلاغ مقام معظم رهبری مبنی بر ایجاد ۱۰۰ نقطه از کشور به عنوان دهستان‌های نمونه پیشرفته ایرانی اسلامی اظهار کرد: دهستان‌های مذکور باید در حوزه‌های زیرساخت، فرهنگ، بهداشت و درمان و اشتغال الگو باشند.IMG_3886abdollahpoor

وی از شناسایی دهستان‌های زیر خط فقر در گیلان خبر داد و افزود: طرح ایجاد دهستان‌های پیشرفته ایرانی اسلامی در سه یا چهار دهستان توسط سپاه با کمک ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره)، بنیاد مستضعفان و دولت در استان اجرایی می‌شود.

فرمانده سپاه قدس گیلان با بیان اینکه طرح مذکور در مناطق غرب، شرق و جنوب استان اجرایی می‌شود، تصریح کرد: اکنون سه دهستان به عنوان نمونه الگوی پیشرفته ایرانی اسلامی در گیلان انتخاب شده و باید چهار محور مذکور در آن پیاده‌سازی شود.

عبدالله‌پور، ایجاد دهستان‌های پیشرفته ایرانی اسلامی را اقدامی بسیار ارزشمند خواند و بیان کرد: موضوع مذکور از پراکندگی در حوزه‌های عمرانی و آبادانی تا حد بسیاری جلوگیری می‌کند و می‌توانیم الگوی دهستان‌های پیشرفته ایرانی اسلامی را به تمام دولت‌ها نشان دهیم.

وی، ایجاد دهستان‌های پیشرفته ایرانی اسلامی را نیازمند کمک مجامع بسیج عنوان کرد و گفت: کارگروه‌های اشتغال و اقتصاد، فرهنگ، درمان و عمران مجامع بسیج باید در زمینه مذکور فعال شوند.

فرمانده سپاه قدس گیلان با اشاره به اینکه ایجاد دهستان‌های پیشرفته ایرانی اسلامی نیازمند اقدام جهادی نیروهای بسیجی است، خاطرنشان کرد: موضوع مذکور را مقام معظم رهبری از سپاه طلب کرده است و بسیجیان باید در این زمینه خط‌شکن باشند.

عبدالله‌پور در ادامه بر پیگیری برگزاری مجامع بسیج در شهرستان‌ها تأکید کرد و یادآور شد: فرمانده سپاه در نواحی در برگزاری مجامع بسیج و کارگروه‌های آن در شهرستان‌ها باید جدیت بیشتری داشته باشند.

وی با بیان اینکه تشکیل مجامع بسیج در شهرستان‌ها روبه پیشرفت است، اظهار کرد: بستر فعالیت‌های بسیاری در شهرستان‌ها فراهم است.

فرمانده سپاه قدس گیلان به اجرای برنامه‌ها توسط مجامع بسیج در آینده اشاره کرد و افزود: برنامه‌های مختلف با کارشناسی مجامع بسیج اجرایی می‌شود.

عبدالله‌پور با اشاره به اینکه موضوع اشتغال در روستاها تبدیل به مسائل بسیار حساس برای نظام شده است، بیان کرد: مسائل فرهنگی و اجتماعی در جامعه در مرز آسیب‌های جدی رسیده و اگر در این زمینه تلاش نکنیم و مشکلات برطرف نشود، احتمال دارد این موضوع‌ها در حفظ و پاسداری از انقلاب برای ما چالش‌های جدی به‌وجود آورد.

tel final1

Share