با حضور مسرور و رییس دانشگاه گیلان

انعقاد تفاهم نامه همکاری منطقه آزاد انزلی و دانشگاه گیلان در راستای توسعه همکاریهای علمی،آموزشی و پژوهشی

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ، تفاهم نامه همکاری سازمان منطقه آزاد انزلی و دانشگاه گیلان درراستای توسعه همکاریهای علمی،آموزشی و پژوهشی منعقد شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا رضا مسرور رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل سازمان در جلسه انعقاد تفاهم نامه همکاری سازمان منطقه آزاد انزلی و دانشگاه گیلان در راستای توسعه همکاری های علمی، آموزشی و پژوهشی که معاونین و مدیران دو نهاد نیز حضور داشتند، بررسی علمی راهکارهای توسعه صادرات به کشورهای حاشیه دریای خزر و سایر کشورها را به عنوان سرلوحه همکاری پژوهشی دو جانبه مطرح کرد و اظهار داشت: ساز و کارهای کسب درآمد از صنعت توریسم، دومین حوزه همکاری دو جانبه می تواند قلمداد شود; به ویژه با عنایت به لزوم ایجاد زیرساخت در این بخش و نهادینه سازی فرهنگ جذب گردشگر می تواند مورد توجه قرار گیرد.

Mr-masror-&-rais-daneshgah-gilan-3-1395.06.16مهندس مسرور با تصریح بر اینکه مدل همکاری سازمان منطقه آزاد انزلی و دانشگاه گیلان می توان به یک الگوی مناسب در سطح کشور تبدیل شود، افزود: با توجه به نقش کلیدی مجتمع بندری کاسپین در توسعه اقتصادی استان و کشور، همکاری علمی در خصوص ابعاد مختلف آن می تواند مورد توجه قرار گیرد.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی با بیان نهادینه شدن امور مرتبط با آموزش در این سازمان از اهمیت بهره گیری از ظرفیت های پژوهشی در رفع مسائل محیط پیرامونی منطقه در حوزه های صنعت، خدمات و گردشگری سخن گفت و اضافه کرد: با توجه تجربه فعال سازی ۴۰ واحد صنعتی طی دو سال اخیر در این منطقه از سوی سازمان، می توان از توانمندیهای پژوهشی در حل مسائل برخی واحدهای صنعتی بهره برد.

ایشان به تشریح اهمیت تفکر استراتژیک پرداخت و با اشاره به بهره گیری این سازمان از طرح جامع مصوب در برنامه ریزی و اجرای پروژه ها و طرح ها، افزود: مباحث زیست محیطی و طرح جامع گردشگری نیز می تواند در همکاری های دو جانبه موثر باشند.

وی با بیان اینکه استفاده از توانمندسازی it و ظرفیت مباحث GIS در پیشبرد اهداف کشور و منطقه بهره برد، ادامه داد: جامعه و کشور را نمی توان بدون بهره گیری از علم و تخصص لازم اداره کرد.

رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی با اشاره به اینکه این منطقه می تواند پایلوت اجرای طرح های مختلف اقتصادی، صنعتی و علمی و فرهنگی در سطح ملی باشد اظهار داشت: وجود دانشگاهی با چنین ظرفیت منابع انسانی در گیلان برای استان یک فرصت است.

وی حل مسائل پیرامونی سازمان در حوزه های مختلف به ویژه واحد های صنعتی را از طریق پژوهش امکان پذیر دانست و افزود: از سوی دیگر می توان از پتانسیل کلینیک صنعت دانشگاه گیلان بهره برد و در زمینه برگزاری دوره های مشترک دانشگاه گیلان با دانشگاه های معتبر دنیا در منطقه آزاد انزلی و حمایت از محصولات کشاورزی ارگانیک و صنایع دستی نیز می توان به همکاری پرداخت.

در ادامه این دیدار دکتر احمد رضی رئیس دانشگاه گیلان به بیان آماری از دانشجویان، رشته ها و حوزه های کاری این دانشگاه پرداخت و با بیان اینکه دانشگاه گیلان به عنوان بزرگترین دانشگاه شمال کشور در رتبه هشتم دانشگاه های ایران قرار دارد از حضور این دانشگاه در فهرست ۱۰۰ دانشگاه برتر جهان خبر داد.

وی با بیان اینکه از طریق تولید دانش، تربیت نیروی متخصص ماهر و مشارکت در رفع تخصصی مسائل بهمراه تأسیس مرکز رشد دانشگاهی، کلنیک صنعت و پژوهشکده حوزه آبی خزر تلاش کرده نقش خود را در توسعه استان و کشور ایفا نماید، گفت: با عنایت به نقش منطقه آزاد انزلی در توسعه استان و توجه مدیریت عالی آن به مباحث از منظر علمی و آکادمیک، آماده قرار گرفتن در کنار منطقه آزاد می باشیم.

رئیس دانشگاه گیلان با اشاره به تقدیر وزیر علوم از این دانشگاه به دلیل توسعه ارتباطات بین المللی، توسعه ارتباطات بین المللی را از مأموریت های مشترک دو نهاد ارزیابی کرد و گفت: حضور علمی-پژوهشی در مسائل منطقه ای و ملی را پیگیری می کنیم.

وی با اشاره به حضور این دانشگاه در تدوین بخش استانی برنامه ششم توسعه کشور، سهم دانشگاه گیلان را در جذب اعتبارات پژوهشی استان ۵۰ درصد اعلام کرد و افزود: یکی از ظرفیت های بزرگ استان منطقه آزاد انزلی است و برای همکاری در زمینه هایی همچون محیط زیست، طرح جامع گردشگری، مطالعاتGIS، محدوده های صنایع Hi Tech، ظرفیت و توانمندی همکاری مشترک وجود دارد.

گفتنی است در حاشیه این نشست، تفاهم نامه همکاری دو جانبه سازمان منطقه آزاد انزلی و دانشگاه گیلان در هفت ماده به منظور استفاده بهینه از توانمندی ها، امکانات موجود و زمینه های علمی مشترک و همچنین ایجاد و گسترش همکاری های علمی، تحقیقاتی، آموزشی و کاربردی طرفین، با مدت اعتبار پنج سال منعقد شد.

tel final1

Share