امام جمعه رشت:

اگر ایران اراده کند طومار آل‌سعود ۲۴ ساعته پیچیده می‌شود/اگر به رفتار خود ادامه دهد مجبور می‌شویم با قدرت نظامی او را به زباله‌دان تاریخ بیندازیم/ جهان اسلام آل‌سعود ابله را از عاملیت خانه کعبه بیرون کند/حج باید سیاسی باشد و محلی برای انجام رفتار جاهلانه نیست

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا خطیب جمعه رشت با اشاره به اینکه آل‌سعود کودک‌کش، یمن، سوریه و عراق را ویران کرده و علیه ایران ابراز وجود می‌کند، افزود: استکبار جهانی حتی به آل‌سعود توجهی ندارد و اگر ایران اراده کند در مدت ۲۴ ساعت طومار آل‌سعود را می‌پیچد اما به دنبال کشتار نیستیم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از فارس, آیت‌الله زین‌العابدین قربانی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این شهر با اشاره به ایام مناسک حج، حج را یکی از ارکان دین اسلام دانست و گفت: حج از واجباتی است که اگر فردی به طور عمد آن را ترک کند و بمیرد به دین یهود از دنیا رفته است.photo_2016-09-10_15-31-46

امام جمعه رشت با بیان اینکه اگر افراد ثروت بسیاری در راه خدا صدقه دهند جایگزین حج نمی‌شود، گفت: مردم باید حج را به‌جا آورند.

وی با اشاره با تاکید بر اینکه اگر حج به عمد به‌جا آورده نشود موجب کفر می‌شود، یادآور شد: گاهی دشمنان اجازه نمی‌دهند مسلمانان به مکه بروند و کسانی که کافر شدند و مانع رفتن حاجیان به طرف مسجدالحرام هستند برای آنها عذاب بزرگی است.

قربانی با تصریح بر اینکه خانه خدا متعلق به مسلمین است و مال آل‌سعود نیست، خاطرنشان کرد: حتی زمین‌های اطراف خانه کعبه قابل تصرف نیست.

وی به آیاتی در قرآن کریم درباره حج اشاره کرد و گفت: قرآن فرمود مسجدالحرام و خانه کعبه برای تمام مردم است و اهل مکه و دیگران در انجام فرایض در خانه کعبه یکسان هستند.

امام جمعه رشت با اشاره به اینکه در خانه کعبه تمام مسلمانان یک لباس می‌پوشند و فقیر و غنی یکسان هستند، ادامه داد: هر کس وارد خانه کعبه شود حتی قاتل هم باشد نمی‌توانند او را کیفر کنند.

وی اظهار کرد: خداوند کعبه را وسیله سرپا ماندن اسلام و مسلمانان قرار داده و حج باید سیاسی باشد و محلی برای انجام رفتار جاهلانه نیست.

قربانی با بیان اینکه هر شیطان کوچک و بزرگ بخواهد علیه اسلام نقشه‌هایی طرح کند وظیفه مسلمانان است که از أنها برائت جویند، ادامه داد: مسلمانان باید به طرف این شیاطین سنگ پرتاب کنند و امام خمینی(ره) فرمود اگر حجی برائت از مشرکان را نداشته باشد بی‌معنا است.

اگر ایران اراده کند طومار آل‌سعود ۲۴ ساعته پیچیده می‌شود

وی عرفه را جای خودسازی، کسب معرفت و خداشناسی دانست و تصریح کرد: آل‌سعود یک عده شتر چران بی‌سواد و بی‌فرهنگ هستند که توسط استعمار ریاست حرمین را به‌عهده گرفتند.

خطیب جمعه رشت با اشاره به اینکه آل‌سعود کودک‌کش، یمن، سوریه و عراق را ویران کرده و علیه ایران ابراز وجود می‌کند، افزود: استکبار جهانی حتی به آل‌سعود توجهی ندارد و اگر ایران اراده کند در مدت ۲۴ ساعت طومار آل‌سعود را می‌پیچد اما به دنبال کشتار نیستیم.

 جهان اسلام آل‌سعود ابله را از عاملیت خانه کعبه بیرون کند

وی اضافه کرد: آل‌سعود با خرید میلیاردها دلار امکانات نظامی به دنبال فعال کردن کارخانه‌های استکبار بوده و جهان اسلام باید برای اداره خانه خدا فکری کند و آل‌سعود ابله را از عاملیت خانه کعبه دور بیندازد.

قربانی به فاجعه منا اشاره کرد و گفت: سال گذشته ۷ هزار نفر از حاجیان را شهید کردند که ۵۰۰ نفر متعلق به ایران است و در مدت یک سال گذشته حاضر به معذرت‌خواهی نشدند و مقام معظم رهبری درخواست تشکیل کمیته حقیقت‌یاب کرده است.

وی با ابراز امیدواری بیداری دنیای اسلام از خواب غفلت، اظهار کرد: اگر آل‌سعود بخواهد به رفتار خود ادامه دهد مجبور می‌شویم با قدرت نظامی او را به زباله‌دان تاریخ بیندازیم.

خطیب جمعه رشت با تسلیت سالروز شهادت امام محمد باقر(ع) بیان کرد: امام باقر(ع) بین ائمه(ع) از جایگاه ویژه‌ای برخوردار بوده و فرهنگ اصیل تشیع را پس از پدر توانست با شاگردانی که تربیت کرد به جهان علم و دانش خدمت کند.

وی درباره روز عرفه و شهادت مسلم بن‌عقیل، گفت: امام حسین(ع) از خانه خدا خارج شد تا ایشان را در کعبه به شهادت نرسانند و حرمت خانه خدا از بین نرود.

قربانی با اشاره به شهادت آیت‌الله مدنی و درگذشت آیت‌الله طالقانی، افزود: آیت‌الله طالقانی به دلیل خون دلی که دشمنان به او دادند روح از بدنش خارج شد و آیت‌الله مدنی نیز توسط منافقان به شهادت رسید.

وی طالقانی را از پیشگامان انقلاب دانست و یادآور شد: طالقانی امید روشنفکران و دانشگاهیان و ابوذر زمان، شجاع و نخستین امام جمعه تهران بود.

خطیب جمعه رشت با بیان اینکه روز عرفه دعای امام حسین(ع) فراموش نشود، افزود: در مساجد و حسینیه‌ها دعای عرفه را زمزمه کنیم.

وی با تصریح بر اینکه مقام معظم رهبری به محور بودن خانواده تأکید کردند، گفت: شبکه‌های ماهواره‌ای به دنبال از بین بردن خانواده هستند و تبلیغات سوء دشمنان در جامعه اسلامی تاثیر گذاشته است.

 قربانی خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری فرمودند دنیای امروز به مقدسات ما هجوم آورده و حوزویان باید پاسخگوی شبهات باشند و دانشگاهیان و حوزویان در این زمینه به مردم شبهات مردم پاسخ دهند.

tel final1

Share