ثابت قدم شهردار رشت

ارتقاء سطح اقتصادی شهروندان با محوریت گردشگری برپایه هویت‎های بومی و محلی/برای ارتقای کیفیت بازآفرینی شهری باید گام هابی در راستای آموزش نسل آینده برداشته شود

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، ثابت قدم با تاکید براینکه هر ارتقا کیفی علاوه بر عقلانیت نیازمند هزینه های اقتصادی است, گفت: برای تحقق این امر علاوه بر نگاه خلاقانه و نوآور باید یک برنامه ریزی منسجم و سیستماتیک برای استفاده از ظرفیت های اقتصادی داشته باشیم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، سید محمدعلی ثابت قدم شهردار رشت, در مراسم افتتاح پل عابرپیاده با گرامیداشت عید غدیر خم اظهار داشت: نگاه انسانی به توسعه در فضاهای عمومی شهر ابتدا به انسان و سپس به صنایعی چون خودرو که منبعث از ساخت انسانی توجه دارد.poles1

 ثابت قدم با تاکید بر توجه به انسان در توسعه تصریح کرد: پل عابرپیاده در راستای توجه به اقشار مختلف جامعه از جمله سالمندان, کودکان, بانوان و کلیه کسانی که نیازمند کمک در ترددند, احداث می شود.

وی افزود: در شرایط کنونی با نقطه مطلوب توسعه شهری فاصله زیادی است برای این که پروژه هایی که در حال حاضر در حوزه های مختلف شهری به صورت ممتد در حال بهره برداری است, پروژه های انباشته شده سالهای گذشته است.

 ثابت قدم یادآور شد: امید است در زیر سایه ولایت و ائمه اطهار بتوانیم حداکثر مشارکت عمومی در راستای دستیابی به جامعه مترقی و پیشرفته داشته باشیم.

همچنین در حاشیه افتتاح پل عابرپیاده جانبازان در خصوص سفر خود به سوئد اظهار داشت: در مقوله باز آفرینی و توسعه انسانی و ارتقاء خلاقیت های موجود در شهرهای پیشرو علاوه بر اتکاء بر مشارکت محلی نیازمند توسعه فرا محله ای , استانی و ملی و بین المللی هستیم.

شهردار رشت ضمن اظهار خرسندی از پیشگام شدن شهر رشت در مقوله بازآفرینی و ارتباط آن با هویت فرهنگی مبتنی بر خوراک تسریع کرد: برای ارتقای کیفیت بازآفرینی شهری در مقوله شهر خلاق خوراک باید گام هابی در راستای آموزش نسل اینده برداشته شود.

وی با تاکید براینکه هر ارتقا کیفی علاوه بر عقلانیت نیازمند هزینه های اقتصادی است, گفت: برای تحقق این امر علاوه بر نگاه خلاقانه و نوآور باید یک برنامه ریزی منسجم و سیستماتیک برای استفاده از ظرفیت های اقتصادی داشته باشیم.

ثابت قدم فاصله طبقاتی موجود بین دهک های مختلف درآمدی شهری و تکثر افراد در نقاط کمتر برخوردار را اساسی ترین مشکل شهر در برخورداری از سرویس های شهری و ارائه عوارض توسط شهروندان دانست و یادآور شد: آموزش ها و ارتقاء سطح اقتصاد شهروندان با محوریت گردشگری برپایه هویت های بومی و محلی سبب ارتقا سطح درآمد افراد و اتصال هزینه و درآمد شهروندان خواهد شد.

شهردار رشت محله سازی خدمات و تمرکز زدایی را دیگر گام های رونق اقتصاد شهری دانست و خاطرنشان کرد: در سفر به سوئد در شهراسترشوند که ما به عنوان شهر خلاق خوراک در آن حضور داشتیم شهری با مقیاس ۶۰ هزار نفری بود اما به لحاظ جذب گردشگر با قوه خلاقیت های خود به توسعه شهر چند میلیونی دست یافته بود.

وی در پایان گفت: با صبر همراهی مردم و توانایی های موجود در مدیریت شهری می توان در مسیر اقتصاد مقاومتی با توسعه درون زا گام برداشت.

تعرفه ۴۱ نقطه شهر برای احداث پل عابر پیاده

poles2در ادامه معاون حمل و نقل و امور زیربنایی شهرداری رشت با گرامیداشت عید امامت و ولایت اذعان داشت: کاهش خطرات حوادث ناشی از تردد عابرین پیاده در معابر و گذرگاههای عمومی, کاهش ترافیک درون شهری و افزایش ایمنی شهروندان از جمله مسائلی است که در دو سه سال اخیر مورد توجه مدیریت شهری قرار دارد.

 جمشیدپور با تاکید بر تعرفه ۴۱ نقطه شهر بوسیله مشاورین ذیصلاح برای احداث پل عابر پیاده خاطرنشان کرد: پس از برگزاری مناقصه از سوی شهرداری دو گروه سرمایه گذار برای احداث پل انتخاب شدند.

وی با تاکید برهزینه کرد ۶۰۰ میلیون تومان برای احداث هرپل افزود: گروه اول در نظر دارد ۱۴ پل را احداث نماید.

جمشیدپور با اشاره بر ترافیک شدید در روزهای پنج شنبه و جمعه در محل احداث پل فوق یادآور شد: این پل به طول ۳۶ متر, عرض ۲متر و ارتفاع ۶متر و نیم در کنار مزار شهدا آماده بهره برداری است.

در پایان پل مکانیزه عابر پیاده واقع در رمب پل غیر همسطح جانبازان افتتاح شد.

tel final1

Share