در جمع خبرنگاران مطرح شد

از هبوط آدم تا کربلای ۵ با فصل شیدایی در گیلان/نمایش فصل شیدایی دغدغه جامعه است/ ایاب و ذهاب رایگان به محل نمایش/پیش بینی استقبال گسترده مردمی

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا محمد نیاکان مجری طرح فصل شیدایی نیز با اشاره به اینکه این نمایش از بهترین هاست گفت: افتخار میکنم که فصل شیدایی در هر استانی که برگزار شد با استقبال مواجه شده است و این نشان از فرهنگ عمیق مذهبی و دینی مردم کشور ما دارد.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا حجت الاسلام سعید مهدوی دبیر جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی گیلان با بیان این مطلب که از وظایف ما انتقال درست مفاهیم دینی به جامعه است, گفت: یکی از بهترین روشهای انتقال دین خدا و مفاهیم دینی استفاده از ابزار هنر نمایش است.photo_2016-09-11_12-49-32

به گزارش خبرنگار دیارمیرزا از رشت, مهدوی با اشاره به اینکه هنر نمایش در زمان طاغوت در دست جبهه باطل قرار داشت گفت: با عنایت نهادهای انقلابی، سپاه پاسداران و تشکل های همسو مثل مجموعه مهنا (مرکز هنرهای نمایشی انقلاب اسلامی)این ابزار وسیله ای برای نشر افکار دینی و انقلابی در جامعه شد.

وی افزود : فصل شیدایی حادثه بزرگی دیگری بعد از برگزاری کنگره هشت هزار شهید در استان گیلان است که این نمایش دارای بخش های متعددی از هبوط حضرت آدم تا مسیر ظهور, اجرای نهضت جنگل, انقلاب اسلامی و دفاع مقدس بخصوص عملیات کربلای ۵ است که گیلانیان نقش زیادی در این عملیات داشتند.

 ایاب و ذهاب رایگان به محل نمایش

در ادامه این نشست عباس بایرامی معاون هماهنگ کننده سپاه قدس گیلان گفت: جامعه امروزی تحت رصد ابزاری مختلف فرهنگی دشمنان است و اجرای نمایشهای فرهنگی از ضرورتهای جامعه است و تمام کسانی که دغدغه فرهنک دارند باید با قدرت بیشتر وارد عمل شوند.

بایرامی افزود : فصل شیدایی نمایش بسیار بزرگی است که تاکنون هیچ نمایشی با چنین وسعتی در گیلان اجرا نشده بود و برای بهتر شدن و اثر بخش بودن این نمایش سپاه گیلان پس از برگزاری کنگره هشت هزار شهید در گیلان بار دیگر به عنوان یک عنصر فرهنگی وارد عرصه شده است و هر شب بیش از هشتصد نفر از عوامل انتظامی و خادمین در این اجرای بهتر شدن نمایش فعالیت می‎کنند.

وی گفت: برای سهولت در رفت و آمد بازدیدکنندگان این نمایش جلسات متعددی با فرماندار رشت, بخشداران, معاون عمرانی و منابع انسانی استانداری داشته ایم و قرار شد برای تردد در میدان مصلی به سمت گیل با اتوبوس های شهری هماهنگ شود و کسانی که با خودرو های شخصی تمایل دارند بیایند می‎توانند تا مصلی آمده و خودروی خود را در پارکینگ مصلی بگذارد و با وسیله ایاب و ذهاب در محل نمایش حضور یابد.

نمایش فصل شیدایی دغدغه جامعه است

در پایان این نشست نیز دستیار اول کارگردان فصل شیدایی با بیان اینکه اجرای فصل شیدایی از دغدغه های جامعه فعلی است گفت: مجموعه بزرگ فصل شیدایی در واقع دغدغه کارگردان و نویسنده این مجموعه به مسایل دینی و اجتماعی است.

حسن بذار افزود : اجرای این نمایش با یک فرمول و تفکر خاص انجام میشود که کمتر در ایران از آن استفاده شده است. نمایش فصل شیدایی تا کنون در ۵ استان کشور به نمایش درآمده است و بارها اتفاق افتاده است که مدت زمان نمایش تمدید شده و با استقبال چشمگیری روبرو شده است.

وی با اشاره به اینکه بسیار خوشحالم که فصل شیدایی در گیلان نیز به اجرا در می آید گفت: این نمایش دارای ۱۱ بخش است و در حال حاضر ۱۰ روز است که با بازیگران در حال تمرین هستیم و تعداد بازیگرانی که در این نمایش مشغول هستند ۱۴۰ هنرمند است که بسیاری از آنها بومی هستند و نقش های اصلی این نمایش را بازیگران که از تهران و در ستاد کار می‎کنند بر عهده دارند.

پیش بینی استقبال گسترده مردمی

محمد نیاکان مجری طرح فصل شیدایی نیز با اشاره به اینکه این نمایش از بهترین هاست گفت: افتخار میکنم که فصل شیدایی در هر استانی که برگزار شد با استقبال مواجه شده است و این نشان از فرهنگ عمیق مذهبی و دینی مردم کشور ما دارد.

وی گفت: سال گذشته فصل شیدایی به زبان عربی در مسیر نجف به کربلا به اجرا درآمد و امسال نیز در نظر داریم تا این نمایش را برای زائرین امام حسین(ع) اجرا کنیم.

گفتنی است نمایش فصل شیدایی از ۲۴ شهریور ماه تا ۲ مهر ماه در دهکده مقاومت (محوطه ورودی لشکر ۱۶ قدس) اجرا می‎شود.

علاقه‌مندان می‌توانند از طریق سایت اینترنتی سراج۸ به آدرس www.seraj۸.ir بلیط حضور در نمایش به تفکیک شب‌های اجرا را الکترونیکی و رایگان دریافت کنند که به ازای هر کد ملی یک بلیط صادر می‌شود.

tel final1

Share