در گردهمایی تعاونی ها شهرستان فومن مطرح شد:

افتخاری:نیاز به آچار به دستان داریم نه پشت میز نشینان/واقفی: نبود تعاونی کلوچه پزان فومن حلقه گم شده در تعاونی هاست

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا افتخاری با اشاره به وجود نیروهای متخصص و متعهد در کشور گفت: امروز در ادارات ما این نیروهای متخصص و متعهد در جای خود نیستند و باید افراد در جایگاه خود قرار گیرند.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،گردهمایی تعاونی ها به مناسبت هفته تعاون در تالار اداره ارشاد شهرستان فومن برگزار شد.

نبود تعاونی کلوچه پزان فومن حلقه گم شده در تعاونی هاستphoto_2016-09-10_13-06-10

به گزارش خبرنگار دیارمیرزا از فومن، حسین واقفی، رئیس اداره تعاون،کار و رفاه اجتماعی شهرستان فومن در جمع  تعاونی های شهرستان فومن گفت: تعاون یعنی یاری کردن، باهم و در کنار هم بودن و در واقع دموکراسی است. امروزه در کشورهای دنیا تعاونی هایی وجود دارند که با ۶ میلیون نفر جمعیت در قالب یک تعاونی فعالیت می کنند.

وی از درصد پایین نقش تعاونی ها در کشور خبر داد و گفت: در شهرستان فومن ۴۰۰ تعاونی با ایجاد اشتغال برای ۱۱۸۲ مشغول فعالیت هستند که شامل تعاونی صنایع دستی، شن و ماسه، دهیاران، مرغداری، تاکسی بیسیم، مسکن مهر، مسکن بسیجیان و … است.

رئیس اداره تعاون،کار و رفاه اجتماعی شهرستان فومن از وجود دو هزار و ۹۷۵ تعاونی در گیلان خبر داد و افزود: با این تعداد تعاونی در استان برای ۳۲ هزار و ۱۶۸ هزار نفر اشتغال ایجاد شده است.

وی با بیان اینکه ۱۰۰ درصد صید ماهی در گیلان در دست تعاونی ها است گفت: در فومن نیز بزرگترین باغ کیوی (۶ هکتاری) در دست تعاونی ها قرار دارد.

واقفی از پیگیری در خصوص تعاونی توسعه عمران فومن خبر داد و اظهار داشت: این تعاونی با حضور ۱۷ نفر از روسای ادارات و فعالان اقتصادی در شهرستان فومن تشکیل و در حال عضو گیری می باشد که مسلما می تواند در توسعه و اشتغال شهرستان تاثیر گذار باشد.

وی عنوان کرد: تعاونی کلوچه پزان حلقه گم شده ی تعاونی های شهرستان فومن است زیرا این شهرستان ۲۰۰ کلوچه پز دارد که برای تامین مواد اولیه هزینه زیادی را متحمل می شوند در حالی که اگر تعاونی وجود داشته باشد کلوچه پزان هزینه کمتری را متقبل می شوند.

وی تعاونی دانش بنیان را برای فارغ التحصیلان دانشگاه ها بسیار ضروری خواند و گفت: این تعاونی ها می تواند اختراعات و نوآوری های زیادی به همراه داشته باشند.

واقفی آموزش را حلقه مفقوده تعاونی ها دانست و تصریح کرد: در سال گذشته ۳ هزار ساعت آموزش داشتیم که این مقدار کافی نیست.

وی از نبود نظارت بر تعاونی ها در گذشته خبر داد و افزود: هر شرکت تعاونی که اساسنامه خود را به روز نکند تعاونی نیست.

وی در پایان با بیان اینکه تعاونی ها باید به روز و با روحیه اعتقادی و تعاونگرایانه افزایش یابند گفت: تعاونی ها باید خودشان را باور داشته باشند.

photo_2016-09-10_13-06-03علی پناه: به زودی تعاونی توسعه عمران در شهرستان فومن به ثبت می رسد

علی پناه رئیس امور تعاونی های اداره کل تعاون استان گیلان ضمن تقدیر و تشکر از حضور اعضای تعاونی های شهرستان فومن و نیز نماینده مردم فومن و شفت در مجلس شورای اسلامی در این گردهمایی گفت: ما در هفته تعاون ۶ طرح را در قالب تعاونی ها با ایجاد اشتغال برای ۱۳۰ نفر افتتاح کردیم.

وی تشکیل تعاونی ها را فضای مناسب برای کسب و کار خواند و گفت: در طی دو سال گذشته با تشکیل تعاونی ها فضای کسب و کار در گیلان به رتبه اول رسیده که نشان از سرمایه پذیری استان است.

رئیس امور تعاونی های اداره کل تعاون استان گیلان پیگیری و تلاشهای استاندار گیلان را بسیار حائز اهمیت خواند و گفت: اگر چه با کاهش تسهیلات مواجه بودیم اما رتبه بیکاری دز استان کاهش یافته است که این نشان از همدلی و ایجاد اشتغال توسط تعاونی ها است.

علی پناه از برندسازی و بستر سازی مناسب شرکت های تعاونی در گیلان خبر داد و گفت: برای اولین بار دو شرکت تعاونی برتر ملی در دو رشته به گیلان اختصاص یافت که شامل پرورش ماهیان خاویاری با ۲ میلیون تن صادرات به کشورهای اروپا و ایجاد اشتغال برای ۵۰ نفر و دیگری اتحادیه مصرف تعاونی های دولت است.

وی مهندس واقفی را یک تعاونگر دانست و گفت: ایشان اعتقاد به کار تعاونی دارند، کارهای بزرگی کرده و پیگیر کار تعاونی ها است.

وی با بیان اینکه توسعه تعاونی ها مردمی و با حمایت مردم صورت می پذیرد گفت: تعاونی زمانی بزرگ می شود که سود دهی داشته باشد.

علی پناه با اشاره به اینکه در گیلان تعاونی توسعه عمران تا امروز ۶ هزار عضو در گیلان جذب کرده است گفت: طبق آماری که از تشکیل و عضوهای این تعاونی در شهرستانها در دست است، این تعاونی در شهرستان فومن به زودی به ثبت می رسد چون بیشترین عضو گیری را داشته است.

وی به گفته واقفی در مورد کلوچه پزان اشاره کرد و افزود: این اتفاق می تواند کار بزرگی باشد.

افتخاری: نیاز به آچار به دستان داریم نه پشت میز نشینان

photo_2016-09-10_13-06-18حجت الاسلام افتخاری نماینده مردم فومن و شفت در مجلس شورای اسلامی در جمع تعاونگران شهرستان فومن گفت: آنچه در این جمع مهم است دور هم جمع شدن اعضای تعاونی ها است و این یعنی همدلی، همراهی و مشارکت.

وی با اشاره به گفتمان رهبر معظم انقلاب در خصوص اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل اشاره کرد و افزود: اهمیت تعاون در کتب دینی و اسلامی و اهتمام به آن بر کسی پوشیده نیست و در قالب تعاون مشکلات قابل جبران است.

نماینده مردم فومن و شفت گفت: باید تلاش کنیم صنعتگران و تولید کنندگان موفقی باشیم و هرگز تعاونی را به چشم سرمایه جمع شده و مادی نبینیم. ما امروز در کشور نیاز به مهارت، مهارت پروری و آچار به دستان داریم نه پشت میزنشینان.

افتخاری به فرسودگی ناوگان هوایی اشاره کرد و افزود: فرسودگی ناوگان هوایی که یک زنگ خطر است باید به دست جوانان نخبه و آچار به دست بر طرف گردد.

ادغام وزارتخانه ها کاری غیر حساب شده بود

نماینده مردم فومن و شفت در مجلس با بیان اینکه راه برون رفت از مشکلات اقتصادی پول های سرگردان در مملکت می باشد، اظهار کرد: این پول ها باید از وزارتخانه ها جمع شود.

وی ادغام وزارتخانه ها را کار غیر حساب شده دانست و گفت: اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی هر کدام به تنهایی وزارتخانه بزرگی هستند.

افتخاری مشارکت مردم در اقتصاد و استفاده از سرمایه ها را راه برون رفت از مشکلات دانست و افرود: اشتغال کوچک با مدیریت و جمع شدن در کنار هم می تواند به اقتصاد کشور کمک کند.

وی با اشاره به وجود نیروهای متخصص و متعهد در کشور گفت: امروز در ادارات ما این نیروهای متخصص و متعهد در جای خود نیستند و باید افراد در جایگاه خود قرار گیرند. مدیران کل باید از خود نبوغ فکری داشته باشند و از ترس دوری کنند.

افتخاری خطاب به مسئولان و روسای ادارات حوزه انتخابیه خود گفت: مسئولان بدانند که اگر مشکلی در مدیریت داشته باشند بنده اول به شخص خودشان خواهم گفت نه به مدیران کل.

روسای ادارات باید خودشان مشکلات مردم را حل کنند نه با سفارش

photo_2016-09-10_13-28-05وی دمیدن روح معنوی را در کشور راهی برای از بین رفتن فیش  های حقوقی نجومی و اختلاس ها خواند و گفت: ما نیازمند نیروی متخصص و متعهد هستیم زیرا این کشور سرشار از سرمایه های چون معادن، خاک، آب و … است.

نماینده مردم فومن و شفت در مجلس مشکل امروز جامعه را استفاده نکردن از نیروی متخصص و متعهد دانست و گفت: امروز روسای ادارات باید خود مشکلات مردم را حل کنند نه با سفارش و نامه نگاری ها.

افتخاری رفع بیکاری و اشتغال را به دست تعاونی ها قابل حل خواند و گفت: فعال کردن تعاونی روستایی می تواند باری از بیکاری جامعه بردارد.

وی با اشاره به اینکه باید نظارت برعملکرد تعاونی وجود داشته باشد گفت: تشکیل تعاونی و بعد رها کردن یعنی نابودی شهر و استان. تشکیل تعاونی باید با فروش کالای تولیدی همراه شود.

گفتنی است در این گردهمایی از تعدادی از تعاونی های برتر از جمله شرکت نقش هنر و تولید کنندگان و همچنین از تعدادی از خبرنگاران از جمله خبرنگار دیارمیرزا، صدا و سیما و عصر گیلان که بیشترین فعالیت خبری را در عرصه تعاون داشتند تجلیل شد.

 

tel final1

Share