در همایش سراسری مدیران کل حراست استانداری‌ها و سازمان‌های تابعه‌ی وزارت کشور مطرح شد:

استاندار گیلان:حراست چشم بینای مدیران ارشد است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،استاندار عصر امروز در همایش سراسری مدیران کل حراست استانداری‌ها و سازمان‌های تابعه‌ی وزارت کشور که به میزبانی گیلان برگزار شد گفت: مدیران حراست ضمن دارا بودن ویژگی هایی از قبیل آگاهی، بصیرت و هوشیاری چشم بینای مدیران ارشد هستند و در جهت حفظ کرامت و ارزش های انسانی گام بر می دارند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا محمدعلی نجفی در این همایش که با حضور مشاور وزیر کشور و رئیس مرکز حراست وزارت کشور و  مدیران کل حراست استانداری ها و سازمان های تابعه وزارت کشور برگزارشد افزود: مأمن علویان و تشکیل سلسله آل بویه به عنوان نخستین حکومت شیعی و رشادت های میرزاکوچک جنگلی در زمان مشروطیت بخشی از سابقه ی درخشان تاریخی گیلان است.IMG_0548

وی خاطرنشان کرد: در دوران مبارزات انقلابی و دفاع مقدس نیز گیلان با تقدیم ۸ هزار شهید سهم بسزایی در دفاع از کیان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایفا کرده که نشان از شهامت،شجاعت و آزادگی مردم این مرز و بوم است.

وی به همسایگی گیلان با ۴ کشور حاشیه ی دریای خزر اشاره و اظهار داشت: در حال حاضر از نظر مسائل امنیتی، مرز های دریایی و زمینی گیلان در رتبه برتر کشور قرار دارد و جزء امن ترین استان ها هستیم.

نماینده عالی دولت در گیلان به فعالیت های گسترده دولت تدبیر و امید تحت رهنمودهای رهبر معظم انقلاب در ایجاد فضای امن و مناسب برای توسعه کشور اشاره کرد و گفت: باید تلاش کنیم در کنار توسعه به حفظ ارزش های انقلاب ، اخلاق ، نظام فرهنگی و زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا توجه داشته باشیم.

وی با قدردانی از تلاش های دکتر رحمانی فضلی و وزارت کشور به عنوان دستگاه برتر ملی در جشنواره شهید رجایی افزود: از فرصتی که برای خدمت به مردم برای ما فراهم شده است در جهت رفع مشکلات معیشتی جامعه گام برداریم.

استاندار گیلان به حساسیت ویژه ی رهبر معظم انقلاب در مسائل اجتماعی کشور اشاره و تصریح کرد:  مسائل اجتماعی از مهم ترین مواردی است که مسوولان حراست با حفظ امنیت جامعه مانع از بهم ریختن اذهان عمومی می شوند.استاندار_۰

وی بخش حراست را چشم بینای مدیران ارشد عنوان کرد و افزود: مدیران حراست ضمن دارا بودن ویژگی هایی از قبیل آگاهی، بصیرت و هوشیاری در جهت حفظ کرامت و ارزش های انسانی گام بر می دارند.

نجفی با بیان اینکه گیلان استانی است که همیشه به اندازه ی جمعیت خود مسافر دارد گفت: در برخی استانهای زائرپذیر سرانه ای تحت عنوان سرانه ی زیارت تعریف شده است اما برای استانهای گردشگرپذیری همچون گیلان سرانه ای درنظر گرفته نشده است.

وی تحول و رشد تمامی شاخص های گیلان در دولت یازدهم را جزء افتخارات بیان کرد و افزود: رتبه نخست کشور در زمینه بهبود فضای کسب و کار از سال ۹۲ تا ۹۴، کسب رتبه دوم کشوری افزایش نرخ مشارکت اقتصادی و بهبود ۱۵ پله ای نرخ بیکاری از رتبه ۵ در سال ۹۱ به رتبه ۲۰ در سال ۹۴ بخشی از توفیقات سه ساله دولت در این استان بوده است.

وی تصریح کرد: در تلاشیم بخشی از مسائل اشتغال استان را با رویکرد استفاده از فناوری های دانش بنیان و حمایت از فارغ التحصیلان مرتفع نماییم.

نماینده عالی دولت در گیلان به حضور قوی سرمایه گذاران در بخش های صنعتی،کشاورزی و گردشگری استان اشاره و خاطرنشان کرد: ستاد تسهیل سرمایه گذاری و نیز کارگروه رفع موانع تولید از ابتکارات گیلان بوده و توانستیم از فرصت سال اقتصاد مقاومتی بیشترین بهره را در برطرف کردن مشکلات تولیدکنندگان ببریم.

وی به دیگر خدمات دولت تدبیر و امید در گیلان اشاره کرد و افزود: ظرفیت تخلیه و بارگیری بندر انزلی در سه سال گذشته از ۷ میلیون تن به ۱۱ میلیون تن رسیده است و با تکمیل مجتمع بندری کاسپین منطقه آزاد انزلی ظرفیت تخلیه و بارگیری تا ۴۰ میلیون تن خواهد رسید.

نماینده ولی فقیه در گیلان نیز در این نشست گفت: شما مسوولان حراست با دقت نظر و تلاش خود مانع از نفوذ عوامل نفوذی و خرابکار میشوید در طول تاریخ دشمنان با نفوذ در بین خادمان نظام توانستند شهیدان رجایی و با هنر را به شهادت برسانند اما شما با همت و نگاه دقیق خود میتوانید نظام را در برابر افراد نفوذی حفظ کنید.IMG_0589

وی افزود: با انتخاب افراد شایسته ای که با استعداد و توانمند هستند میتوان مانع از نفوذ شد.

امام جمعه رشت تاکید کرد: دشمنان باید بدانند چشمان تیز بین سربازان گمنام امام زمان عج ناظر بر رفتارشان است.

نماینده ولی فقیه افزود :شما باید در حفظ و حراست نظام کوشا باشید و در بررسی گزارش ها نهایت دقت را داشته باشید چون گاهی اوقات برخی افراد تلاش می کنند با گزارشات نادرست به افراد کاردان آسیب برسانند.

آیت الله قربانی خاطر نشان کرد: در زمان طاغوت جامعه به ابتذال کشیده شده بود و با حرکت امام خمینی (ره) وضعیت اجتماعی و فرهنگی جامعه به شرایط ایده آل رسید و اگر انقلاب اسلامی نبود چیزی از دین باقی نمی ماند.

tel final1

Share