دیارمیرزا گزارش می دهد

اختلاف بر سر صندلی ریاست؛ وضعیت نامعلوم شورای شهر رودسر تا چه زمانی ادامه دارد؟!

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا چند هفته ای از برگزاری انتخابات هیئت رئیسه رودسر می گذرد. اما اکنون ۴ تن از اعضا ناراضی هستند و تاکید دارند انتخابات مجدد برگزار شود!

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا چند هفته ای از برگزاری انتخابات هیئت رئیسه رودسر می گذرد و شاید لازم باشد مروری بر جلسه بعنوان اشخاصی که حاضر بودیم داشته باشیم. photo_2016-09-19_17-59-52
با توصیه های ریاست گذشته شورا مبنی بر برابری و برادری و اتحاد انتخابات هیئت رئیسه برگزار شد و در مرحله اول بین میرحبیبی و صفری هر کدام ۳ رای به دست آوردند و به مرحله دوم رسید که دراین مرحله نیز آرا ۳ بر ۳ مساوی شد در این میان نماینده فرماندار شروع به ارائه توضیحات نمود و از اعضا خواست تا جلسه به روز دیگری موکول گردد تا اعضاء تصمیم گیری نهایی خود را داشته باشند اما اعضا یکصدا خواستند تا جلسه ادامه یابد و انتخابات پایان یابد،
بنابراین نماینده فرماندار با در دست داشتن بخشنامه برگزاری انتخابات رو به اعضاء گفت: اگر می خواهید امروز هیئت رئیسه مشخص شود باید قرعه کشی نماییم چرا که هربار بخواهیم رای گیری کنیم باز هم چنین وضعیتی را شاهد می‏‎شویم.
سپس تصمیم گرفته شد قرعه کشی صورت پذیرد و با توجه به برگزاری قرعه کشی در انتخاب ریاست میرحبیبی رئیس و قهرمانی نایب رییس شدند.
جلسه با برگزاری رای گیری برای سایر مسئولیت ها ادامه یافت و اعضا تا پایان جلسه حضور داشتند و اعتراضی هم صورت نپذیرفت.
حال طیف مقابلی که انتخابات به نفعشان نبود به گله و شکایت به نحوه برگزاری انتخابات پرداختند و فرماندار نیز به جهت تضییع نکردن حقوق آنها نامه شکواییه را به استان ارسال می کند.
حال سوال اینجاست اگر انتخابات با روند نادرستی برگزار شد چرا تمامی اعضا تا پایان تعیین وضعیت در جلسه حضور یافتند و هیچگونه انتقاد و اعتراضی بر روند جلسه نداشتند؟!
این نوشتار بنا ندارد از شخصی خاص حمایت کند اما اکنون ۴ تن از اعضا ناراضی هستند و تاکید دارند انتخابات مجدد برگزار شود!  بنا به گفته عضو شورای مخالفان بعد از جلسه متوجه نادرستی روند انتخابات شدند و فردای آن روز به اعتراض پرداختند!
باز سوالی که پیش می آید این است که چرا یک هفته سکوت اختیار کردند و کلامی به میان نیاوردند تا ریاست سابق شورای شهر در نامه ای درخواست انتخابات مجدد نماید ؟!
ریاست شوراهای شهر استان گیلان نیز در پاسخ به شکواییه اعضای مخالف، نامه ای به این مضمون ارسال نمود که با توجه به امضا نکردن ۴ تن از اعضا صورتجلسه وجاهت قانونی ندارد و این یعنی ریاست جلسه بنا به درخواست اعضای مخالف می توانست از فرمانداری درخواست برگزاری انتخابات جدید را داشته باشد که طبق گفته رییس شورا چنین خواسته ای در طول موعد قانونی اش بعنوان ریاست شورا از وی نشده و زمانی از او درخواست شد که بر اساس قانون دیگر رییس شورا نبود و مهلت قانونی ای تمام شده بود.
از فرماندار و مسئولین استانی می خواهیم تا به این وضعیت نامشخص در شورای شهر رودسر پایان دهند چرا که مردم نباید بخاطر بدست آوردن صندلی ریاست شورا توسط هر کدام از اعضا کارشان به تاخیر بیافتد و شهردار هم نتواند مصوبه ای دریافت نماید.
از سودی دیگر به گفته یکی از اعضا جلسات شورا هم تا زمانیکه رییس و نایب رییس مشخص نگردد برگزار نمی شود.
لازم بذکر است شنیده می شود اگر انتخابات جدیدی صورت بگیرد یک نامزد دیگر برای ریاست شورای شهر اضافه می شود و آنوقت سه نامزد برای ریاست شورا وجود دارد که دیگر انتخاب و رقابت سخت تر خواهد شد.
پس بهتر است اعضای شورا فقط به خدمت به مردم توجه داشته باشند و انتخاب ریاست را به همان قرعه کشی اکتفا نمایند چرا که در غیر اینصورت اوضاع پیچیده تری در انتظار شورای شهر رودسر خواهد بود.

خبرنگار: مرضیه عسگری

tel final1

Share