دیارمیرزا گزارش می دهد

افتتاح ۸ کلینیک حقوق شهروندی در گیلان/عباسی: در بسیاری از زمینه ها حقوق شهروندان در کشور رعایت نمی شود

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، معاون حقوق بشر و امور بین الملل وزارت دادگستری گفت: در اهمیت حقوق شهروندی همین بس که یک فصل قانون اساسی کشور به این موضوع می پردازد. اما متاسفانه در بسیاری از زمینه ها حقوق افراد در کشور رعایت نمی شود.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، آیین افتتاح همزمان هشت کلینیک حقوق شهروندی در شهرستان های رشت، لاهیجان، رودسر، بندر انزلی و لنگرود برگزار شد.

photo_2016-09-16_10-39-19به گزارش خبرنگار دیارمیرزا از رشت, رضا جعفری معاون امور اجتماعی بهزیستی گیلان در این مراسم با بیان اینکه در راستای تفاهمنامه کشوری فی ما بین معاونت حقوق بشر و بین الملل وزارت دادگستری با کانون کلینیک مددکاری اجتماعی تحت نظارت بهزیستی این کلینک ها در استان گیلان افتتاح می گردد، گفت: هدف اصلی این کلینک ها آموزش حقوق شهروندی و حمایت حقوقی از شهروندان است.

وی با اشاره به اینکه این کلینیک ها برای تمام شهروندان است، افزود: این کلینیک ها سعی دارند تا شهروندان به حقوق واقف گردند و همچنین احساس تکلیف بیشتری در قبال وظایف خود نمایند.

جعفری کاهش آسیب های اجتماعی را مهم دانست و افزود: بسیاری از افراد بدون اینکه بدانند حقوق سایرین را پایمال می کنند که ما در تلاشیم این معضل حل گردد.

همکاری بهزیستی با سایر نهادها

پارسی مدیرکل بهزیستی گیلان نیز در این مراسم با بیان اینکه ۱۱ کلینیک مددکاری در استان گیلان داریم، گفت: در این کلینک ها از افراد متخصص استفاده می شود.

وی گفت: ارتباط سازمان بهزیستی گیلان با سایر نهادها بسیار مطلوب است و تفاهم نامه های متعددی را امضا کردیم و به وسیله این همکاری ها می توان بسیاری از مشکلات مرتفع گردد.

در بسیاری از زمینه ها حقوق شهروندان در کشور رعایت نمی شود/جلوگیری از آسیب های اجتماعی نیازمند یک حرکت جهادی و انقلابی است

محمد عباسی معاون حقوق بشر و امور بین الملل وزارت دادگستری ضمن تبریک اعیاد قربان و غدیر، اظهار کرد: وقتی از حقوق بشر صحبت می کنیم یعنی ارزش های مبتنی بر کرامت انسانی و وقتی آن را در یک کشور عملی می کنیم برابر است با حقوق شهروندی.

وی افزود: در اهمیت حقوق شهروندی همین بس که یک فصل قانون اساسی کشور به این موضوع می پردازد. اما متاسفانه در بسیاری از زمینه ها حقوق افراد در کشور رعایت نمی شود.

عباسی با اشاره به اینکه حقوق شهروندی بسته ای نیست که از شرق یا غرب بیاید و در کشور عملی شود، افزود: برای جلوگیری از آسیب های اجتماعی نیازمند یک حرکت جهادی و انقلابی است.

معاون حقوق بشر و بین الملل وزارت دادگستری همچنین ادامه داد: برطرف کردن آسیب های اجتماعی کار یک سازمان نیست و باید همه مردم و سازمان ها دست به دست هم دهند. هیچ دولتی چه چپ و چه راست تا کنون به تنهایی نتوانسته مشکلات شهروندان را برطرف نماید بنابراین باید دولت ها به سازمان های مردم نهاد اهمیت دهند.

عباسی با بیان اینکه هر زمان کار را به مردم واگذار کردیم به نتیجه مطلوب رسیدیم، اظهار داشت: دولت باید نقش هدایتگر را داشته باشد و این سازمان ها را حمایت کند.
معاون حقوق بشر و بین الملل دادگستری اظهار کرد: دولت تدبیر و امید سعی دارد با احداث کلینیک شهروندی در سرای محلات بسیاری از مشکلات شهروندان را برطرف نماید.
وی در پایان گفت: یک حقوق دان، یک روانشناس و یک مدادکار هسته اصلی کلینیک های شهروندی را تشکیل می دهد.

لزوم برگزاری دوره بازآموزی شرح وظایف کارمندان

یونس رنجکش مدیرکل امور اجتماعی استاندار گیلان با بیان اینکه فرهنگ سازی مشکلی است که در زمینه حقوق شهروندی وجود دارد، گفت: امیدواریم برنامه ریزی ها در راستای فرهنگ سازی باشد.
رنجکش پیشنهادبرگزاری  دوره بازآموزی شرح وظایف برای کارمندان دولت را ارائه داد و اظهار کرد: بسیاری از کارمندان وظایف خود را در پست هایی که هستند نمی دانند و این موضوع باعث نارضایتی مردم می گردد.

خبرنگار: صابر عاشری

photo_2016-09-16_10-39-05
tel final1

Share